Hehe, ser den. Men den skal snart brukes flittig. Er ikke bekymret for det. Når jeg kommer hjem igjen så er det på'n igjen :)Reodor skrev: 06 jul 2017, 18:33 Hadde sykkelen min vært så blank og fin, så hadde den passet bedre på parketten i stua enn i garasjen
Skjønner at det er tilfredsstillende og moro når man oppnår et så godt resultat![]()
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!
Fint med så rein sykkel, men selv om det er tørt og fint ute så blir den jo støvete og "skitten" igjen med én gang. Til og med bare av å stå parkert i garasjen over natta. Det er nå min erfaring. Så jeg er ikke like himla nøye som deg, Bjerknez. Men jeg har plukka opp noen triks av dere nerdene, så jeg har da noe parafin stående, og mikrofiberkluter, som jeg bruker når jeg vasker. Scholl NEO har jeg ikke fått somla meg til å kjøpe enda. Tror jeg får anledning i morgen formiddag
vaske i helga da. Når reiser du, B?

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
..så mye bortkasta arbeid
Du har planer om å kjøre til nordvestlandet de kommende dagene. Sykkelen din kommer ikke til å se ut i det hele tatt når du har kjørt litt på de veiene vi har her for tiden..

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg liker at ting er på stell, selv om det er støv i luften Xyvind.xyvind skrev: 06 jul 2017, 18:46 Fint med så rein sykkel, men selv om det er tørt og fint ute så blir den jo støvete og "skitten" igjen med én gang. Til og med bare av å stå parkert i garasjen over natta. Det er nå min erfaring. Så jeg er ikke like himla nøye som deg, Bjerknez. Men jeg har plukka opp noen triks av dere nerdene, så jeg har da noe parafin stående, og mikrofiberkluter, som jeg bruker når jeg vasker. Scholl NEO har jeg ikke fått somla meg til å kjøpe enda. Tror jeg får anledning i morgen formiddagvaske i helga da. Når reiser du, B?

Scholl Neo er gode saker. Carpro Hydro2 skal være minst like bra

Kjellv:
Å holde sykkelen rein er aldri bortkastet. det øker sjansen for evt. Salg, den er lettere og holde rein, og det føles rett og slett bedre å kjøre en rein sykkel. Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, så får det så være. Etter en avspyling er den omtrent like ren igjen.
Også synes jeg jo det er litt gøy også da. Ren terapi dette

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det er bare ei regnbyge, ei lang ei.. La oss heller håpe på ei og annen solbyge mens du er herBjerknez skrev: 06 jul 2017, 20:44 Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, så får det så være. Etter en avspyling er den omtrent like ren igjen.

- Bjerknez
- Kontakt:
Langtidsvarselet ser da vertfall bra ut så langt, med tanke på turen oppover vertfall :)
Tenkte og dra av gårde mandag. Haar leid hytte på Ultladalen Camping i Øvre Årdal. Tenkte å ta noen pils der og slappe av litt og nyte ferien. Deretter går turen i retning Tyinnveien, Sognefjellet, Geiranger, Trollstigen Molde.
Men alt kommer litt ann på været. Noe av turen blir planlagt litt underveis.

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Nå har noe skjedd OveBjerknez skrev: 06 jul 2017, 23:51
Langtidsvarselet ser da vertfall bra ut så langt, med tanke på turen oppover vertfall :)
Tenkte og dra av gårde mandag. Haar leid hytte på Ultladalen Camping i Øvre Årdal. Tenkte å ta noen pils der og slappe av litt og nyte ferien. Deretter går turen i retning Tyinnveien, Sognefjellet, Geiranger, Trollstigen Molde.
Men alt kommer litt ann på været. Noe av turen blir planlagt litt underveis.![]()

Slik er MC-livet når man er blitt voksen. Har man ferie så tar man fri fra tidsskjema og planlegging også. Planlegger underveis og kjører litt dit nesa peker. Selvfølgelig bør man planlegge overnattinger litt, i hvert fall i Juli. Derfor foretrekker jeg August, da er det litt romsligere plass på overnattingssteder og man kan ta sjansen på drop-in.
Men har du droppet Trøndelag?
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Jeg så ikke trøndehovedstaden i den planen der 

- Bjerknez
- Kontakt:
Joda, jeg skal til Bartebyen også. Men jeg tror jeg setter kursen mot Molde først, overnatter en natt hos familie og drar videre til Trondheim gagen etterpå. Avhengig av vær. Men jeg skal til Bartebyen ja. Er bare LITT usikker på rekkefølgen ennå. Ut på lørdagen er nok værmeldingen såpass stabil at jeg kan ta en endelig avgjørelse. Men det ser ut til at været er med meg foreløpig :)
- Bjerknez
- Kontakt:
I dag er det ut på byen. Skal på revy i Fredrikstad, samt ta meg noen pils for å nyte sommeren. Lørdagen blir den store dagen derpå, søndagen gjør jeg siste innspurt i pakkingen og mandag er dagen jeg trolig legger av gårde 

Ble inspirert og vasket sykkelen igår. Har for det meste vasket bil før som har store og fine panel.
MT-10 er jo et rent helvete hva gjelder kriker, kroker, vinkler og forskjellig material som må vaskes; og ikke minst tørkes. S1000R-en ser jo ut som en drøm i forhold
Neste gang blir det å ta ut konen sin hårføner for tørking...
MT-10 er jo et rent helvete hva gjelder kriker, kroker, vinkler og forskjellig material som må vaskes; og ikke minst tørkes. S1000R-en ser jo ut som en drøm i forhold

- Bjerknez
- Kontakt:
Kunsten med å komme til i kriker og kroker er å bruke børster. Skumlegg sykkelen (ikke i direkte sollys) og spyl av. Skumlegg igjen og bruk penselen i alle kriker og kroker. Spyl av igjen. Bruk evt. Parafin på flater som ikke er lakkerte. Kjøp deg børster og hjelpemidler som gjør vaskingen enklere. Svampen kommer IKKE til over alt :)kgjersda skrev: 07 jul 2017, 09:59 Ble inspirert og vasket sykkelen igår. Har for det meste vasket bil før som har store og fine panel.
Bruk scholl Neo eller lignende produkt etter vask på steder som er vanskelig å komme til. Spray på og spyl av og vipps så fester ikke møkka seg like iherdig etterpå og den blir enklere og holde ren.

Vet du om man må være forsiktig med å få Scholl NEO på dekkene eller bremsene? Eller har det ingenting å si? Kan jeg spraye ned hele sykkelen helt ukritisk og spyle av?
- Bjerknez
- Kontakt:
Ikke helt sikker, men unngå å få det på stoff etc. Salen bør kanskje unngås. Dekksidene er vel greit samt alt av plastikk. Bremsene ville jeg nok unngått.
Men stort sett kan den nok brukes over alt :)
Men stort sett kan den nok brukes over alt :)
Det er det jeg har tenkt også. Skal ut og se om jeg får kjøpt en flaske nå. Kan jo spørre de som jobber der, selv om jeg tror de har mest kunnskap om bil? Blir gøy å prøve etter neste vask uansett 

- Bjerknez
- Kontakt:
Bare husk på og spy den av med rikelig mengder vann umiddelbart etter påføring. Ikke la det tørke inn. Det kan gi skjolder som er vanskelige å fjerne.
Men ja, den kan fint brukes på glass/plast/metall/lakkerte flater etc.
Den kaan også påfæres for hånd og buffes av som vanlig voks med noe bedre holdbarhet, men da kan man jo like godt bruke en vanlig voks/sealer som har bedre holdbarhet.
Du trenger heller ikke å dekke hele paneler med Scholl Neo. Ett par sprut holder, også fordeler du produktet med høytrykk for så og spyle av. Det er nettopp vannet som aaktivierer produktet og binder det umiddelbart til underflaten. Du ser det med en gang du sprayer på et vått område. :)
Men ikke mens sykkelen er varm etter kjøring, eller etter at den har stekt i solen. Vask av sykkel gjøres i skyggen så langt det er mulig.
Blir muligens til at jeg hentet CarPro Hydro2 på posten i dag. Denne skal i følge rykter være hakket bedre, men jeg har ikke fått testet den enda. Det får jeg nok heller ikke gjort før jeg reiser. Mulig jeg tar den med meg på tur....
Men ja, den kan fint brukes på glass/plast/metall/lakkerte flater etc.
Den kaan også påfæres for hånd og buffes av som vanlig voks med noe bedre holdbarhet, men da kan man jo like godt bruke en vanlig voks/sealer som har bedre holdbarhet.
Du trenger heller ikke å dekke hele paneler med Scholl Neo. Ett par sprut holder, også fordeler du produktet med høytrykk for så og spyle av. Det er nettopp vannet som aaktivierer produktet og binder det umiddelbart til underflaten. Du ser det med en gang du sprayer på et vått område. :)
Men ikke mens sykkelen er varm etter kjøring, eller etter at den har stekt i solen. Vask av sykkel gjøres i skyggen så langt det er mulig.

Blir muligens til at jeg hentet CarPro Hydro2 på posten i dag. Denne skal i følge rykter være hakket bedre, men jeg har ikke fått testet den enda. Det får jeg nok heller ikke gjort før jeg reiser. Mulig jeg tar den med meg på tur....

- Bjerknez
- Kontakt:
I morgen starter sommerturen
Har leid meg hytte på Utladalen Camping i Øvre Årdal. Bare å stikke innom i morgen ettermiddag/kveld hvis noen er i nærheten. Turen går mot Trondheim dagen etter.

Har leid meg hytte på Utladalen Camping i Øvre Årdal. Bare å stikke innom i morgen ettermiddag/kveld hvis noen er i nærheten. Turen går mot Trondheim dagen etter.

Re: Bjerknez - Sommerturen er i gang!
Vi er en gjeng som skal kjøre trollstigen/geiranger sørover på mandag morgen/ettermiddag. Er du i området?
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg kjører nordover fra Årdal via Tyinnveien, Sognefjellet. Usikker på hvilken rute jeg tar mot Trondheim etter sognefjellet tar ting litt på sparket. Tipper jeg kjører fra Øvre Årdal rundt kl. 08:00-10:00 tiden.
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Er du langt nord mot neste helg? :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Kommer til å være i Molde en drøy uke og har Molde som "base". Så blir det noen utflukter derfra. Men noe lenger nord en Trondheim blir det nok ikke.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
God tur, BjerknezBjerknez skrev: 08 jul 2017, 18:51 I morgen starter sommerturen![]()
Har leid meg hytte på Utladalen Camping i Øvre Årdal. Bare å stikke innom i morgen ettermiddag/kveld hvis noen er i nærheten. Turen går mot Trondheim dagen etter.![]()

Tar sikte på en alenetur selv neste uke. Ikke utenkelig at den legges i samme retning.
Hører gjerne fra deg om hvordan det var å overnatte på Utladalen.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Har overnattet der to ganger tidligere. Er mange MC folk som pleier og overnatte der (i følge utleier).AJ skrev: 08 jul 2017, 21:36God tur, BjerknezBjerknez skrev: 08 jul 2017, 18:51 I morgen starter sommerturen![]()
Har leid meg hytte på Utladalen Camping i Øvre Årdal. Bare å stikke innom i morgen ettermiddag/kveld hvis noen er i nærheten. Turen går mot Trondheim dagen etter.![]()
!
Tar sikte på en alenetur selv neste uke. Ikke utenkelig at den legges i samme retning.
Hører gjerne fra deg om hvordan det var å overnatte på Utladalen.
Anbefales :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Den er god.Bjerknez skrev: 08 jul 2017, 21:45
Har overnattet der to ganger tidligere. Er mange MC folk som pleier og overnatte der (i følge utleier).
Anbefales :)
Da har jeg sendt en forespørsel om ledig hytte :) .

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.