Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine
BMW K100RS - Caferacer. Solgt!
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Takker for det. Er ganske fornøyd med hvordan den endte opp. Er noen timers jobb på sånne prosjekter 
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Uffda...Beemer78 skrev: 25 apr 2017, 21:11 Takker for det. Er ganske fornøyd med hvordan den endte opp. Er noen timers jobb på sånne prosjekter
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine![]()


Det må vi jo få fikset


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Ahh..,takk! MC gjør seg best med hjula ned 
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!FredrikE24 skrev: 25 apr 2017, 21:19 Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Jo'a... gjør jo det :) .
Velkommen hit til MCsiden.no, forresten!
Satser på at du finner deg godt til rette her hos oss

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Lignet fært på den jeg var å tittet på nemlig, så da er det den. Forrige eier hadde en R1100GS, og denne K1200RSen, jeg titta på den for ganske nøyaktig et år siden nå. Da hadde den stått ute hele vintern og det så ikke ut ute hos eier. Første oppstart i 2016 var det jeg som tok. En kjapp prøvetur påviste feil på ABS og slurete clutch, tydelig lekkasje rundt clutchhuset, og gåene simringer på gaffelbein etc. Alt dette samt en noe slurvete eier gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe. Moro å se at den fikk et godt hjem, jeg mener å huske på at kåper og denslags var veldig bra på den :)Beemer78 skrev: 25 apr 2017, 21:23Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!FredrikE24 skrev: 25 apr 2017, 21:19 Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!FredrikE24 skrev: 25 apr 2017, 21:28 [quote=Beemer78 post_id=321334 time=<a href="tel:1493148182">1493148182</a> user_id=5307]
[quote=FredrikE24 post_id=321332 time=<a href="tel:1493147997">1493147997</a> user_id=4717]
Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
[/quote]
Lignet fært på den jeg var å tittet på nemlig, så da er det den. Forrige eier hadde en R1100GS, og denne K1200RSen, jeg titta på den for ganske nøyaktig et år siden nå. Da hadde den stått ute hele vintern og det så ikke ut ute hos eier. Første oppstart i 2016 var det jeg som tok. En kjapp prøvetur påviste feil på ABS og slurete clutch, tydelig lekkasje rundt clutchhuset, og gåene simringer på gaffelbein etc. Alt dette samt en noe slurvete eier gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe. Moro å se at den fikk et godt hjem, jeg mener å huske på at kåper og denslags var veldig bra på den :)
[/quote]
Jepp den så grei ut. Jeg kjøpte den av en annen en som hadde eid den bare i 1-2 mnd. Han ga 40 for den sa han..
Men jeg viste hva jeg gikk til, og etter litt demontering så så den faktisk ikke så ille ut. Synd å se at de begynner å selges i deler p.g.a lav verdi og høye rep. kostnader.
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Hey. Enda en kombinasjon av K1200rs og custom K100 bygg. Ser ut som ett flott bygg. Er det bakenden fra BSK speedworks? Regner med radiatorslangene er fra samme plass også?
Bare legg til flere bilder om du vil. Bare morro det.
Fredrik: bare å bynne å lete etter K100 nå :)
Bare legg til flere bilder om du vil. Bare morro det.
Fredrik: bare å bynne å lete etter K100 nå :)
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Har på sett og vis en K100 stående i det store utland som får strukket litt på beina på ferie :) Jeg liker K100ene aka Rottweilermoped.
Jeg liker imidlertid K1100RS ekstremt godt.. Det er sykkel det!

Skulle jeg hatt en eldre brick å farte rundt på i Norge måtte det ha blitt en K1, det er en utrolig spesiell sykkel, jeg synes den er ordentlig kul

Jeg synes det imidlertid er nitrist at BMW ikke lager en skikkelig k-modell lenger. Jeg forstår ikke det, når de kjører ut boksere fremdeles på gamlemåten med motor som en del av ramma, tørrclutch og telelever.. Boxer er traust til tross for at hestekreftene gradvis klatrer på 1200kubikkern. K1300 er og blir vannvittig hissig, det er jo regne race-motoren, da er K1200-brick modellene rene høvelbenken, men man får ikke det samme kvalitetsinntrykket på den tverrstilte varianten, det banker og slår i girkassa og motoren bråker mekanisk som en anleggsmaskin under kjøring.
Den langstilte klassiske K'en er en langt behageligere affære på alle måter, man legger inn gira helt somløst, ikke noe bråk og er i tillegg ganske service-vennlig. Å ta av clutchdekselet på en K1300 koster deg rundt 250kr bare i nye strekkbolter ved montering. På en annen side, å ta ut clutchpakka på K1300 tar ikke stort mer tid enn å skifte oljefilter på en langstilt K-motor om man veit gangen i det.
Sjekka ventilklaringene, skifta oljepumpekjede, registerkjede og sleider i vinter på K1300GT, og å fylle kjølesystemet på gamlemåten er ikke noe problem. Greit å skru på, men man forstår hvorfor service på BMW har blitt dyrere, det er skrudd meget kompakt og fint sammen, ikke noe man fikser i veikanten akkurat.
Jeg liker imidlertid K1100RS ekstremt godt.. Det er sykkel det!


Skulle jeg hatt en eldre brick å farte rundt på i Norge måtte det ha blitt en K1, det er en utrolig spesiell sykkel, jeg synes den er ordentlig kul


Jeg synes det imidlertid er nitrist at BMW ikke lager en skikkelig k-modell lenger. Jeg forstår ikke det, når de kjører ut boksere fremdeles på gamlemåten med motor som en del av ramma, tørrclutch og telelever.. Boxer er traust til tross for at hestekreftene gradvis klatrer på 1200kubikkern. K1300 er og blir vannvittig hissig, det er jo regne race-motoren, da er K1200-brick modellene rene høvelbenken, men man får ikke det samme kvalitetsinntrykket på den tverrstilte varianten, det banker og slår i girkassa og motoren bråker mekanisk som en anleggsmaskin under kjøring.
Den langstilte klassiske K'en er en langt behageligere affære på alle måter, man legger inn gira helt somløst, ikke noe bråk og er i tillegg ganske service-vennlig. Å ta av clutchdekselet på en K1300 koster deg rundt 250kr bare i nye strekkbolter ved montering. På en annen side, å ta ut clutchpakka på K1300 tar ikke stort mer tid enn å skifte oljefilter på en langstilt K-motor om man veit gangen i det.
Sjekka ventilklaringene, skifta oljepumpekjede, registerkjede og sleider i vinter på K1300GT, og å fylle kjølesystemet på gamlemåten er ikke noe problem. Greit å skru på, men man forstår hvorfor service på BMW har blitt dyrere, det er skrudd meget kompakt og fint sammen, ikke noe man fikser i veikanten akkurat.
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Vet du hvorfor det kalles Rottweilermoped? Litt morro da vi både har K100 og ei Rottweilertispe på 8år. Rimelig bedagelig hund som du ser.
Min far hadde en K1100rs på 90 tallet. Helsort sykkel med grå skrift nederst på kåpa. Husker den som en fin sykkel. Ligger en lik sort sykkel til salgs på Byneset i nærheten av Trondheim. Frister litt!
K1 er også en drøm. Synes den er styggfin.
Synes også det er rart at BMW ikke lanserer en ny 4 sylindret sykkel med kardang. K1600 blir litt voldsomt for min del.
Har forresten gått i dine fotspor å handlet en 2003 E39 520iA til 23.000kr som bruksbil. Trenger litt stell men greit for rust. Syns det er mye bil for pengene. Sist jeg kjøpte en E39 betalte jeg 285.000kr så noe har skjedd. :)
Min far hadde en K1100rs på 90 tallet. Helsort sykkel med grå skrift nederst på kåpa. Husker den som en fin sykkel. Ligger en lik sort sykkel til salgs på Byneset i nærheten av Trondheim. Frister litt!
K1 er også en drøm. Synes den er styggfin.
Synes også det er rart at BMW ikke lanserer en ny 4 sylindret sykkel med kardang. K1600 blir litt voldsomt for min del.
Har forresten gått i dine fotspor å handlet en 2003 E39 520iA til 23.000kr som bruksbil. Trenger litt stell men greit for rust. Syns det er mye bil for pengene. Sist jeg kjøpte en E39 betalte jeg 285.000kr så noe har skjedd. :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Slangene er Samco kjøpt fra Racebikebitz. Bakenden er hjemmelagd av glassfiber, samme er sete. Kjøpte meg symaskin faktiskEsveen skrev: 26 apr 2017, 21:05 Hey. Enda en kombinasjon av K1200rs og custom K100 bygg. Ser ut som ett flott bygg. Er det bakenden fra BSK speedworks? Regner med radiatorslangene er fra samme plass også?
Bare legg til flere bilder om du vil. Bare morro det.
Fredrik: bare å bynne å lete etter K100 nå :)

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
E39 er så vannvittig mye for pengene om dagen.. Jeg sitter og kjører min egen E39 innimellom og tenker at det må være den beste bilen noen gang? Ikke hører man motoren, girkassen girer supersmooth, ikke er det hjulstøy, ikke er det knirk, alt er kjempekompakt og fint sammenskrudd i tillegg går den som et uvær på svingete vei... Kan kjøre fra det aller meste bare det blir svingete nokEsveen skrev: 26 apr 2017, 21:54 Har forresten gått i dine fotspor å handlet en 2003 E39 520iA til 23.000kr som bruksbil. Trenger litt stell men greit for rust. Syns det er mye bil for pengene. Sist jeg kjøpte en E39 betalte jeg 285.000kr så noe har skjedd. :)

Min er nok omprogrammert i motorstyringen, den er glad i å legge inn lockup i alle gir for å holde forbruket nede, kan fort legge inn lockup i 3. gir i 35 km/t

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Kjørte en liten tur i dag med sykkelen. 15-20min. Oppdager at det har kommet litt majones i siktglasset og under toppa til påfylling av olje. Kan ikke se at det har minket noe i kjølevesketanken.
Er det bare kondens etter mange korte oppstarter i vinter? Må få på eksos slik at jeg kan kjøre den skikkelig varm.
Er det bare kondens etter mange korte oppstarter i vinter? Må få på eksos slik at jeg kan kjøre den skikkelig varm.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Det høres ikke helt bra ut, men har du startet den og ikke fått den skikkelig varm mange mange ganger har nok dette mye å si. Særlig om du ikke holder særlig god temperatur i garasjen etc.
Få på en eksos og ta deg en skikkelig langtur så blir det nok bedre :) Hadde vært veldig rart om du skulle hatt vann i olja egentlig.
Få på en eksos og ta deg en skikkelig langtur så blir det nok bedre :) Hadde vært veldig rart om du skulle hatt vann i olja egentlig.
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Var nok bare kondens etter mange igangkjøringer i kald garasje. Fikk lånt en original eksos i helga. Har kjørt to litt lengre turer og majonesen er historie. Kommer litt kjøleveske fra område rundt påfyllinga, ligger kjøleveske på den øverste gummislangen/slangeklemma. Usikker på om det er en liten lekkasje i slangen, eller om det er overflødig veske som kommer ut av overtrykksventilen i toppa.
Nivået i reservoaret er fint og det kommer ingen bobler lengre. Kjølevifta starter å stopper som den skal. Sikreste er å bytte slangen å se.
Har vasket sykkelen for første gang å polert tanken. Det siste som står igjen er å få igang LED blinkersen bak.
Nivået i reservoaret er fint og det kommer ingen bobler lengre. Kjølevifta starter å stopper som den skal. Sikreste er å bytte slangen å se.
Har vasket sykkelen for første gang å polert tanken. Det siste som står igjen er å få igang LED blinkersen bak.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Dagens småfiks. Lakkert lokket over hjulboltene og ny rondell. Sykkelen går bra å sittestillingen er helt grei. Meget fornøyd.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Ser veldig bra ut!
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Monterte midlertidig eksos og midlertidig "instrument" slik at sykkelen kan brukes. Eksosen låner jeg fra en trivelig fyr som bygger om lik sykkel, jeg var så korttenkt at jeg solgte min eksos for ett år siden.
Bruker telefonen med en gps app som instrument montert i ett sykkel futeral. Fungerer overaskende bra.
Bruker telefonen med en gps app som instrument montert i ett sykkel futeral. Fungerer overaskende bra.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Ny eksos fra cafe4racer. Mer basslyd i eksosen samt litt puttring ved motorbrems. Langt ifra støyende og grei finish. Ser langt bedre ut enn den gamle sigaren.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Får ofte statusfeil når jeg laster inn bilder? Alle bildene er godt under 5mb. Noen som vet?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39835
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Har selv aldri fått noen feilmeldinger ved bruk av forumets vedleggsfunksjon.Esveen skrev: 25 jul 2017, 21:44 Får ofte statusfeil når jeg laster inn bilder? Alle bildene er godt under 5mb. Noen som vet?
Vanskelig å si sikkert hva det skyldes at du får slike meldinger.
Kan kanskje ha noe med bildestørrelsen å gjøre.
Jeg anbefaler uansett å nedskalere bildene slik at de unntaksvis er større enn 1 Mb.
Selv bruker jeg gratisbildevisningsprogrammet Fast Stone Image Viewer og nedskalerer høyoppløsningsbildene fra fotoapparatene mine (bruker ikke mobil til å ta bilder...) til maks 1500 piksel bredde.
Disse bildene blir like lesbare og klare som bilder med pikselbredde på over 4000...
Nedskalering av bilder i innleggene på forumet gjør at lagringskvoten på serveren holder mye lenger enn om alle laster opp bilder på 3 og 4 Mb. ...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: BMW K100RS - Caferacer. Ny eksos
Fint prosjekt og mange fine bilder! Nye eksosen er perfekt i linjeføringen. God tur videre!
I have a feeling we’re not in Kansas anymore
Re: BMW K100RS - Caferacer. Ny eksos
AJ: takk for tipsene, skal skru ned bildestørrelsen litt på mobilkamera og deretter prøve.
243: Takk for det! Kjørte en times tid ikveld, sjekket luftrykk og fyllte bensin. Må si det er en god følelse å ta i bruk noe man har jobbet lenge med. Den er god å kjøre å alt fungerer som det skal.
243: Takk for det! Kjørte en times tid ikveld, sjekket luftrykk og fyllte bensin. Må si det er en god følelse å ta i bruk noe man har jobbet lenge med. Den er god å kjøre å alt fungerer som det skal.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer. Til salgs 65.000kr
Da legges denne ut for salg. Blir alt for lite brukt. Håper noen andre kan ferdigstille den. Gjennstår kun småting/justeringer. Regner med tråden gir en pekepinn på tilstand og hva som er gjort.
Legger den ut for 65.000kr, men åpen for bud.
Legger den ut for 65.000kr, men åpen for bud.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992