Også kommer det ei greie som heter Hill Start Control.
Må da være ei perle for de som liker boxermotoren og BMW?
http://www.motorcycledaily.com/2013/11/ ... r-1200-rt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pen sykkel, men synes den ser noe overdesignet ut i fronten...ZZR-Erling skrev: Også kommer det ei greie som heter Hill Start Control.
Må da være ei perle for de som liker boxermotoren og BMW?
http://www.motorcycledaily.com/2013/11/ ... r-1200-rt/" onclick="window.open(this.href);return false;
SuperMorten skrev:Det frister litt å bytte, men jeg skal også prøvekjøre 2014 GS og GSA. Samtidig har jeg gitt kjerringa løfte om at det ikke blir ny sykkel i år.. men skitt au. Bare den har samme farge, ser hun ikke forskjell allikevel![]()
...Bringisen fyrer sikkert løs med et dekkende svar snartJohnnyTh skrev:Synes det var en lekker sykkel. Bare synd med de sylinderne som stikker ut. Er jo klar over at bmw kan dette, men er det ikke en større fare for skader på sylindrer ved velt? Husker jeg veltet på en suzuki en gang. Dekseket over ladespolen ble slipt ned mot asfalten slik at motoroljen rant ut. Ellers var den kjørbar. Nytt deksel og tut og kjør.
Håper det, har lurt på detteZZR-Erling skrev:...Bringisen fyrer sikkert løs med et dekkende svar snartJohnnyTh skrev:Synes det var en lekker sykkel. Bare synd med de sylinderne som stikker ut. Er jo klar over at bmw kan dette, men er det ikke en større fare for skader på sylindrer ved velt? Husker jeg veltet på en suzuki en gang. Dekseket over ladespolen ble slipt ned mot asfalten slik at motoroljen rant ut. Ellers var den kjørbar. Nytt deksel og tut og kjør.
Det er nesten flaut å innrømme det, men selv om jeg er Yamahaselger så har jeg ennå ikke hatt gleden av å prøvekjøre nye FJR1300AS som kom i fjor.AJ skrev:
Men interessant, synes i hvert fall jeg, at den har "greia som heter Hill Start Control". Det har overrasket meg lenge at ingen MC-produsenter, så langt jeg vet, har kommet med dette før.
For jeg regner med at det er snakk om bakkestartkontroll i dette tilfellet?
Svært mange nye biler har denne funksjonen og jeg tror også mange MC-førere vil sette pris på det samme på sykkelen. Kan jo være til god hjelp om man må stoppe for trafikk i bratte pass-stigninger både her hjemme og ute i Europa...
Klar over at ikke er enige og ser behovet. Men for egen del ville jeg nok heller hatt en slik funskjon enn visse andre ting som dagens moderne sykler er utstyrt med.
Temaet er for øvrig diskutert tidligere i denne denne tråden...:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=25917#p25917" onclick="window.open(this.href);return false;
Politiet har vel en del BMW'er. Tipper at de må være den "mc-klubben" med flest velt på BMW-boxer.. Er det noen politifolk her med erfaring mon tro..?JohnnyTh skrev:Håper det, har lurt på detteZZR-Erling skrev:...Bringisen fyrer sikkert løs med et dekkende svar snartJohnnyTh skrev:Synes det var en lekker sykkel. Bare synd med de sylinderne som stikker ut. Er jo klar over at bmw kan dette, men er det ikke en større fare for skader på sylindrer ved velt? Husker jeg veltet på en suzuki en gang. Dekseket over ladespolen ble slipt ned mot asfalten slik at motoroljen rant ut. Ellers var den kjørbar. Nytt deksel og tut og kjør.
Godt poeng. Kneet mitt fikk seg et skrubbsår når jeg veltet. Politiet bryr seg sikkert ikke så mye om motoren når de velter. Men det jeg tenker på er om motoren tåler det.SuperMorten skrev:Politiet har vel en del BMW'er. Tipper at de må være den "mc-klubben" med flest velt på BMW-boxer.. Er det noen politifolk her med erfaring mon tro..?JohnnyTh skrev:Håper det, har lurt på detteZZR-Erling skrev:...Bringisen fyrer sikkert løs med et dekkende svar snartJohnnyTh skrev:Synes det var en lekker sykkel. Bare synd med de sylinderne som stikker ut. Er jo klar over at bmw kan dette, men er det ikke en større fare for skader på sylindrer ved velt? Husker jeg veltet på en suzuki en gang. Dekseket over ladespolen ble slipt ned mot asfalten slik at motoroljen rant ut. Ellers var den kjørbar. Nytt deksel og tut og kjør.
Jeg har bare blitt fortalt at boxeren kan spare bena for stygge skader ved velt, siden motoren fungerer som en veltebøyle..
Min 2005 RT er ikke bredere enn styret, som de fleste andre sykler (usikker med sidekofferter, men de kan taes av for effektiv lanesplit), og føles absolutt ikke annerledes enn tilsvarende med tanke på vektfordelingen du snakker om. Det er jo bare plast... Jeg gikk rett fra V-Strom til denne, og synes at RT'n var like grei å håndtere enn V-Stromen, ellers hadde jeg ikke bytta..Snikendeugle skrev:Ser ikke ut som en lanesplitter konge ihvertfall. Må være litt merkelig vektfordeling på saken med tanke på _gigantiske_ fronten
Bakkestart hjelp på sykkel virker litt overflødig også..
- Pessimisten