Volvo went from being owned by Ford, to Chinese Geely, which so far, have not shown me a convincing car they make in China. Volvo seems to thrive with new models and technologies rolling out in a steady pace.
I must admit that when I saw the new 9-5, I thought they had something good going for the first time for very long. As an old SAAB fanatic, I was happy for them and looked forward to seeing this new look on the streets. So far I have not had that pleasure.
----------------
Maruti Suzuki Wagon R
Fortjener SAAB å overleve...?
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 12 jan 2019, 10:02
- Motorsykkelen din: Maruti Suzuki Wagon R
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Vel, når man ser hva Saab leverte siste åra, så er det jo ikke noe særlig å skryte av spør du meg. Meget bra for den som ønsker en bil til 5000kr som skal fungere i to år for så å hive den, men utover det, hvorfor skal man eie en Saab?
Saab 9000 Turbo er vel min favorittSaab. Mulig den siste skikkelige Saaben.
En kamerat har en 2009 9-3 Aero XWD, med drøyt 250hk så går den friskt med jevnt skyv. Utover det, så er det veldig lite Saab igjen. Enkelte deler er svindyre. Nå blir det vel BMW på han snart.
Problemet til Saab var at de lagde ikke det bilkjøpere ville ha utover en ganske smal gruppe mennesker. I tillegg hjelper det ikke at de utvikler og produserer noe som er svært kostbart, men ikke tilsvarende salgbart.
Saab 9000 Turbo er vel min favorittSaab. Mulig den siste skikkelige Saaben.
En kamerat har en 2009 9-3 Aero XWD, med drøyt 250hk så går den friskt med jevnt skyv. Utover det, så er det veldig lite Saab igjen. Enkelte deler er svindyre. Nå blir det vel BMW på han snart.
Problemet til Saab var at de lagde ikke det bilkjøpere ville ha utover en ganske smal gruppe mennesker. I tillegg hjelper det ikke at de utvikler og produserer noe som er svært kostbart, men ikke tilsvarende salgbart.