The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - ProGrip & Symtec

Legg inn av TBI81 »

AJ skrev:
TBI81 skrev:Ja, hvordan er været og hva gjør jeg akkurat nå? De siste dagene har det vært noen få grader i øllen og opp mot 27 i skyggen. Tar knekken på noen flextimer i Spania og snublet forleden innom et snedig lite motorsykkelmuseum på vei opp i fjellene (nær Guadalest). Her var det mye snacks! Synd en ikke kunne leie sykler her :thumleft
Dette må være samme sted jeg var for noen år siden. Ble invitert inn på museet av innehaveren av butikken i svingen rett før vi endte opp i Guadalest.
Husker at fyren snakket litt skandinavisk (mest svensk... ;-) ) også, faktisk.
Det ble ingen omvisning på museet den gangen, men har mange ganger hatt lyst til å dra tilbake. Ikke minst fordi det er mange skikkelige fine MC-veier i området :prop:
Blir nok til at vi tar turen en dag - på MC :D .
Kanskje noe å planlegge til neste sesong... :skriver
VELDIG fine MC-veier! Skal definitivt ta meg en tur rundt der om jeg leier her en gang eller kjører busaen ned en vinter. Knallbra dekke :thumleft
Museet var, som du sier, rett "i svingen før Guadalest" :D

Var å kjørte litt i Sierra Nevada i Andalucia i fjor og der er også definitivt flusst med MC-veier. Tok fjellene og småveier helt ned til Gibraltar. Hadde håpet å kunne kjøre over Pico Veleta (3,398 m)men måtte ha spesialtillatelse for å fortsette over fra 2,150 m dessverre. Et par kjappe fra den turen:

Sierra Nevada
540449_10151132425846070_1905781087_n.jpg
Antequera
551011_10151124883506070_1599143080_n (600x400).jpg
292370_10151134415481070_391376194_n (600x400).jpg
Olvera
432037_10151133226976070_164322538_n (600x368).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Litt gammalt jern

Legg inn av fikse »

Ser jo bare lekkert ut :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Litt gammalt jern

Legg inn av TBI81 »

Jau, det er mange plasser som er nettopp det.. Men av alle steder jeg har kjørt tror jeg fortsatt de franske alpene er blant favorittene.
Husker spesielt et strekke fra Castellano. Perfekt dekke og kjappe forutsigbare svinger, i tillegg til en fantastisk utsikt. Var på tur med SVen uten kommunikasjon med mine følgesvenner og kjørte fremst. Det var ettermiddag og vi hadde hatt en minipause i Castellano og da jeg kjørte bestemte de andre seg for at "her kan vi være i natt". Jeg kjørte på 10mils-regelen (vi stoppet hver timil, om ikke annet var avtalt. Fylte hver 20), og etter hvert som jeg så lys i speilet mine så kjørte jeg vel det jeg var god for på disse "bane-veiene". Etter noen mil merket jeg at det bare var ett lys å se i speilene og jeg begynte å bli bekymret for om ene sykkelen hadde hatt en ulykke eller noe slikt så jeg stoppet opp på ei strekke for å høre hva som skjedde. K1300'en som fulgte stoppet da og proklamerte at det var jo klin umulig å nå meg igjen og at siste sykkel stod igjen i Castellano. Rett dyktig liten SV. Ble igrunn noen morsome mil tilbake også :knegg

Her et lite knips fra samme tur ned St Grand Bernado-passet Italia/Sveits, på tur hjem til gamle Norge (2011).
284062_10150318273246070_971850_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Litt gammalt jern

Legg inn av TBI81 »

Nei, nå savner jeg sommer og tørr asfalt altså ..
Bilde
Bilde

Ikke lenge igjen til sola snur nå heldigvis ..

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

130 fantastiske km i går i sol og 10+. Vi er i gang! :thumleft
start.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av Tomgsx-r »

Var 10 grader hos oss også igår, med glimt av sol. Sykkelen står i deler, så jeg kunne ikke utnytte det :sk?

Men bra du fikk ut beiste, så ut som om den har blitt stelt godt med iløpet av vinteren :thumleft

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av Voodoodoo »

Aaahhh!
Kjenner det snart er på tide å få kledd på Hayabusa'n
Den står i deler uti garasjen. Nye gaffelbein og MV risers er montert. Gjenstår å bytte demper bak samt å montere bremseskivene som kommer i posten i dag.

Meen, det er nå 0c og nygrusa veier rundt her så jeg drøyer nok til April.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

Alt av motor-jabb kan vel gå inn i "kjære bloggen"? Investerte i en hyggelig liten hverdagstysker her for litt siden. 2008 1-serie med mye utstyr og automagikk (som sikkert blir dyrt når det går i stykker). Betraktelig mer komfy enn den gamle japsen jeg hadde til hverdagsbruk og drøye 220 dieselgamper og tett over 400nm hjelper godt på humøret på de kalde og regnfulle dagene :thumleft
bmw2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av TBI81 den 24 mar 2014, 18:18, redigert 1 gang totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

Irriterer meg at jeg glemte å bytte kjølevæsken i vinters. Greit å gjøre når kåpene først er av. Men men .. :mk
Må uansett av med venstre når jeg skal ta kjede og drev snart så får ta det i samme runde. Må notere meg bak øret å kjøpe speedohealer også snart eller så blir det mye feilvisning med +3 tenner bak. Får svinge innom MC-Land en dag. Mye Healtech stæsj der. Blir vel fort en sånn multimeter5 og en bremselysmodulator med "på kjøpet" kjenner jeg meg selv rett :knegg
Sitter nå og venter på at BMC filteret skal renne av seg skitt og fluer. Ikke rotet meg til å rense det før nå. Helt hinsides med fluer den busaen klarer å supe i seg altså .. :-)å

Ellers har jeg akkurat bestilt PR4 framdekk. Det var på tide for det er bra med trapping på BT-023 som står på nå.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av LordShaft »

Det virker som det er en slitsom greie å skifte kjølevæske på de fleste sykler, min også må plukkes i atomer for å bytte den :knegg

Du har jo noe solide inntak i forhold fronten på den sykkelen din da:thumleft

Hører flere påstår at bridgestone dekkene trapper veldig. Å da flere av modellene

Note 3

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av Flanker »

Kjøp luft/oljekjølt sykkel. Problem solved ;-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

Flanker skrev:Kjøp luft/oljekjølt sykkel. Problem solved ;-)
Hehe, du kan spøke du. Det neste jeg bør gjøre er vel å konvertere til kardang også? ;-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

PR4 framdekk i hus! Ser pent ut dette altså. Nå må jeg bare få vrengt av gammeldekket en dag og montert (og balansert) det nye :thumleft
Må også få bestilt meg ventilsjekk en dag ser jeg på kilometern. Noen som har noen å anbefale for dette i Haugesund og omeng? Vurderer Odds MC Verksted (virker bra). Evt MC Butikken :mk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Vi er igang!

Legg inn av TBI81 »

Dette skulle jeg jo ha gjort for lenge siden - rotet sammen litt film fra ringen og det store utland ("for lenge lenge siden"). Dette er i alle fall en start. Litt kreativ klipping fra et par rotete og relativt rolige (men tørste) runder på ringen :knegg

[video]https://www.youtube.com/watch?v=uZvzbC9e2Os[/video]
Mer kommer plutselig.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: The Tob & Beistet - Videoklipp fra Ringen

Legg inn av JK95 »

Fin video, imponerende wheelies :prop: :yeyeye :knegg

Svar