Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

henry skrev:Ms er en rå sykkel, men personlig synes jeg den hører til i klassen sport turer sammen med f.eks tiger 1050 Enn i klassen adventure. Men i det segmentet dominerer den, har kjørt den og den er helt rå. Lykke til :-)
Det er jeg enig i. MTS er en sport touring med rett opp og ned kjørestilling. Den er like mye offroadkjøretøy som Porsche Cayenne :P :p

MEN, nå har Continental laget TKC80 i dimensjon for Multistradaen, så det er muligheter for de som vil prøve "Enduro modusen" ordentlig :prop:

Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

ZZR-Erling skrev:Verdt å lese?
50 000km test:
http://www.motorradonline.de/dauertests ... 0-s/414119" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjekk det de skriver om kjede i kontakt med svingarm...hmmm...villle bare si det...dog har jeg truffet flere som ikke har fått dette problemet.
Jeg har truffet service sjefen for Ducati Norden som holder til i Sverige. Snakket med han om mye rart, men jeg spurte også direkte om dette med svingarmen. Den sykkelen til Motorrad er den eneste han har hørt om hvor dette har skjedd. I Sverige har de bla en kunde som har kjørt godt over 40.000km med sin MTS på to sesonger. Han har ikke hatt noen problemer heller :-k

Men igjen, det er bra at noen kjører slike harde tester som Motorrad! Gleder meg til de når 50.000km, å begynner å demontere sykkelen for å sjekke slitasjer osv som de gjør i de testene :thumleft

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av joo »

Lite "offroad" med 17" forhjul. Hadde de hatt i det minste 19" hadde sannsynligvis MS vært suveren til det meste. Lav vekt har den allerede, tror nok den scorer godt i tester takket være det. Sammenlignet med andre smålubne sofagriser som prøver å selge seg som eventyrsykler er nok Ducatien et av de beste alternativene til GS.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

joo skrev:Lite "offroad" med 17" forhjul. Hadde de hatt i det minste 19" hadde sannsynligvis MS vært suveren til det meste. Lav vekt har den allerede, tror nok den scorer godt i tester takket være det. Sammenlignet med andre smålubne sofagriser som prøver å selge seg som eventyrsykler er nok Ducatien et av de beste alternativene til GS.
Men med 19" framhjul hadde den ikke vært like gøy og god å kjøre der de blir brukt 99,9% av milene :vs

Tror nok ikke det bli mange som setter på TKC80-dekk for å si det sånn...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av joo »

Sant det ;-)
Men når man venner seg til litt uvant sideveis vandring med TKC`an så oppdager man at de sitter fint på asfalt også.

Så kan man løse "problemene" med å ha flere sykler, hver til sitt bruk. Men det koster jo skjorta og mer....
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:Verdt å lese?
50 000km test:
http://www.motorradonline.de/dauertests ... 0-s/414119" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjekk det de skriver om kjede i kontakt med svingarm...hmmm...villle bare si det...dog har jeg truffet flere som ikke har fått dette problemet.
Jeg har truffet service sjefen for Ducati Norden som holder til i Sverige. Snakket med han om mye rart, men jeg spurte også direkte om dette med svingarmen. Den sykkelen til Motorrad er den eneste han har hørt om hvor dette har skjedd. I Sverige har de bla en kunde som har kjørt godt over 40.000km med sin MTS på to sesonger. Han har ikke hatt noen problemer heller :-k

Men igjen, det er bra at noen kjører slike harde tester som Motorrad! Gleder meg til de når 50.000km, å begynner å demontere sykkelen for å sjekke slitasjer osv som de gjør i de testene :thumleft
Nei, jeg har heller ikke hørt om andre enn Motorrad sin...men så klarte de jo bruke to motorer på BMW K1300GT i løpet av 50 000km også, samt diverse annet. Sier ikke at Motorrad testene er missvisende, men man kan jo lure litt. :scratch

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Lite "offroad" med 17" forhjul. Hadde de hatt i det minste 19" hadde sannsynligvis MS vært suveren til det meste. Lav vekt har den allerede, tror nok den scorer godt i tester takket være det. Sammenlignet med andre smålubne sofagriser som prøver å selge seg som eventyrsykler er nok Ducatien et av de beste alternativene til GS.
m-m, enig, men jeg setter Explorer aller høyest, dog har jeg kun kjørt GS, og det var ikke noe artig.

Min rangering av "Eventyrsyklene":
Bilde
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Multistrada: + tøff, sterk, sporty. - det var denne "Dauertesten" da
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Sist redigert av ZZR-Erling den 27 nov 2012, 14:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38169
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: Min rangering av "Eventyrsyklene":
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Interessant.
Jeg har testkjørt Stelvio og Tiger Explorer i denne rekkefølgen og over omtrent like lang tid. Og falt altså ned på Stelvio...
Versys 1000 har jeg kun prøvesittet og Super Ténéré'en kun saumfart høyt og lavt på et par messer...
Forsåvidt det det samme med Crosstourer også, som sto utstilt der jeg kjøpte Stelvio...

GS/GSA har egentlig aldri fenget eller gjort meg nok nysgjerrig til at jeg har sjekket den nærmere, men kjenner jo flere som har slik sykkel og sett den "in action", kan man si... :-).

Inntrykkene etter testturene med Stelvio satt igjen såpass sterkt at de heller ikke slapp taket etter testrundene med Tiger Explorer. Gjelder også fast passasjer, Bakpå, som hadde flere superlativer om Stelvio-plassen enn baksetet på Explorer'n...

Sier kanskje en del om meg, for alt jeg vet, men også en god del om Stelvio, vil jeg også tro... ;-)
Ikke den sprekeste i klassen, heller ikke den vakreste, om man kan si det slik. Og ikke den med lavest vekt... Men det er dette noe, annerledesheten og denne X-faktoren - som jeg tror gjør utslaget for mange. Dette i tillegg til at den er god å kjøre og har i forhold til min skapning, en meget godt ergonomi :thumleft

At den har 32 liters tank er forsåvidt heller ikke noe minus...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev:
ZZR-Erling skrev: Min rangering av "Eventyrsyklene":
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Interessant.
Jeg har testkjørt Stelvio og Tiger Explorer i denne rekkefølgen og over omtrent like lang tid. Og falt altså ned på Stelvio...
Versys 1000 har jeg kun prøvesittet og Super Ténéré'en kun saumfart høyt og lavt på et par messer...
Forsåvidt det det samme med Crosstourer også, som sto utstilt der jeg kjøpte Stelvio...

GS/GSA har egentlig aldri fenget eller gjort meg nok nysgjerrig til at jeg har sjekket den nærmere, men kjenner jo flere som har slik sykkel og sett den "in action", kan man si... :-).

Inntrykkene etter testturene med Stelvio satt igjen såpass sterkt at de heller ikke slapp taket etter testrundene med Tiger Explorer. Gjelder også fast passasjer, Bakpå, som hadde flere superlativer om Stelvio-plassen enn baksetet på Explorer'n...

Sier kanskje en del om meg, for alt jeg vet, men også en god del om Stelvio, vil jeg også tro... ;-)
Ikke den sprekeste i klassen, heller ikke den vakreste, om man kan si det slik. Og ikke den med lavest vekt... Men det er dette noe, annerledesheten og denne X-faktoren - som jeg tror gjør utslaget for mange. Dette i tillegg til at den er god å kjøre og har i forhold til min skapning, en meget godt ergonomi :thumleft

At den har 32 liters tank er forsåvidt heller ikke noe minus...
Enig, "X-faktoren" til Stelvio lokker, og jeg skal prøve to biker til våren: Stelvio og Explorer, er spent på 1190 Adventure..ja, må prøve den også :D

http://blog.derestricted.com/photograph ... hotoshoot/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=6BNKOKJ29Qk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:
joo skrev:Lite "offroad" med 17" forhjul. Hadde de hatt i det minste 19" hadde sannsynligvis MS vært suveren til det meste. Lav vekt har den allerede, tror nok den scorer godt i tester takket være det. Sammenlignet med andre smålubne sofagriser som prøver å selge seg som eventyrsykler er nok Ducatien et av de beste alternativene til GS.
m-m, enig, men jeg setter Explorer aller høyest, dog har jeg kun kjørt GS, og det var ikke noe artig.

Min rangering av "Eventyrsyklene":
Bilde
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Multistrada: + tøff, sterk, sporty. - det var denne "Dauertesten" da
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
:sk? Æ føle mæ både glemt og oversett, ja nesten diskriminert. Det e vel min sykkel som e den mest eventyrlige av alle.
Den e eventyrlig spennende å kjøre, ingen ABS eller tractionkontroll eller kombibremser av noe slag, eller elektronikk overhodet (bortsett fra innsprøytning) Manuell innstilling av dempere og vindskjerm. I forhold til dagens eventyrere e den jo eventyrlig gammeldags, og så har den jo et "eventyrlig" utseende som bare "far kan like", og knapt nok han.
Men upåklagelig komfort og forholdsvis gode kjøreegenskaper på alle underlag
DL1000 1 - 800 x 561 nær.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av L-NA »

AJ skrev:
ZZR-Erling skrev: Min rangering av "Eventyrsyklene":
Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?

Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"

Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!
Interessant.
Jeg har testkjørt Stelvio og Tiger Explorer i denne rekkefølgen og over omtrent like lang tid. Og falt altså ned på Stelvio...
Versys 1000 har jeg kun prøvesittet og Super Ténéré'en kun saumfart høyt og lavt på et par messer...
Forsåvidt det det samme med Crosstourer også, som sto utstilt der jeg kjøpte Stelvio...

GS/GSA har egentlig aldri fenget eller gjort meg nok nysgjerrig til at jeg har sjekket den nærmere, men kjenner jo flere som har slik sykkel og sett den "in action", kan man si... :-).

Inntrykkene etter testturene med Stelvio satt igjen såpass sterkt at de heller ikke slapp taket etter testrundene med Tiger Explorer. Gjelder også fast passasjer, Bakpå, som hadde flere superlativer om Stelvio-plassen enn baksetet på Explorer'n...

Sier kanskje en del om meg, for alt jeg vet, men også en god del om Stelvio, vil jeg også tro... ;-)
Ikke den sprekeste i klassen, heller ikke den vakreste, om man kan si det slik. Og ikke den med lavest vekt... Men det er dette noe, annerledesheten og denne X-faktoren - som jeg tror gjør utslaget for mange. Dette i tillegg til at den er god å kjøre og har i forhold til min skapning, en meget godt ergonomi :thumleft

At den har 32 liters tank er forsåvidt heller ikke noe minus...

Selv om denne debatten kanskje begynner å fjerne seg en del fra overskriften "Ny sykkel 2013" Så tillater jeg meg likevel tilføre noen "God ord" til AJ sin Stelvio begeistring.
Selv om min stelvio er av første utg. med "lat motor" og liten tank, så har både "X-faktor" og "feeling" overskredet alle mine forventninger. Dette har vel noe å gjøre med mine krav og bruk av denne maskinen. Mine kriterier for terreng, akselerasjon og fartegenskaper er alle lavt prioriterte egenskaper.

Derimot så elsker jeg Twin motorer med høyt dreiemoment på lave turtall, motorer med merkbar "dunking", svingete motbakker, høy sitte stilling og god oversikt, komfort for både meg og kona når vi skal tur - retur Alpene, - eller bare en liten tur på butikken. Kraft nok til en kjapp forbikjøring med fullastet sykkel opp en bratt bakke, og til slutt alt dette krydret med litt særegenheter, sykkel historie og kvalitet. Og til slutt så kan jo de mindre viktige kriteriene også nevnes som kardang, integrerte blinklys, kjørecomputer, varme i håndtak.
Og da passer Stelvio`n perfekt. :prf

Det jeg prøver å si er at det er vanskelig å rangere de forskjellige syklene etter samme norm. Jeg har definert mine behov og landet på Stelvio. Og dette har gitt meg en "X-faktor" og "feeling" som vanskelig kan overgåes.... ja,ja kanskje når 1400 Stelvio kommer :D :D

Og til slutt AJ, kanskje det er tid for en generell "Adventure" tråd??

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Man kan vel kanskje si det slik at adventure-sykkla, uansett merke, er det segment mottorsykkel som er MEST MOTTOR-SYKKEL :-k
De duger til det meste, du sitter godt, de er rimelig spreke, har gode kjøreegenskaper, takler grus, svingete småveier såvel som motorveier med glans, har høy show-off faktor (folk kikker ånnkli når du kommer med en fullrigga, sølete GS på Karl Johan :yeyeye ).
Kort og godt, det er meget anvendelige sykkler som gir stor kjøreglede, man får virkelig løsst til ut å kjøre :thumleft :D
Sist redigert av ArcticTiger den 27 nov 2012, 19:47, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Ja, her var det vært aktivitet idag. Bare hyggelig at det kanskje ble en mer "Eventyrsykkel tråd" enn min forsiktige start om kanskje ny sykkel i 2013. Her er det rangeringer, skryt av eget sykkel valg og en rekke andre saker. Forresten skulle bare mangle at en ikke skulle være fornøyd med eget sykkel valg når de fleste leser, prøverkjører og vurderer lenge før handel gjøres og sykkel kjøpes. Måtte jo vært surt å bruke masse tid og ikke minst masse penger på noe en ble skuffet over.

Så Eventyr folk hiv dere på å fortell fortrefligheten med eget Eventyr sykkel valg. Og AJ vil du gjøre tråden om til en generell tråd om eventyrsykler så er det OK for meg. Jeg har nok bestemt meg at blir det ny sykkel så blir det i dette segmentet. Og i henhold til lista til ZZR-Erling så er vel lista hans ganske komplett for Eventyr syklene, men vi må nok ta med V-Stromen også.

Ser ZZR-Erling nevner KTM 1190 Adventure, har noen sett denne sykkelen enn?

Når det gjelder meg selv og MTS'en så har jeg hatt litt e-mail kommunikasjon med selger hos Eker i Fredrikstad, han var helt enig i at pantet skulle slettes før eventuelt sykkelen skulle selges. Han skjønte klart det jeg snakket om når jeg utrykte skepsis til å kjøpe en sykkel med en aktiv heftelse på.

Har jo enda ikke sett sykkelen og langt mindre prøvekjørt, men det frister med en sykkel som det satt på omtrent det som er mulig av karbondeler. Har jo lest mange tråder her inne hvor flere bytter til karbon deler til sykkelen sin.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Det er bare å smekke tel Kz1300 :thumleft
Det svir litt med en gang vet du, men du kommer til å glise godt når du kommer deg på den sykkern :knegg
Garrrantert :yeyeye :gk :mc1

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

kz1300 skrev:Ja, her var det vært aktivitet idag. Bare hyggelig at det kanskje ble en mer "Eventyrsykkel tråd" enn min forsiktige start om kanskje ny sykkel i 2013. Her er det rangeringer, skryt av eget sykkel valg og en rekke andre saker. Forresten skulle bare mangle at en ikke skulle være fornøyd med eget sykkel valg når de fleste leser, prøverkjører og vurderer lenge før handel gjøres og sykkel kjøpes. Måtte jo vært surt å bruke masse tid og ikke minst masse penger på noe en ble skuffet over.

Så Eventyr folk hiv dere på å fortell fortrefligheten med eget Eventyr sykkel valg. Og AJ vil du gjøre tråden om til en generell tråd om eventyrsykler så er det OK for meg. Jeg har nok bestemt meg at blir det ny sykkel så blir det i dette segmentet. Og i henhold til lista til ZZR-Erling så er vel lista hans ganske komplett for Eventyr syklene, men vi må nok ta med V-Stromen også.

Ser ZZR-Erling nevner KTM 1190 Adventure, har noen sett denne sykkelen enn?

Når det gjelder meg selv og MTS'en så har jeg hatt litt e-mail kommunikasjon med selger hos Eker i Fredrikstad, han var helt enig i at pantet skulle slettes før eventuelt sykkelen skulle selges. Han skjønte klart det jeg snakket om når jeg utrykte skepsis til å kjøpe en sykkel med en aktiv heftelse på.

Har jo enda ikke sett sykkelen og langt mindre prøvekjørt, men det frister med en sykkel som det satt på omtrent det som er mulig av karbondeler. Har jo lest mange tråder her inne hvor flere bytter til karbon deler til sykkelen sin.

Bilde
KTM 1190 Aventure jeg nenver, er en 2013 modell..det er flere fine bilder her:

http://blog.derestricted.com/photograph ... hotoshoot/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er basert på LC8-motoren som sitter i RC8:
Bilde

Den har kjede og all elektronikk, også el justerbar fjæring..kanskje bare på R-modellen?
148hk, 230kg.

Svar