Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av rogg »

Misha skrev:Du får finne frem hårføneren, så får du litt varme også med på kjøpet :knegg
Det er det man kaller fønvind... :mk
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

haha, hørtes faktisk ut som folk har prøvd dette selv her inne jo?? hehe, det lysner opp litt ute nå, så kanskje det blir en liten tur ut med sykkelen om litt.. Om ikke værgudene er imot meg idag da..

Brukeravatar
lasse_hansen

Da har jeg fått kjørt en liten runde idag også da ;e Alltid like moro. hehe... Ble ikke så lange turen, men fikk svinga innom en kompis å frista han litt da, nå på slutten av sesongen. hehe.. Og da jeg sto å snakket med han kom det en fyr forbi med kommentaren: "Den er helt ny den der vel?" hehe, alltid like moro å få en slik kommentar..

Men folkens, kanskje et litt deprimerende spørsmål, men når setter folk bort sykkelen sin for vinteren?? Lurte lissom på når sånn ca jeg bør begynne å tenke på å kjøre den ned til forhandleren for vinter opphold..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Da har jeg fått kjørt en liten runde idag også da ;e Alltid like moro. hehe...

Men folkens, kanskje et litt deprimerende spørsmål, men når setter folk bort sykkelen sin for vinteren?? Lurte lissom på når sånn ca jeg bør begynne å tenke på å kjøre den ned til forhandleren for vinter opphold..
Altfor tidlig å tenke slike tanker :[-X

Men greit å være tidlige ute med å 'booke' plass for lagring og evt. service i løpet av vinter'n... :janikk

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Jeg setter den vekk når første snøfallet kommer, eller hvis det blir så kaldt at de begynner å salte. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen

Har booka plass til sykkelen, med full vask, og olje/filter bytter.. Så da er den i tipp topp stand neste sommer =)
Men bare lurte lissom på når sånn ca tiden er inne for å sende sykkelen på "spa hotell" :knegg Ikke noen koselig tanke, men men... Kjekt å vite sånn ca lissom, er jo mitt første år på sykkelryggen så, kjedelig å vokne opp en sen julekveld, og snøen faller ned, og saltebilen kjører for fult i gata, og kjøre ned sykkelen da.. Da har jeg våknet med skjegget i brødboksen kan man si

Brukeravatar
lasse_hansen

Snikkeren skrev:Jeg setter den vekk når første snøfallet kommer, eller hvis det blir så kaldt at de begynner å salte. :thumleft
Oki, får håpe snøen holder seg vekk, og gradestokken holder seg på pluss siden :sk?

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg bruker å gi meg når det rimer på veien, og de pøser på med salt. Salt er noe skikkelig dritt å få på sykkern :8-[
Har du fått salta sykkern, så er det ikke lenge folk gir deg komplimenter for "ny sykkel" :D

Brukeravatar
lasse_hansen

Nei sant det, usj, får håper jeg får satt den vekk føre de hiver på det forbaska saltet!! Min mening er at det hadde vært bedre med pepper, enn salt, mindre skader! :thumleft

Men nå stikker jeg straks på jobb :sk? Ikke er det noe vær til at jeg kan se frem til å kjøre sykkel når jeg kommer hjem heller :scratch regn og atter regn!

Men får håpe at etter regnet kommer det solfylte dager, så jeg får kjørt litt mere føre sessongen er over :skriver

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå var jeg endelig hjemme fra jobb, og har nettopp dusja.. Og sola skinner!! wee!!! Nå gjenstår bare å stappe kjeften full av mat, og så hive seg på sykkelen for å kjøre litt!! Har nesten glemt hvordan det er å kjøre sykkel, blitt over 1uke siden sist jeg kjørte!!! :[-X

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var mc-turen for idag over, hehe.. Kjørt rundt 150km idag, så det får vel holde vel, ihvertfall for idag.. Men heldigvis er helga nettopp begynt =) hehe..

Brukeravatar
lasse_hansen

Sånn kjapt spørsmål nå på morrakvisten, hehe =) (Ja, jeg har nettopp våkna) :sk?
Har som sagt Scala Rider Team sett montert på hjelmene her, og lurte på, hvordan kan jeg få radio i hjelmen??? Finnes jo en sånn inngang på "duppedingsen" som man kan koble inn på mp3 spiller, så det må jo være mulig å koble til en radio på en eller annen måte??

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Hvis du har samme scala rider som oss: Trykk på den bakerste enden (den butte enden) og hold den inne noen sekunder. Da skal det komme inn radio, men jeg advarer: Det finnes bedre radioer enn det Scala Rider kan klare å gi. Man trenger gode signaler og ikke kjøre fortere enn ca. 70 km/t (etter min personlige erfaring). Har prøvd å justere opp lydstyrken, men det er rett og slett ikke mer der.

For å skifte kanal trykk en kort gang på den samme butte enden.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
lasse_hansen

Vi bruker denne typen vi:

http://www.cardosystems.com/scala-rider ... er-teamset" onclick="window.open(this.href);return false;

Og kan ikke si jeg finner noe radio på den, eller har jeg blitt helt blond? hehe

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Det du kan gjøre er å bruke en mobiltelefon med innebygget radio i og koble den til med kabelen som fulgte med Teamsettet. Hvis ikke mobilen din har radio kan du kjøpe en lommeradio og koble den til.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar