Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Svein2
Motorsykkelen din: MC

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Svein2 »

RoJo skrev:Stord - Aksdal og tilbake, til tross for dårlige meldinger og kraftige regnbyer om formiddagen blei det en fin tur på nesten tørr vei for å treffe kompisser i Senior MC Haugaland, hjem igjenn på tørr vei. ca 10 mil, ikke mye men bedre enn ikke noe. :D
Det sosiale er halve moroa, kjøre langt kan man egentlig gjøre alene. :buddies:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flott vær i dag, gitt :b_c:

Blir en tur nå straksom: først til Sparkjøp på Hønefoss for å sjekke et par turstøvler som jeg tror kan egne seg som MC-støvler. Deretter en tur til Biltema for å se på MC-ting :P :p .
Nei, ikke på Hønefoss, men på Skjetten.
Først Sparkjøp på Hønefoss, deretter Biltema på Skjetten selv om Biltema på Hønefoss er nærmeste nabo til Sparkjøp - den totale ufornuft, med andre ord :8-[
Sånn er det å være motorsyklist :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Med Bakpå bakpå ble det en fin tur opp i Hallingdalen, over Golsfjellet og ned langs Randsfjorden i dag.
Flott vær! Litt ugreie kjøreforhold noen steder pga. veiarbeid på rv. 7 og på 51 over Golsfjellet. Men veiarbeid er bra og høyst påkrevet mange steder.

Her noen bilder fra turen....

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da fikk jeg nettopp bekreftet på mail og SMS at GMS på Gjøvik står klar med et stk nytt bakdekk til Tiger og som de kan bytte kl. 15:00 i dag.
Dermed blir det jammen tur i dag også, gett... :knegg
Været ser også lovende ut :prf

Kanskje jeg må gjøre en ny vurdering ang. Trollrally også... :-k
Får se det an utover dagen, tenker jeg...
Men først; dagens morgenaviser, frokost og kaffe... :mk

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Sitter her og lurer på å ta en harrytur, via indre enfold og rv 21.

Svein2

Legg inn av Svein2 »

Jeg flekser snart, skal ta meg en tur i efta, men vet ikke hvor. :prop:

Hvis ikke yr.no ombestemmer seg enda en gang eller jeg treffer på noen :cheers ?
"dårlige kamerater" i løpet av lørdagskvelden, er planen å kjøre Valdresfløya på søndag.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Lykke til Svein 2 , tenker selv på å gjøre en runde på bondelandet og så innom Skrapladnerbrygga.. :-k
:lol
Bruker forøvrig storm.no,bedre vær der... :D
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2

Legg inn av Svein2 »

Da ble det tur: Flisa og Solør - Odalsveien, første gang jeg kjører over der så var litt i tvil
om hvor jeg kom frampå att. Overraskende nok var det i Odal`n, :-k
nærmere bestemt Sand, så ble det Stange, Elverum og hjem. Fin tur på 15 mil.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tok denne runden i går; besøkte svoger og sviger i Fosser i Høland.
169'ern fra Gan i Fet til Løken i Høland er en fin MC-vei med passe krappe og ikke minst oversiktlige svinger.

Ble en fin tur på vel 20 mil...

Og i dag ble det tur til Gjøvik for bytte av bakdekkhvor vi, som nevnt i annen tråd, møtte Desmo putrende på "Veltepetter" ved Reinsvoll... :vs

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Snartur her også kjørte Randsforden rundt på en etermiddagstur, den samme som vi hadde i fjor.
Reiste motsatt vei tørt og fint helt til ca, 10km sør for Hov, derfra og hjem VÅTT
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Dagens tur ca 27 mil tilsammen
[album]2550[/album]

Kjørte først om Liertoppen, Sjåstad, Sylling, Vikersund og satte derfra kursen mot Skotselv.
Fra man svinger av hovedveien mot Skotselv så er det mange fine svinger til Skotselv og videre om man følger skilt mot Bingen.
Etterhvert splitter veien seg i Nyseterveien og Bingsveien som går mot Lyngdal. Jeg tok opp grusveien som jeg har kjørt en gang før - Nyseterveien.
Fine forhold og det var lagt på endel ny grov grus mange steder. Ett punkt som forhjulet traff på var det tydeligvis noe myk gjørme under, så forhjulet hadde lyst til å grave seg ned og tverrstille seg, men heldigvis bare et lite område så det gikk bra.
[album]2551[/album][album]2552[/album][album]2553[/album]
Her fra et utsikstpunkt når det begynner å gå ned mot Lampeland
[album]2554[/album]
Når jeg kom ned på asfalten valgte jeg denne gangen å kjøre nordover mot Lyngdal istedenfor mot Lampeland (40'n ned mot Kongsberg er ikke så spennende...)
I Lyngdal stod det skilt mot Bingen, så tok den veien. Jeg har jo levd i den villfarelsen at den veien var asfaltert men det viste seg etter et kort asfaltert stykke å gå over i en meget god grusvei, som var bredere og finere enn Nyseterveien. Ganske variert opp og ned samtidig som den kunne kjøres raskere
[album]2555[/album]
Gammelt sagbruk
[album]2556[/album][album]2557[/album]
Virkelig flott grusvei - anbefales :thumleft
[album]2558[/album][album]2559[/album][album]2560[/album]
Her fra et veikryss nærmere Bingen og rett før det ble asfalt igjen. Det betyr vel at grusvei-stykket mellom Lyngdal og her er ca 12km.
[album]2561[/album]
Asfaltveiene i Skotselv/Bingen området er også svingete og varierte - fine MC veier. :bananas

Hjemover valgte jeg å ta omveien om Vestfossen, Eikeren, Hanekleiva og småveiene fra Sande via Østbygda og Fjell i Drammen.
Stort sett fint og tørt hele veien.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Hver tirsdag ei tid har jeg vært på NMCU-kaffe på Myklagard i Løten,herfra går forørig et granskogbelte kalt Taigaen
østover helt til Sibir... :mk
Men nå står jeg over en tirsdag,og gjør isteden en svipptur Helgøya rundt.. :mc7
På Helgøya lå et av Norges største "oppvekstsenter for gutter",eid av Oslo Kommune. :[-( :doh
På Granlien Flyktningehjem bodde flere titalls russiske flyktninger,jeg tror de var forfulgt på grunn av religiøs overbevisning,alle disse er stedt til hvile
ved Helgøya Kirke.. :rose :rose

Nil satis nisi optimum !

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Intruder skrev:På Helgøya lå et av Norges største "oppvekstsenter for gutter",eid av Oslo Kommune. :[-( :doh
Det var vel "djeveløya" som var mest passende for mange, slik de holdt på der?..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Ja,for mange var det nok et helvete på jord,guttungene fikk vel stokkeslag og mere til av de sikkert stundom brutale
vokterne... :ills ](*,)
=;

Nil satis nisi optimum !

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Hadde meg en liten tur på Hurmlandet i kveldingen. Møtte en mc mellom Ramton og Vollen, lurer på om det var en V-strom. Klokken var 19.50, kan det ha vært Rune Mc?. :scratch

Svar