Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Tonys »

naturen har jo sin måte å regulere ting på, om vi blir et problem tror jeg nok også at vi blir "regulert bort". vi har jo bare vært her en knøttliten tid i forhold til andre arter.
sykdom og kriger holder ting litt i sjakk, etterhvert som vi får bukt med flere av sykdommene og lever lenger, jo nærmere en epidemi tror jeg vi er, plutselig smeller det til, og balanse gjenoppstår.

(tydlig at det er lenge siden man var ute på tur, når man har slike tråder på en mc side kanskje?)
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

Det har vore kriger og sykdomer siden dag en, alikavel en enorm folke vekst. Problemet er ikke når naturen slår til men når mennesker gjør det.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Busa Trond »

En gang jeg lå over på hotell, var det noen som hadde glemt igjen ei gammel bok på nattbordet.
Der leste jeg historien om dem to første menneskene på jorda. Adam og Eva het dem, og dem fikk vist to sønner sammen. Er det noe rart det er mye ulykke på jorda når jeg tenker på hva disse guttene fant på, vi stammer jo fra apene sies det.
Videre ut i boka står det også om en kar som blir kalt for Noah. 468år etter han gikk av med AFP fikk han sine første barn som 500 åring :knegg 100år etter bygde han en båt for å ri av syndefloden sammen med kjæringa, tre sønner og svigerdøtre. Dette er vist vår alles tipp tipp tipp tipp tipp tipp........tippoldefar.

Så dem levde nok lengre i gamle gamle dager :prf

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
jhn skrev:
Ang forplantning ... uten at jeg vet om det stemmer, så har div statistikere sagt at befolkningsveksten vil stoppe på rundt 9-10 milliarder, og mener det er handterbart. Siden jeg ikke er noen racer i det faget har jeg ingen grunn til å påstå at det er hverken riktig eller galt.
Men det har visstnok sammenheng med at folk får stadig færre barn over hele verden ... som igjen har sammenheng med utdannings-, kunnskaps- og velstands-nivå.
Så en gang en svenske bruke lang tid på å forklare dette, med både statistikker, grafer og ditten og datten. Hele seansen fremstod som både troverdig og fornuftig. Han er visst anerkjent for sitt arbeide blandt alle som mener å vite.
Jeg har ikke registrert noen som har prøvd å motsi han på dette.
Nei å påstå at det er riktig eller galt, vil være vanskelig for veldig mange av oss, også han du refererer til. Det meste av spådommer i dag, av såkalte eksperter er gjerne farget ene eller andre veien, og vil være relativt store slingringsmon rundt.

Å tro at vi får like stort frafall av mennesker som det blir født i 2050, er relativt naivt å tro. Store selskaper rundt om i verden forsker i stor stil på genmodifisert mat. For vi vil slite med å ha mat og råvarer til folket.
For alt vi vet, kan det skje store katastrofer som gjør at dagens beregninger ikke blir riktig i det hele tatt.

Jeg er langt ifra noe ekspert, kanskje til tider selvutnevnt ekspert. Men en trenger ikke lete langt i tung lektyre på teorier, statestikk og fakta som støtter begge hold.
Vi står over en rekke utfordringer, å skal noe gjøres med disse, må det taes skikkelige grep. Ikke ubetydelige forandringer av et lite land som skal være best i klassen.
"ja men litt er bedre enn ingen ting" joda, jeg er enig i det, men det er bare ikke godt nok og det går så alt for tregt!
Hvis vi et øyeblikk glemmer uttrykk som "såkalte eksperter" og ser på f.eks en statistiker som en vitenskapsbasert fagmann ... som han jo strengt tatt er, på lik linje med en brannmann, styrmann, mattelærer eller baker.
Jeg velger som regel å ha litt mere tiltro til fagfolk enn tilfeldige forumtroll som deg og meg ... vi vet jo ikke hva vi prater om, vi liker bare å "krangle"
I mitt hode er det en slags form for naivitet å automatisk betvile div fagfolk fordi de har svar som går litt på tvers av den mest populistiske ikke-faglige synsingen fra hvermannsen.
Om jeg skal bake brød, så stoler jeg mere på en bakers råd enn en elektrikers ... har jeg brann i huset som følge av bakingen, så ringer jeg deg, og ikke mattelæreren.

"ja men litt er bedre enn ingen ting" joda, jeg er enig i det, men det er bare ikke godt nok og det går så alt for tregt!"
Det går neppe fortere av at bussjåfører og melkebønder skal motarbeide alle forsøk ... og kalle hele greia for en konspirasjon for å tilføre korrupte politikere mer penger.
Det er mye man ikke vet, men man kaster bort mye tid og ressurser på å "krangle" med folk som vet enda mindre.
Du anser sikkert deg selv som en fagmann ... er det ikke rimelig håpløst om skattefuten kommer og forteller deg med store bokstaver at du gjør jobben feil?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Intruder »

Det går nok ikke rett til helvete,men bankfolk,politikere,våpenprodusenter,pengeflyttere og annet "fintfolk" må nok regne med en og annen ørtæve fremover :orefk


...og det er jaggu på tide..!!

Som en norsk sosialist sa rundt år 1900...."Vår avsky for det bestående er meg mildt sagt uutslettelig.." :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

Intruder skrev:Det går nok ikke rett til helvete,men bankfolk,politikere,våpenprodusenter,pengeflyttere og annet "fintfolk" må nok regne med en og annen ørtæve fremover :orefk


...og det er jaggu på tide..!!
Litt grovt sett er vel dette på linje med å si at alle trygdemottakere driver med juks ... alle prester er pedofile ... alle muslimer er terrorister ... alle Hedmarkinger er dumme potetbønder ... osv :sk?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Intruder »

At de fattigste før eller senere samles mer enn nå om kravet om mer likhet og rettferdighet er da å håpe jhn...kanskje går de også mot de store med voldelige midler,som de rike gjør for å sikre seg og sitt... =;
men det skjer nok ikke stort før jeg er inne i jordstyrets verden..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Jompa »

http://www.altaposten.no/meninger/article10526443.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan vel enda føye til søndagsåpne butikker......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Intruder »

Ovenstående artikkel i Altaposten gir jeg full tilslutning,bra !!

...men er vel mulig Røkke og andre gribber ikke er enig med meg.. :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av 45316 »

Mye pissprat spør du meg, ikke er jeg Røkke heller...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Moffa »

Om det er artikkelen i Altaposten du sikter til, så kan jeg ikke se at det var så mye pisspreik i den. Synes faktisk den treffer riktig så bra. At de 'selger landet vårt' er sikkert ikke så mye å bry seg om, vi har jo tross alt fått billigere MC'er :scratch


Sent from my iPad using Tapatalk
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Intruder »

Om det er pissprat eller ei kan vel diskuteres,men skal utslippene reduseres må også industrien og andre storforurensere bidra mye...
Men så var det dette med mye vil ha mere og Fanden vil ha flere... :evil
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av 45316 »

Men hvorfor skal utslippene reduseres, greit nok at kull ikke det mest gunstige men klimavariasjoner har alltid skjedd og kommer til å fortsette uavhengig av noen påstått menneskeskapt klimakrise...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

45316 skrev:Men hvorfor skal utslippene reduseres, greit nok at kull ikke det mest gunstige men klimavariasjoner har alltid skjedd og kommer til å fortsette uavhengig av noen påstått menneskeskapt klimakrise...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor skal de ikke reduseres? Tror du ikke noe på at vi øker både hastigheten og antall grader?
Om man har et litt åpent sinn så ser man at ingen påstår at klimakrisen er kun menneskeskapt, men at vi forsterker og fremskynder problemene.
Bare de lokale forurensningsproblemene man ser i de tettest befolkede områdene burde vel være et godt nok argument for å i det minste prøve?

Svar