Det går raskt mot 10k kjørte kilometer og årlig service som på tid er slutten av juni, 10k kilometer kommer først som også normalt har vært tid for nye dekk på KTM’n. Har ikke sett på dekkene enda men er lysten på rene asfalt dekk, kanskje BMW’n er snillere med dekka.
Det er som du skriver, sitter høyt med god oversikt, har sete på det høyeste foran og litt lavere bak for ikke ha følelsen av å sitte i nedoverbakke som for min del er helt gull, har styrehøyere og styre litt bakover for bedre sittestilling, motor’n er sterk med veldig bra moment og lavere gear brukes bare for ikke belaste motor med veldig lavt turtall, momentet er jo hele opplevelsen av hvordan den går. Lydbilde er en viktig del av motorsykkel for meg og denne har BMW sin Akrapovic anlegg som er bra (på K1600 kjørte jeg med original anlegg som var helt perfekt lydbilde for rekke 6’n), god vindbeskyttelse bak den store GSA tanken og vindskjermen mest loddrett. Utstyrsmessig er det ikke noe å klage på, navi med stemmestyring, lytte på radio eller musikk, er du så uheldig eller heldig at noen ringer deg når du er på tur er det enkelt å aktivere samtale som funker kjempebra. BMW’n sammen med iPhone og Sena i Shoei Neotec sørger for at det funker.
Kjørestilen min gjør at den ligger på 0,53 på mila, har også serviceavtale som var en del av tilbudet på utgående model 1250 GSA så det går noen år før jeg må betale for den biten. Kardangen på denne oppfører seg snillere vs min -13 K1600 som hadde passer 50k kilometer men det er litt smoothere å kjøre med kjede. Det var en som spurte meg om jeg var fornøyd med GSA’n, svaret mitt var ja men jeg savnet både KTM ‘n og K1600 råskap eller villskap når du tømmer geara. Han kontret momentant tilbake, da har du ikke kjørt lenge nok med GSA’n

Mulig det men hvor lenge eller langt … har jo testkjørt utallige ganger før jeg kjøpte.
Ja jeg er fornøyd, men som nevnt den mangler det råe KTM’n hadde på toppen og du merker kardang drift på en måte jeg har vanskelig å forklare da kjedesykkel er smoothere. De som har kjørt begge deler vil skjønne hva jeg mener. Disse to tingene kan ikke være avgjørende da begge vil være positive, hva skal du med råskapen og du slipper å smøre kjede
Alle sykler i dette segmentet er veldig like, høyreiste, tar mye bagasje pax, store og spreke med god sittestilling så ja jeg ville trives på de fleste men alle har noe som ikke de andre har. Eksempel Ducati Multistrada er vel sykkel’n jeg virkelig følte jeg satt i og ikke på.