HURUMLANDET, SON og YTRE ENEBAKK I VAKRE HØSTFARGER
Tirsdag 14. oktober hadde vi igjen en dag med praktfullt høstvær, og jeg hadde fridag. Så termos med kakao og matpakke ble pakket ned i salveska, og ekvipasjen vendte nesa østover.
Jeg kjørte ikke hjemmefra før nærmere kl.13, og temperaturen lå på rundt 5 grader. Utover dagen steg den til 8-9 grader, veiene var tørre og fine og det var lite løv på veien. Alt i alt en perfekt høstdag for en mc-tur.

Merkelig nok møtte jeg ikke mer enn fire motorsykler på hele runden…..

Jeg kjørte etter innfallsmetoden i dag, jeg har fortsatt ikke GPS. Slik omtrent så ruta ut etter endt tur, som endte på ca.27 mil.

Drammenselva

Jeg kjørte først utover langs Drammensfjorden

Her, langt ute langs Grimsrudveien, fikk jeg en påminnelse om hvor skjørt livet er. Her ble en mc-fører drept tidligere i sommer i forbindelse med en forbikjøring
KJØR VARSOMT FOLKENS.....!!

Filtvedt Fyr lyste opp i den nydelige høstdagen

Her har jeg kommet til Storsand, og Drøbak ligger og soler seg på den andre siden av Oslofjorden

En påminnelse om at vinteren nærmer seg……

Drøbak

Drøbak

Fra Drøbak kjørte jeg langs småveiene innom Hvidsten og videre til Son

Nydelig landskap

Son

Det var ikke mange båter å se på vannet nå……

I Son tok jeg en liten titt på kartet, jeg var usikker på hvilken retning jeg skulle ta videre. Klokka viste at det nærmet seg rush-trafikken, og jeg hadde ikke lyst til å kjøre langs hovedveiene den neste timen….
Jeg valgte å vende nesa nordover mot Sydeberg og Ytre Enebakk. På kartet så jeg at det fantes et nettverk av småveier i dette området, så da var det bare å kjøre og prøve seg fram underveis og se om jeg havnet i riktig retning....hehe

Her var det riktig så fine veier, og knapt en bil å se. Bra underlag og lite løv i veien

Ved Sundby fant jeg en grusvei som så ut til å gå østover, så den måtte jeg jo prøve. Det viste seg at den munnet ut på RV 122, der jeg fikk med meg noen fine asfaltsvinger før jeg nådde Spydeberg.

Ved Spydeberg krysset jeg rett over E18 og fortsatte nordover mot Lyseren

Her kommer jeg straks inn på RV 120 som jeg fulgte til Ytre Enebakk. Derfra fortsatte jeg videre langs RV 155 innover mot Oslo. Fin vei her, men veldig mye 60-soner. Tror det blir en stund til jeg skal kjøre RV 155 igjen…..

Langs RV 155 ligger Havaristen. De selger rimelige varer fra bl.a. havarerte varepartier, og er man heldig kan man gjøre gode kupp her

Turen nærmer seg slutten og sola er på vei ned. Her er et par bilder fra Hvervenbukta

Det ser ut som trærne er laget av gull…….
Jeg parkerte trygt hjemme i Drammen etter mørkets frembrudd etter en aldeles nydelig tur. En Jäger varmet godt i magen da jeg kom inn i varmen….hehe