Misha's Garasje

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Joda, jeg er enig om at butikkene her i landet trenger kunder, men mye av det jeg kjøpte denne gangen få'es ikke her i landet. Og jeg er da i Yamaha-sjappen titt & ofte. Vinterhanskene til over 800 spenn kjøpte jeg der, slike ting vil jeg prøve før jeg handler. :janikk
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Kjedet meg litt, så her er en hyllest til kvinnens grasiøse vesen: :knegg

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6QGHL-G_AA8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6QGHL-G_AA8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Og før Ragnhild finner frem :bl3 her er en liten trøst:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9xTxCosxi3U&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9xTxCosxi3U&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

:-
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Ragnhild

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Ragnhild »

Noe sier meg at du har store forhåpninger til en viss forumsamling hos AJ

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

:lol Ja, du sier noe der, vi bør vel ha et par ambulanser stående parat den helgen, braastad og skarpe hogstredskaper kan jo være en uheldig kombinasjon :-
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Mens dere andre driver med sunne fritidsaktiviteter, som å måke snø, :knegg sitter jeg i en mørk kjeller foran vifteovnen i dunsten av gammal motorolje. :8-[ Det har ramlet inn deler fra det store utland, så jeg har begynt med høyre siden av motoren for å bytte kamakselreima og alle simmer-ringene.

Bilde

Ikke alle delene vil av frivillig, så må man frem med varme og tersing.

Bilde

Det er ikke barebare å bytte simmer-ringer uten å fjerne akslingen eller komme til på baksiden, men man har da sine metoder. Man tager en skarp syl og slår et lite hull i ringen, der som stålringen ligger. Så skrur man fast en liten karosseriskrue i dette hullet, og så har man noe å trekke simmerringen ut etter.
Det sier seg selv at man må være jæxxx forsiktig med dette så man ikke skader kantene som tettningen ligger mot, og på større ringer bruker jeg 2 skruer.

Bilde

Kamakselreima er enkel å sette opp igjen, da det bare er 2 hjul og ingen stramming. Det er dog en enkel metode for å bytte kamakselreimer på biler o.l uten å måtte tenke på instillinger av de ulike hjul og strammere. Man tar ganske enkelt og kutter den gamle reima i 2 på langs, før man fjerner den ytterste delen. Så kan man bare montere den nye reima halveis innpå, før man kutter bort resten av den gamle reimen. Voila! :thumleft

Og nå skal jeg ta for meg venstre side av motoren, det clutchen ligger. Det er en tørrclutch som har en tendens til å bli våtclutch med årene, når tettningene begynner å lekke...

Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Saaaatans russere!!! Her sitter jeg og koser meg med nettradio, og så kommer den hælvettes russerkakklinga inn på høytalerne nå igjen! :ills de ha så fordømt høy styrke på de radiosenderene sine der borte??!! Hadde jeg bare fått inn noe fornuftig, som Radio Luxemburg eller fiskerimeldinga, men neeeeeida, moskowskaya over en lav sko!! Aaaaaaargh! ](*,)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Pollti »

Propaganda radio med Olga ?

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Hehe, sender russerne noe annet en propaganda, tro :knegg

Og jeg skjønner ikke åssen de signalene klarer å finne meg dypt her nede i de vestfjordske daler, skulle tro ragnhild var mer plaget med slikt der hun sitter (nesten) oppi grensa :scratch
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Ragnhild

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Ragnhild »

Tror nesten at den må Pollti ta seg av, for ikke hører jeg på nettradio, og ikke forstår jeg russisk :8-[

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Bare meg som blir invadert av russere, altså? Javel, da får jeg stikke over til forumet til datafolket og snoke litt. Har hørt nyss om at høytalerledningene kan fungere som radioantenne, og siden jeg har surroundlyd på dataen er det noen meter kabel her inne. [img]http://www.mysmilie.de/english/green/sm ... mg/006.gif[/img]
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Pollti »

Misha skrev:Hehe, sender russerne noe annet en propaganda, tro :knegg
Jada, det gjør de. De har veldig mange bra TV kanaler og sender mange interessante program med litt sånn Explorer og National Geographic stil. Søndagene er et høydepunkt hvor gamle propaganda filmer blir sendt og deretter satt inn i en større sammenheng. Og Russia Today , Russlands svar på CNN , er også noe jeg ser jevnlig på og den er heller ikke så værst hvis en er interessert i høre om verdensnyhetene sett med Kremls øyne. Det som jeg syntes er bånn i bøtta er russisk radio. Den russiske staten har nok strengere kontroll over presse,tv og radio enn hva vi er vant med i Norge men dårlig er det ikke. Litt anderledes bare. Med forum navn Misha (Lille bjørn) så burde du lytte til hymnene om hvor godt det er å ofre bein og armer for Moder Russland :bananas

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Kan du såpass russisk at du følger med på hva naboen driver med, altså? Ikke verst å skjønne det kråkemålet hehe Er russia today på engelsk, kanskje?

Var ikke klar over at misha betydde lille bjørn, men jeg var jo heldig med den siden jeg heter Torbjørn :thumleft

Og lemmene mine ofres ikke i hytt og putevær, blir litt slitsomt å kjøre mc uten. :[-( Eller kanskje det går med en Ural med sidevogn... :-k
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Jalmar »

Уральский можно спокойно работать без оружия, но вы должны быть без головы купить один, может быть?

:prf
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

GSXR

Re: Misha's Garasje

Legg inn av GSXR »

Jalmar skrev:Уральский можно спокойно работать без оружия, но вы должны быть без головы купить один, может быть?

:prf

Hmmmm, russisk er ikke min beste side :-k

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Har du sjekka oversettelsen, jalmar? :knegg
Jeg svarte med "Man kan utmerket kjøre helt hodeløst, bare spør UP" som ble til "Он может быть прекрасным перспективе вполне охотно, только просит UP"
Så kan du jo selv sjekke hva som blir oversatt tilbake til norsk :prf :lol
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Svar