Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Så hva har Bjerknez gjort i dag for første gang i sitt liv mon tro?

Han har prøvekjørt en Honda Africa Twin og den skal leveres tilbake i morgen, siden Bimmern er på førstegangsservice :)

Kommer et referat senere i dag inkludert bilder angående førsteintrykk etter ca. 5 mil i salen. :)

KevinmsR6
Innlegg: 832
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev: 11 mai 2017, 17:43 Så hva har Bjerknez gjort i dag for første gang i sitt liv mon tro?

Han har prøvekjørt en Honda Africa Twin og den skal leveres tilbake i morgen, siden Bimmern er på førstegangsservice :)

Kommer et referat senere i dag inkludert bilder angående førsteintrykk etter ca. 5 mil i salen. :)
Hvor er referatet?:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Kommer i morgen. Ble litt trøtt så nå blir det senga :redface

KevinmsR6
Innlegg: 832
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av KevinmsR6 »

:lol
Bjerknez skrev: 11 mai 2017, 22:58 Kommer i morgen. Ble litt trøtt så nå blir det senga :redface
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Da blir det en liten omvei på jobb i dag så jeg får testet denne sykkelen litt:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Har vel kjørt rundt 10 mil på denne sykkelen nå og så langt så sitter jeg igjen med LITT bedre inntrykk enn jeg først trodde jeg skulle sitte igjen med. Denne sykkelen har jo automat som også kan overstyres og i mine øyne så funket dette greit. Jeg savner å ha kontrollen selv over girskiftene 100% med clutch, spesielt i bytrafikk skal sies. Jeg synes det var litt rykk og napp. Spesielt i køkjøring.

Å la denne stå i vanlig "Drive" mode er jo helt håpløst. Det funker ikke. Den girer jo så fort turtelleren beveger seg. Men i Sport mode fungerte den langt bedre. Men igjen... litt rykk og napp i sagtegående kjøring.

På landeveien så fungerer jo denne automaten meget bedre. Men jeg liker ikke å overlate kontrollen til sykkelen når det kommer til dette. Jeg kjørte forbi en blå Avensis i går og akkurat i det jeg skulle gi gass og kjøre forbi så bestemte den seg for å gire ned et hakk til, noe den brukte noen nanosekunder på. Jeg følte sykkelen bestemte forbikjøringen og ikke jeg.

Motoren er jo en 1000ccm Twin og den fungerer veldig bra. Ikke mye rystelser og det lille som er der bør være der mener jeg. Jeg har jo kjørt en 1300 ccm cruiser tidligere selv, men motoren i Honda Africa Twin tror jeg nok er mer sofistikert.

Motoren ellers har krefter nok til å ha det gøy på landeveien, men skremt blir man ikke. Jeg følte motoren passet sykkelen.

Det jeg derimot IKKE likte i det hele tatt var bremsene. Eller riktignok frembremsen. (brukte ikke bakbremsen). Den var jo helt håpløst dårlig. Følte jeg satt på den gamle cruiseren min igjen. Når jeg klemte inn frambremsen litt brått og bestemt så følte jeg at jeg mistet balansen. Vanskelig å beskrive, men først så dykket den og så kom vekten på en måte. Var liksom to nykk. Så den biten likte jeg ikke i det hele tatt.

Dette er jo en adventure sykkel som har fått veldig mye skryt rundt om, men personlig så befinner jeg meg rett under middels. Automat er ikke meg og jeg synes ikke det har noe å gjøre i en motorsykkel, så sant man ikke sitter på en scooter eller en moped. Jeg liker å ha kontrollen selv over giringen.

Når det gjelder det estetiske så ser den faktisk hakket bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Jeg må faktisk inrømme at den i noen vinkler ser LITT småtøff ut. Men det kribler ikke akkurat i pungbrasken. Det sto på en gigantisk sort toppboks på sykkelen og det første jeg sa at "den der kjører jeg IKKE med!" Snill som han var på Leeres så tok han den av for meg, å takk for det... :knegg

Jeg letet litt etter varmeholkene og disse fant jeg ikke. Vertfall ikke ved hjelp av knapp på styret eller noe. Mulig det fantes i menyen, men der inne var jeg ikke å rotet.

Så til slutt, og nok en gang... Vindskjermen. Sorry... nok en gang så kjører jeg en sykkel med vindskjerm som ikke funker. Heldigvis så satt jeg såpass høyt at jeg så over den. Jeg hater og se gjennom et ekstra lag med glass, spesielt når det regner. Da mister jeg mye av sikten. Under 80km/t fungerte den greit, men jeg kjente en ubehagelig turbulens så fort jeg beveget meg over den hastigheten. På motorveien så er den helt håpløs. Vinden river og sliter i hjelmen i hastigheter over 100km/t og i 130km/t var det bare ille. Slikt kunne jeg ikke kjørt lenge.

Ellers så synes jeg den ser litt påkostet ut når jeg går den nærmere i sømmene. Jeg kikker litt rundt på motoren og litt rundt ellers og synes den ser bra ut.

Men kommer det til å stå en slik i garasjen min en dag registrert på meg? Overhodet ikke! I den sjangeren så er det mye annet som frister mer og jeg ville ikke hatt den med automat og heller ikke med vindskjerm. Men vindskjerm har jo de fleste syklene i den kategorien og uten så ser dem jo ikke ut...

Men det var en artig og HELT ny opplevelse og kjøre denne. Trass i mye av det jeg skriver så koste jeg meg på sykkelen. Man blir jo vant til det meste på godt og vondt og den største overraskelsen i negativ grad var frembremsen og at man nærmest mistet balansen når man bremset litt brått. Den fløt liksom rundt som en eldre Citroen med slitte fjører.

Men det skal sies at jeg tross alt går rett fra en BMW S1000R og over til denne sykkelen og da kan det bli litt vanskelig å være objektiv. Men jeg har kjørt både Triumph Explorer 1200 og BMW 1200 GS og begge disse syklene er i mine øyne et bedre valg. Nå skal det vel sies at man får denne Hondaen fra rundt 180-190.000 og de ter jo latterlig billig. Så sant man da ikke MÅ betale for ekstrapakker for å få noe som en slik sykkel bør ha så får man mye sykkel for pengene tror jeg. Selv om jeg ikke ville ha valgt den selv.

Å det var vel det jeg hadde å si om den saken, så langt :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Da er Africa Twin levert og min sykkel hemtet ferdig servet :prf

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av xyvind »

Synd. For det var en spesiell kjemi mellom deg og Africa Twin. Vanskelig å beskrive.. men det var som om.. det var.. din afrikanske tvilling?

Sorry. Den var dårlig

Skauracer
Innlegg: 17
Registrert: 27 feb 2015, 16:40
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -15
Bosted: Fredrikstad

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Skauracer »

Men Ove, var det ikke deg jeg møtte på vei til Tæsse med et smil rundt munnen?
Ikke ofte å se en African Twin her i byen!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Skauracer skrev: 12 mai 2017, 23:03 Men Ove, var det ikke deg jeg møtte på vei til Tæsse med et smil rundt munnen?
Ikke ofte å se en African Twin her i byen!
Det kan godt være Skauracer. Jeg misstrivdes ikke på sykkelen og det var artig å prøve noe nytt. Var ikke slik at jeg pinte meg gjennom turen for å si det sånn ;)

Men når jeg satt meg på Bimmern igjen (uten sammenligning forøvrig) så var det deilg å faktisk ha kontakt med underlaget igjen :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 12 mai 2017, 22:39 Synd. For det var en spesiell kjemi mellom deg og Africa Twin. Vanskelig å beskrive.. men det var som om.. det var.. din afrikanske tvilling? Bilde

Sorry. Den var dårlig Bilde
Ja...litt... men du skal ha for forsøket :knegg

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Bosted: Arendal
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av kvase »

Syns du skrev det bra her jeg hvorfor skal man følge strømmen noe kritikk er bra å få løfta frem av låne knallerten -
-
Kjeldent å lese noe negativt om noen mc merker i det hele tatt - Selv er jeg tilhenger av Manuel giring -
Men Egenskapene på de mange forskjellige mc ene rundt forbi kan jo ikke være like å godt er det så vi får mangfold -
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

ejodd
Innlegg: 13
Registrert: 13 jul 2016, 17:15
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2013

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av ejodd »

Utrolig flott sykkel!!! Denne er uten tvil øverst på lista mi. Får klare meg noen år med 675cc først tenker jeg. :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

kvase. skrev: 13 mai 2017, 01:19 Syns du skrev det bra her jeg hvorfor skal man følge strømmen noe kritikk er bra å få løfta frem av låne knallerten -
-
Kjeldent å lese noe negativt om noen mc merker i det hele tatt - Selv er jeg tilhenger av Manuel giring -
Men Egenskapene på de mange forskjellige mc ene rundt forbi kan jo ikke være like å godt er det så vi får mangfold -
Takk for det kvase :)

Ja det er litt vanskelig å være 100% objektiv når man skriver om sine erfaringer. Man vil jo hele tiden legge til grunn for hva man er vaant med fra før samt prøvekjørt etc.

Å sammenligne denne med S1000R er jo galskap uansett og det synes jeg heller ikke at jeg har gjort. jeg har kjørt både Triumph Explorer 1200 og GS1200 samt Yamaha Tracer i samme sjanger og det positive er at denne Hondaen faktisk skiller seg veldig ut med at den tilbyr atomat giring. Noen vil nok forgude dette og da sier jeg løp og kjøp.

Det største ankepunktet mitt var bremsene. Eller rettere sagt frembremsen og fremdemperen. Den dykket VELDIG mye og ved en nødbrems med frembremsen så føler jeg vel kanskje at dette ikke hadde vert noen behagelig opplevelse.

Motoren overrasket meg litt som nevnt. Fin lyd og bra drag. Men med girkassen i "Drive" mode så funket det ikke i det hele tatt for meg. Jeg følte jeg fikk mest ut av motoren i manuell modus :thumleft

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Bosted: Arendal
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av kvase »

Nei det er ikke lett å bli til lags med alle typer mc er. Jeg byttelånte litt med naboens Kawa Ninja 1000cc eller 1100cc a dont care.. ca. 160-170 hk Power det ble helt feil for meg jeg er glad jeg ikke kjørte den for lenge for da hadde det blitt alt for mye å takle for naboens gull sykkel av kritiske ting jeg merka meg. Men for han så er den nesten 100% optimal jeg syns det er fint å høre at har det knall på den.-
jeg er ingen skribent over mine opplevelser å så orker jeg ikke å legge detaljer på minne - ved testing -Jeg bare husker fra den enkleste Africa Twin uten alt det ekstra stasje av ting mange tror de trenger - så hadde jeg egentlig nesten samme inntrykke som det du kom med ang for bremsene - men på grusveier så likte jeg den veldig godt- det som er en fordel på den kontra den KTM1090 jeg skal hente til slutten av uka er vel det at jeg fikk satt ned hele fotbladet uten å strekke beinet noe men det må jeg med ktm en der får jeg bare tåballene ned på jordkloden ved normal sittestilling -- Så noe negativt er det med alle mc-er å den som sier noe annet om sin mc Juger.-
God mc helg
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Joda, man finner noe negativt med de fleste motorsykler. Men utfordringen er vel å finne en motorsykkel hcor de negative sidene ikke har noen innvirkning på valget. Feks. Så er sånn sett for andre en S1000R ikke noe særlig å pakke mye bagasje på. Den er også ganske håpløs og kjøre to på. verttfall den gamle modellen hadde noen plastdetaljer som ikke tålte avfetting. Det sier meg at plastkvaliteten enkelte steder er ikke er den beste.

Det er de negative tingene jeg kan komme på vedrørende min sykkel. Rent teknisk er den i mine øyne perfekt. Her har man alt av utstyr i en av verdens råeste streetfightere for drøye 200-laken. Cruise control, adaptive og elektronisk justerbare dempere, kjøremoduser som også kan stilles individuelt (Dynamic Pro), quickshifter opp og ned, alarm, akrapovic potte, varmeholker, ABS Pro som tar hensyn til helningsvinkelen etc. Hvilken annen sykkel kan tilby alt dette til samme pris?

Det nærmeste man kommer er kanskje Aprilia Tuono, men jeg tror denne er en del dyrere med samme utstyr?

Så ja, BMW'en har sine baksider, men totalt sett så mener jeg den er en sikker vinner. Er jo en grunn til at jeg kjøpte en klin lik sykkel. Rett og slett en kjøremaskin, og det kommer fra en med to prolapser og nyoperert rygg.

Jeg synes uansett det er artig å lese andres erfaringer av feks. S1000R og hva dem evt. Finner negativt og positivt. Slike proffe tester er underholdende, og kanskke mer troverdige, men jeg synes dem til tider blir litt trøttsomme å lese. Dem er liksom så forsiktige med å mene noe konkret, mens jeg tror at hver og en av dem har en personlig mening som ikke egner seg på trykk.

Jeg vil se sannheten fra likesinnede. Det synes jeg er underholdene. Sykkelen min er jeg fornøyd med uansett, uavhengig av hva andre klarer å dra frem av negative ting, så den biten bryr jeg meg ikke noe om unasett :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

I morgen er den store dagen og selv om ikke været skulel bli overveldende bra her i Fredrikstad og omegn så er det vertfall meldt opphold utover dagen. Så hvis det er noen i området som vi treffes for en kaffe og litt dekksparking på selveste 17.mai så gi beskjed :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av hakhap »

Litt langt for en småtur herfra men tenker meg kanskje en liten tur i "nabolaget" i dag den 17 mai
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Høres bra ut :thumleft

Tenker jeg tar meg en kjøretur i "nabolaget" jeg også om litt :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Da gratulerer jeg alle med dagen :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

17. mai ble for min del feiret med en liten avslappende kjøretur i "nabolaget" med litt gladgassing. Været var OK. Litt dis i horisonten, men tørre fine veier stort sett over alt.

Turen gikk utover i retning Engelsviken, Hankø Vikane og en snartur nedom byen for å se på folkelivet. Sistnevnte var ikke spesielt givende så det ble litt gladgassing på noen svingete landeveier før jeg satt snuten hjemmover igjen.

Ingen tur uten bilder, så her kommer dem...
Alle bildene er tatt på samme sted, så ikke VELDIG spennende men dog...

Ingen kjøretur uten bilder av nysykkelen :thumleft
Bilde

En kranbåt i forgrunnen og hytta til kronprinsparet (eller det tidligere paret) i bakgrunnen.
Bilde

Noen båter...
Bilde

Fergekaia som det går ferge fra fastlandet til Hankø.
Bilde

Det norske flagget i fokus...
Bilde

En kranbåt...
Bilde

Fergekaia igjen...
Bilde

Også tatt fra fergekaia i retning Vikane...
Bilde

Et nærbilde av hytta til det tidligere kronprins paret.
Bilde

Litt kunst...
Bilde

Flere båter...
Bilde

Bimmern...igjen...
Bilde

Litt avgangsinformasjon angående fergetider...
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Da er snart helgen her og været har meldt fint og opp mot 20 grader. Til og med litt over...

Da skal man ikke se bort fra at det blir en liten utflukt eller to i nabolaget :vs

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Stian87 »

Hei sveis! :vs

Har noen spørsmål :D ]Hvordan synes du sykkelen din er på motorveien fra 110 og oppover? Har sykkelen bra muligheter for baggasje? Min sykkel har noen begrensninger her, noe som er litt kjipt på lengre turer :) Hvordan er den på tur ellers, komfortabel?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Morn morn! :vs

På motorvei over 110km/t?
Bare gøy. Xyvind her inne gikk fra Yamaha Tracer til S1000R for litt siden. Han kan sikkert svare på forskjellene og jeg mener det samme som han etter å ha kjørt begge syklene. S1000R funker veldig bra i hastigheter over 110 på E6.

Baagaasjemulighetene er vel også på S1000R noe begrenset. Jeg bruker Kriega vesker når jeg er på langtur. Jeg har 1x US20 og 2x US10 i tillegg til BMW sin orginale tankveske (som du sikkert ser på bildene over). Denne er også helt vanntett. Det er vertfall nok for meg. Men så har ikke jeg med meg telt/liggeunderlag/Primus og mat for flere dager.

På selve sykkelen uten tankveske og andre vesker så har du minimalt med plass. Du har et bittelite rom under den bakerste salen. Men her får du kanskje inn to epler, hvis du deler det i fire biter.

Man får så vidt jeg vet ikke noen orginale bagasjeløsninger til S1000R annet enn Tankveske.

Jeg juger hvis jeg sier den oppleves hinnsides komfortabel. Men jeg klarer fint 15 mil i strekk (mellom bensinfyllingene) og 80 mil på en dag går helt fint. Selv med to prolapser og en nyopperert rygg, i tillegg til litt overvekt.

Men det er ingenting med den sykkelen som gjør at den er kjip på lengre turer. S1000R er en fantastisk sykkel med alt du trenger av hjelpemidler. Demperne justerer du hardheten på via en knapp på styret, cruise controllen er en ting du ikke vil savne før du har prøvd og bremsene er hinnsides bra i forhold til andre sykler JEG har kjørt og det begynner faktisk å bli noen, selv om det bare er snakk om prøvekjøringer.

Prisen på S1000R vil trolig stige med rundt 15.000,- etter 1.juli, så hvis du vurderer en så lønner det seg å kjøpe nå tror jeg :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av xyvind »

Stemmer det. Traceren gjorde meg bilsyk på flere turer pga turbulensen fra vindskjermen. På S1000R er det null problem å kjøre i høye hastigheter, sånn sett. Det blir jo ganske luftig, men i hvert fall en jevn uforstyrret luftstrøm. Jeg synes jeg må kjøre temmelig fort før jeg legger merke til luftmotstanden på S1000R. De har gjort noe magisk med aerodynamikken på denne sykkelen. Passer meg helt utmerket.

Jeg har også den originale S1000R-tankveska og Kriega-bagger, 20L+10L+10L. Jeg har farta litt med denne bagasje-komboen, men ikke vært på noe skikkelig langtur enda dessverre. Tidsklemma!
Jeg pakka på sykkelen til en tur i fjor sommer, men som måtte avlyses etter at jeg hadde reist hjemmefra pga. en liten krise i familien
Uansett, da hadde jeg med meg et tomannstelt, liggeunderlag, sovepose og diverse tilbehør og klær for en helg på veien. Det ble aldri noe av turen siden jeg måtte snu og redde familien som ikke kom seg avgårde på ferie pga. tog-problemer, men jeg fikk med meg veldig mye greier, synes jeg.

På tur ellers er den for meg veldig underholdende og morsom å reise langs veiene med. Det blir aldri kjedelig. Komforten er ikke så altfor gæren. Klart, det er en sporty sykkel, men med de forskjellige motormodusene, demperinnstillingene osv. så leverer den så utrolig bra. Det er så mye sykkel! Nå er jeg nok litt inhabil her, da jeg fortsatt er helt forelska i sykkelen min Jeg kan ikke annet enn å anbefale.

Svar