De fleste kjøper vel ikke sykkel etter hvor kostbar en velt blir? Jeg gjør det ikkel.SuperMorten skrev:Hvis dette er en del av kriteriene ved valg av ny sykkel, burde vi ikke se en eneste av de store tursyklene etter veien. Vil anta at en velt i 70 km/t med en relativt ny 1800 goldwing vil koste litt..? En 1600 GTL likedan..
Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200RT 2014
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: BMW R1200RT 2014
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: BMW R1200RT 2014
Nettopp. Det var det jeg også tenkte på :)hakhap skrev:De fleste kjøper vel ikke sykkel etter hvor kostbar en velt blir? Jeg gjør det ikkel.SuperMorten skrev:Hvis dette er en del av kriteriene ved valg av ny sykkel, burde vi ikke se en eneste av de store tursyklene etter veien. Vil anta at en velt i 70 km/t med en relativt ny 1800 goldwing vil koste litt..? En 1600 GTL likedan..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: BMW R1200RT 2014
Enig i det. Jeg tenkte mest på hvor stor fare det er for å stå fast et sted pga motorskade etter velt. Ikke så mye på hva det koster. Selv om plast og lakk for meg er billig å reparere men motor dyrt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1200RT 2014
Det er altså ikke toppen (som i sylindertoppen) men dekslet som er magnesium.JohnnyTh skrev:Skønner hvorfor folk har veltebøyler på disse. Er det magnesiumtopp på GS og?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: BMW R1200RT 2014
ja det var litt klønete formulert av meg.tagesk skrev:Det er altså ikke toppen (som i sylindertoppen) men dekslet som er magnesium.JohnnyTh skrev:Skønner hvorfor folk har veltebøyler på disse. Er det magnesiumtopp på GS og?
[TaSK]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: BMW R1200RT 2014
BMW selve mener der er en hel del unødvendige elektriske hjelpemidler på den nye RT
[video]http://www.youtube.com/watch?v=JrwBZlhMHfQ[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=JrwBZlhMHfQ[/video]
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200RT 2014
Det kan aldri bli for mye av unødvendige elektroniske hjelpemidler



2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: BMW R1200RT 2014
Enig!Bringisen skrev:Det kan aldri bli for mye av unødvendige elektroniske hjelpemidler![]()

Men av alt utstyret på GS'en er det nok startknappen jeg gleder meg mest til å bruke..
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200RT 2014
Det er jeg helt enig ipoulet_cavalier skrev:Enig!Bringisen skrev:Det kan aldri bli for mye av unødvendige elektroniske hjelpemidler![]()
![]()
Men av alt utstyret på GS'en er det nok startknappen jeg gleder meg mest til å bruke..

Min ble mest sannsynlig produsert i forrige uke og forhåpentligvis på vei til Bergen i disse dager. Får vite mer ut i slutten av neste uke.......glede

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.