Yamaha MT-07 som første sykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23143
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Bare for opplysningens skyld så er denne tråden gammel og TS har rukket å eid snart to sykler siden den tid. Ingen av dem var en MT07 :thumleft :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Bare for opplysningens skyld så er denne tråden gammel og TS har rukket å eid snart to sykler siden den tid. Ingen av dem var en MT07 :thumleft :vs
Det er jeg fullstendig klar over, godeste Bjerknez ;-) .
Betyr imidlertid ikke at MT-07 er uaktuell for andre. Som f.eks. meg selv, som et sykkel nr. to alternativ. Noe som nesten er uimotståelig fristende etter glaning på flere MT-07 videoer på nettet... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23143
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Bare for opplysningens skyld så er denne tråden gammel og TS har rukket å eid snart to sykler siden den tid. Ingen av dem var en MT07 :thumleft :vs
Det er jeg fullstendig klar over, godeste Bjerknez ;-) .
Betyr imidlertid ikke at MT-07 er uaktuell for andre. Som f.eks. meg selv, som et sykkel nr. to alternativ. Noe som nesten er uimotståelig fristende etter glaning på flere MT-07 videoer på nettet... :-)
Hehe, okay, trodde du bommet litt seru :roll

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av TOH »

Ser ut til at prisen etter de nye avgiftene blir kr 90.000,-

Litt partisk muligens :-k men mener at man får en meget morsom sykkel
for de pengene :thumleft
"Only boring People are brilliant during breakfest"

dmorgan
Innlegg: 33
Registrert: 20 mar 2012, 09:10
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha MT-09
Sted: Drøbak

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av dmorgan »

Jeg har lurt på MT-07 i flere måneder, prøvekjørte i høst, og prøvesatt den igjen nå sist lørdag. Det er helt klart en morsom sykkel, men hoftevinkelen blir for liten til at jeg klarer å kjøre den i lengre perioder. Jeg prøvesatt også MT-09 sist helg og den passer meg bedre. Jeg er ca 182.
nå: 2015 Yamaha MT-09
før: 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av kjellv »

TOH skrev:Ser ut til at prisen etter de nye avgiftene blir kr 90.000,-

Litt partisk muligens :-k men mener at man får en meget morsom sykkel
for de pengene :thumleft
MT-07ABS koster 86.900 for 35kW og 91.900 for fullversjon + klargjøring/regomkostninger

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av TOH »

Blir kanskje hva man er vant til?
Tross mine 190 cm så sitter jeg bra på den.
Eneste jeg merker når jeg kjører hele dagen er i knærne,
men det er nok mer meg og ikke sykkelen.

Får se om jeg bytter ut min til våren, men skulle gjerne
ha beholdt den som sykkel nr. 2.
Frister med en som er litt mer touringpreget :prf
"Only boring People are brilliant during breakfest"

dmorgan
Innlegg: 33
Registrert: 20 mar 2012, 09:10
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha MT-09
Sted: Drøbak

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av dmorgan »

Det kan jo være alderen som tynger, men siden jeg har noe av det samme problemet med sykkelen jeg har i dag prøver jeg å finne en sykkel med bedre sitteposisjon, samt med de andre kriteriene jeg er ute etter. MT-07 hadde vært bra mtp pris og egenskaper, men jeg er redd for at jeg ender opp med å irritere meg over kjøreposisjonen. MT-09 er 30k dyrere men virker langt mer behagelig, hvertfall utifra prøvesitting.
nå: 2015 Yamaha MT-09
før: 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23143
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Som førstesykkel kan jeg ikke skjønne annet enn at en flunkende ny MT07 til 90-laken må være et fornuftig valg. Så får du heller "bygge" deg videre på sikt når du evt. finner ut at du trenger noe mer. Har du ikke kjørt sykkel før så vil uansett kreftene overraske deg i positiv grad.

Desverre blir du fort vant til det, og mye vil ha mer etc. men sannheten er at du har krefter i bøtter og spann nesten uansett hvilken sykkel du velger. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23143
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

dmorgan skrev:Det kan jo være alderen som tynger, men siden jeg har noe av det samme problemet med sykkelen jeg har i dag prøver jeg å finne en sykkel med bedre sitteposisjon, samt med de andre kriteriene jeg er ute etter. MT-07 hadde vært bra mtp pris og egenskaper, men jeg er redd for at jeg ender opp med å irritere meg over kjøreposisjonen. MT-09 er 30k dyrere men virker langt mer behagelig, hvertfall utifra prøvesitting.
Min lille erfaring så langt sier at det som virker behagelig med prøvesitting ikke alltid bør være behagelig på langkjøring, og motsatt. Cruiseren jeg hadde var veldig behagelig å sitte på når jeg prøvesatt og den var veldig behagelig å kjøre også så klart, men jeg kjente det i ryggen etter ca. 15 mil i strekk da alle humper og ujevnheter gikk rett opp i ryggen grunnet en tilnærmet 90 grader sittestilling. Når jeg satt meg på sykkelen jeg har i dag for første gang så tenkte jeg "jaja, kul sykkel og god sittestilling, men ikke like god som cruiseren" Sannheten var at sistnevnte fungerer bedre på langtur enn cruiseren.

Det er kanskje ikke så lett å få til slike kjøreetapper når man prøvekjører, men kjør noen mil før du bestemmer deg :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av Banditmannen »

Må innrømme at jeg også har blitt litt forelska i MT-07! :thumleft
Kombinasjonen av lav pris, kult utseende og et "hyggelig" vekt/effekt forhold gjør at dette virker som veldig mye sykkel for pengene!
Har bare sett bilder av den enda, men håper at det lar seg gjøre å få seg en prøvetur en gang til neste år. :prf

Den er faktisk så billig at jeg, uten å opparbeide meg særlig gjeld, og uten å være FOR økonomisk kreativ, KUNNE kjøpt denne i morra!(eller aller helst over nyttår :P :p )
Men, det er et stort MEN(faktisk flere...), jeg er ikke sikker på hvordan min fysiske og økonomiske helse blir i fremtiden(men hvem gjør det???)
Og til sist er jeg ikke sikker på om den er ca.70 000 kr artigere enn Lille Grønne(Honda CB 500, 1995) :-k

Toven

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av Toven »

En av karene på Speed sa ihvertfall at de skulle ha demo sykler neste år, vi spurte om mt-09 men regner med at 07 også blir mulig å teste :prf
Alle de hadde tatt inn i år var solgt med en gang så derfor var det ingen demo sykler :P :p

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av evike »

Banditmannen skrev:Må innrømme at jeg også har blitt litt forelska i MT-07! :thumleft
Kombinasjonen av lav pris, kult utseende og et "hyggelig" vekt/effekt forhold gjør at dette virker som veldig mye sykkel for pengene!
Har bare sett bilder av den enda, men håper at det lar seg gjøre å få seg en prøvetur en gang til neste år. :prf

Den er faktisk så billig at jeg, uten å opparbeide meg særlig gjeld, og uten å være FOR økonomisk kreativ, KUNNE kjøpt denne i morra!(eller aller helst over nyttår :P :p )
Men, det er et stort MEN(faktisk flere...), jeg er ikke sikker på hvordan min fysiske og økonomiske helse blir i fremtiden(men hvem gjør det???)
Og til sist er jeg ikke sikker på om den er ca.70 000 kr artigere enn Lille Grønne(Honda CB 500, 1995) :-k
PSST - Du må ikke glemme at jeg har storebroren til Lille Grønne stående for salg her. Anbefaler deg å prøve den uansett kjøpelyst eller ikke.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av evike »

Bjerknez skrev:
dmorgan skrev:Det kan jo være alderen som tynger, men siden jeg har noe av det samme problemet med sykkelen jeg har i dag prøver jeg å finne en sykkel med bedre sitteposisjon, samt med de andre kriteriene jeg er ute etter. MT-07 hadde vært bra mtp pris og egenskaper, men jeg er redd for at jeg ender opp med å irritere meg over kjøreposisjonen. MT-09 er 30k dyrere men virker langt mer behagelig, hvertfall utifra prøvesitting.
Min lille erfaring så langt sier at det som virker behagelig med prøvesitting ikke alltid bør være behagelig på langkjøring, og motsatt. Cruiseren jeg hadde var veldig behagelig å sitte på når jeg prøvesatt og den var veldig behagelig å kjøre også så klart, men jeg kjente det i ryggen etter ca. 15 mil i strekk da alle humper og ujevnheter gikk rett opp i ryggen grunnet en tilnærmet 90 grader sittestilling. Når jeg satt meg på sykkelen jeg har i dag for første gang så tenkte jeg "jaja, kul sykkel og god sittestilling, men ikke like god som cruiseren" Sannheten var at sistnevnte fungerer bedre på langtur enn cruiseren.

Det er kanskje ikke så lett å få til slike kjøreetapper når man prøvekjører, men kjør noen mil før du bestemmer deg :thumleft
Av ren nysgjerrighet: Hvor lange etapper har du faktisk fått kjørt og over hvor mange dager påfølgende, har du kjørt de forskjellige syklene dine?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23143
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-07 som første sykkel

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:
Bjerknez skrev:
dmorgan skrev:Det kan jo være alderen som tynger, men siden jeg har noe av det samme problemet med sykkelen jeg har i dag prøver jeg å finne en sykkel med bedre sitteposisjon, samt med de andre kriteriene jeg er ute etter. MT-07 hadde vært bra mtp pris og egenskaper, men jeg er redd for at jeg ender opp med å irritere meg over kjøreposisjonen. MT-09 er 30k dyrere men virker langt mer behagelig, hvertfall utifra prøvesitting.
Min lille erfaring så langt sier at det som virker behagelig med prøvesitting ikke alltid bør være behagelig på langkjøring, og motsatt. Cruiseren jeg hadde var veldig behagelig å sitte på når jeg prøvesatt og den var veldig behagelig å kjøre også så klart, men jeg kjente det i ryggen etter ca. 15 mil i strekk da alle humper og ujevnheter gikk rett opp i ryggen grunnet en tilnærmet 90 grader sittestilling. Når jeg satt meg på sykkelen jeg har i dag for første gang så tenkte jeg "jaja, kul sykkel og god sittestilling, men ikke like god som cruiseren" Sannheten var at sistnevnte fungerer bedre på langtur enn cruiseren.

Det er kanskje ikke så lett å få til slike kjøreetapper når man prøvekjører, men kjør noen mil før du bestemmer deg :thumleft
Av ren nysgjerrighet: Hvor lange etapper har du faktisk fått kjørt og over hvor mange dager påfølgende, har du kjørt de forskjellige syklene dine?
Cruiseren har jeg kjørt til sammen 21.000km siden Jeg fikk den og den lengste turen var vel når jeg dro til vestlandet til min famile. Kjørte vel kanskje 25 mil på det lengste hvis vi snakker om i strekk uten stopp. Ellers ble etappene på rundt 10-15 mil a gangen med denne. Den jeg har i dag har jeg kun kjørt ca. 2.500km. Med så langt men den lengste turen med denne som jeg kjørte i ett strekk uten stopp var 35 mil. Da var tanken veeeldig tom. Cruiseren brukte jeg nermest hver dag.
Sist redigert av Bjerknez den 09 des 2014, 06:40, redigert 2 ganger totalt.

Svar