joo skrev:Lite "offroad" med 17" forhjul. Hadde de hatt i det minste 19" hadde sannsynligvis MS vært suveren til det meste. Lav vekt har den allerede, tror nok den scorer godt i tester takket være det. Sammenlignet med andre smålubne sofagriser som prøver å selge seg som eventyrsykler er nok Ducatien et av de beste alternativene til GS.
m-m, enig, men jeg setter Explorer aller høyest, dog har jeg kun kjørt GS, og det var ikke noe artig.
Min rangering av "Eventyrsyklene":

Explorer: + fin motor, ser ok barsk ut, bra for passasjer, vinner alt. - ?
Stelvio: + livat og "annerledes", meget bra ergonomi, bra "rykte" - ?
1190 Adventure: TØFF og har "WP-ESA", sjeldenhet!, - ?
Super Tenere: + Yamhakvalitet, sporsikker. - passasjeren treffer kuffertene med beina, slapp motor
Multistrada: + tøff, sterk, sporty. - det var denne "Dauertesten" da
Versys: + skal være meget bra, - ser for jævlig ut
GS/GSA: + duganes når de er operative, mye utstyr, ESA, - BMW-kvalitet
Crosstourer: + Hondakvalitet, - lastvekselreaksjoner, ser rar ut og har "tassete" instrumenter, en "snodig fuggel"
Alt basert på lesing, bortsett fra GS. Der har jeg kjørt 2005 versjonen...hoff, en ufølsom sak på veien, og jævlig ristete!