Nå er det stor forskjell på en S1000R og en Honda CB650F da, som jeg snakker om her. Natt og dag. Jeg har heller ikke sammenlignet med min sykkel her. Jeg har sagt at jeg ville tatt en MT07 any day fremfor en CB650F. Om en CB650F evt. vinner på flystripa hadde brydd meg svært lite. Jeg liker motorkarakteristikken til MT07 bedre.supersic skrev: 16 nov 2018, 08:40¨Bjerknez skrev: 16 nov 2018, 07:02 Joda, men skal man utnytte sykkelens potensiale innenfor en noenlunde ok hastighet så er fortsatt bunndrag viktigere enn høyt turtall.
Med en sykkel ala R6 så bryter man vel fartsgrensen uansett så fort man befinner seg i det området hvor sykkelen trives best.
I normale hastigheter blir aldri en R6 morsom. Tar du den med på bane og hele tiden ligger rundt rødsina er det noe annet. Men jeg ble heller ikke spesielt skremt på R6 ved høyt turtall.
Jeg synes rett og slett en rekkefirer i det segmentet er litt kjedelig.
Nettopp og det er derfor din s1000R henger milevis etter en SuperDukeR
S1000R er også en rekkefirer, men den har såpass med krefter at det også er bunndrag. Altså langt mer brukanes gjennom hele registeret.