dypen skrev: 13 sep 2023, 22:19 Jeg kommer med Kawasaki’n og er på Shell Roa senest kl 15:30, er vi heldige er vi hjemme før regnet kommer hvis været blir som varslet på yr.no Følger med på været i morgen :)

dypen skrev: 13 sep 2023, 22:19 Jeg kommer med Kawasaki’n og er på Shell Roa senest kl 15:30, er vi heldige er vi hjemme før regnet kommer hvis været blir som varslet på yr.no Følger med på været i morgen :)
Vi tar turendypen skrev: 14 sep 2023, 13:40 Nå er det 15 - 16 + grader her med varsel om litt regn utpå kvelden, nordover og på Gjøvik er været varslet nesten likt som her. Satser på det går bra hvis vi ikke reiser fra Gjøvik alt for sent, … jeg dukker opp til avtalt tid @AJ :)
Kjipt!AJ skrev: 14 sep 2023, 16:14 Ja, da ble det ingen tur på meg til Rundkiosken...![]()
Og grunnen er denne:
140923.jpg
Skiltet har ristet løs. Uvisst når og hvor...
La først merke til dette da jeg møtte @dypen på Shell hvor han straks la merke til at noe ikke helt uvesentlig manglet.
I et mer eller mindre hjelpesløst forsøk på å finne skiltet kjørte jeg samme vei tilbake som jeg kom for å se om det kunne ligge synlig langs veien.
Men så klart ikke...
Så da blir det tur til trafikkstasjonen på Hensmoen i morra for der å forhåpentlig få nytt skilt på dagen.
Har opplevd det samme tidligere på en av syklene mine. Gjett hvilken?
Joda, nettopp, akkurat, javisst... Min forrige Guzzi...![]()
Gikk smertefritt å få nytt skilt dengangen samtidig som jeg dro på handletur til Sverige.
Litt kjipt, ja...Gammelsmurfen skrev: 14 sep 2023, 19:23 Kjipt!
Sikker på at det er falt av og ikke stjålet?
Jeg opplevde dette på bilen for noen år siden, begge var borte så de var stjålet.
Måtte først på politistasjonen og fylle ut en slags form for anmeldelse og "Tap av kjennetegn" få stemplet og underskrevet før jeg kunne få nye på Trafikkstasjonen.
Jeg sier bare en ting : Gjennomgående skruer med mutter gjennom skiltet og evt. plastramma !AJ skrev: 14 sep 2023, 16:14 Ja, da ble det ingen tur på meg til Rundkiosken...![]()
Og grunnen er denne:
Skiltet har ristet løs.
Slett ikke uenig i det!biker7 skrev: 14 sep 2023, 20:31 Jeg sier bare en ting : Gjennomgående skruer med mutter gjennom skiltet og evt. plastramma !
Denne oppgraderingen gjør jeg alltid ved kjøp av ny sykkel, hvis ikke montert.
Disse plastrammene er ikke til å stole på serru..![]()
Har fylt ut og tatt utskrift av tapsmelding, som må stemples av politiet før jeg tar det med til trafikkstasjonen og får utlevert nytt skilt med nytt reg.nr.
OK.dypen skrev: 15 sep 2023, 09:24 Du får samme regnummer hvis du insisterer på det. Fikk begge mine skilter på en varebil jeg hadde stjelt i Oslo, fikk tilbake samme regnummer. Har du hatt ett kjøretøy lenge blir det bare rot med nytt regnummer når du skal hente kjøretøy info ved delekjøp, oppslagsverk, historikk osv Sikkert ikke noe problem med så ny sykkel men jeg ville hatt samme nummer.
Kan være du har rett. Skjønt helt sikker er jeg ikke...dypen skrev: 17 sep 2023, 18:38 Da vi sammen så på skiltholder på torsdag @AJ var de to øvre plast tappene nesten borte. Har tittet på de to jeg har tilsvarende holder på, der er alle fire plast tappene like store. Det vil da være to muligheter, skiltet er revet ut av holder så plast tappene har knekt (da anser jeg det er stjålet) eller så er det knekt ved montering av skiltet. (har selv montert skilt i tilsvarende skiltholder og det enkleste er å bøye skiltet svakt som en banan og sette det inn i holder, presser du skiltet rett inn vil det skade de to plast tappene) På bilde ser du det vi så på torsdag og skiltholder må byttes.
Der har jeg brukt lynlim på de fjærende utspringene som skiltet ligger an mot og som presser skiltet mot de nedre festetappene :) .