Min BMW i4 M50 kan dra henger på 1600 kg :)
Men klart… da går rekkevidden ned.
Er BMW bedre enn andre biler?
Re: Er BMW bedre enn andre biler?
Det gjør den på alle biler, både elektriske og fossile, men selvsagt mest på elektriske biler.Bjerknez skrev: 04 jan 2025, 00:35 Min BMW i4 M50 kan dra henger på 1600 kg :)
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Skal man på vinterstevne med snøscooter til Finnmark og kjøre med denne på henger fra Oslo midtvinterst så skal jeg være den første til å si at elbil er lite egnet. Selv med Tesla Long range tror jeg neppe man kommer lenger en 20 mil i med henger en kald vinterdag i 80-100km/t. Joda, man kan lade å jeg sier ikke at det er klin umulig, men ja, lite egnet. Spesielt oppe i nord hvor det er litt lenger mellom ladestasjonene.
Derfor så tror jeg man i fremtiden det blir å få kjøpt enkelte bensindrevne biler tilpasset slik bruk for dem få som trenger det, frem til det blir flere ladepunkter, hurtigere lading og lenger rekkevidde på bilene.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Det er ikke bil med høyde for oss nå!.Bjerknez skrev: 04 jan 2025, 00:35 Min BMW i4 M50 kan dra henger på 1600 kg :)
Prøvekjøre en bittelitt brukt forrige uke. Kuul bil, men da hadde jeg heller gått for en Porsche Taycan om jeg skulle hatt så lav bil. Men blir fristet av denne Porsche Taycan som står hos en venn av meg for salg..
Denne står i hans butikk. https://www.finn.no/mobility/item/383263111
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Smak og behag selvsagt. Jeg synes Taycan er en fin bil, men fryktelig dyr i forhold til hva man får mener jeg. 650k for en 5 år gammel med nesten 50.000km. På telleren er stivt. Men klart, det er tross alt en Porshe og interiørkvaliteten skal være veldig bra i disse. Men utover det klarer jeg ikke helt å svelge kjøp av Taycan. Ny så koster den 1.4 millioner norske kroner. Smak og behag, men det mener jeg den ikke er verdt. Men isolert sett liker jeg bilen.ErikW skrev: 04 jan 2025, 15:40Det er ikke bil med høyde for oss nå!.Bjerknez skrev: 04 jan 2025, 00:35 Min BMW i4 M50 kan dra henger på 1600 kg :)
Prøvekjøre en bittelitt brukt forrige uke. Kuul bil, men da hadde jeg heller gått for en Porsche Taycan om jeg skulle hatt så lav bil. Men blir fristet av denne Porsche Taycan som står hos en venn av meg for salg..
Denne står i hans butikk. https://www.finn.no/mobility/item/383263111
Rekkevidden er heller ikke all verden. Noe dårligere enn BMW i4 M50. Store og breie hjul samt LITT mindre batteripakke og omtrent samme motor med tanke på krefter. Da synes jeg 1.4 mill for en ny blir hard å svelge.
Da hadde det fristet mer med den du linker til, men fortsatt ganske dyr synes jeg. Men klart, du slipper nok verditapet som forrige eier har hatt som sikkert er bortimot 1 million kroner på skarve 5 år og 45.000 km. Hehe.
Men ja, det er en kul bil. Synd den er hvit. En bil i den klassen synes jeg fortjener en litt mer "spesiell" farge. Hver gang jeg ser en hvit bil så tenker jeg at her har dem spart inn og valgt standard lakken eller en demobil.
Bare se rundt hvor mange hvite Teslaer du ser. Hvit er gratisfargen. Vannvittig mange hvite Teslaer.
- Gammelbokser
- Motorsykkelen din: Gammelboksere
Kan du trekke en henger på 1600 kg, så har du plass til et Dieselaggregat i tillegg til snøscooteren => "problemet" løstBjerknez skrev: 04 jan 2025, 14:40 Skal man på vinterstevne med snøscooter til Finnmark og kjøre med denne på henger fra Oslo midtvinterst så skal jeg være den første til å si at elbil er lite egnet. Selv med Tesla Long range tror jeg neppe man kommer lenger en 20 mil i med henger en kald vinterdag i 80-100km/t. Joda, man kan lade å jeg sier ikke at det er klin umulig, men ja, lite egnet. Spesielt oppe i nord hvor det er litt lenger mellom ladestasjonene.

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Haha, ja. Men tror nok ikke dette blir et scenario jeg kommer bortiGammelbokser skrev: 04 jan 2025, 16:46Kan du trekke en henger på 1600 kg, så har du plass til et Dieselaggregat i tillegg til snøscooteren => "problemet" løstBjerknez skrev: 04 jan 2025, 14:40 Skal man på vinterstevne med snøscooter til Finnmark og kjøre med denne på henger fra Oslo midtvinterst så skal jeg være den første til å si at elbil er lite egnet. Selv med Tesla Long range tror jeg neppe man kommer lenger en 20 mil i med henger en kald vinterdag i 80-100km/t. Joda, man kan lade å jeg sier ikke at det er klin umulig, men ja, lite egnet. Spesielt oppe i nord hvor det er litt lenger mellom ladestasjonene.![]()

-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Kjører ca 15.000 km på 2 år, så for oss duger det meste.
Du får Taycan i Mange farger da, det vet du.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Jada, jeg vet man får Taycan i mange farger. Jeg tenkte bare på den hvite du la ut bilde av :)ErikW skrev: 04 jan 2025, 18:30 Kjører ca 15.000 km på 2 år, så for oss duger det meste.
Taycan er isolert sett en kul bil synes jeg. Med riktig farge og riktig utstyr som en Porshe må ha så er dem stilige. Men dyre ja...

Den var svart tidligere, så den har ikke alltid vært hvit for Tesla sin delBjerknez skrev: 04 jan 2025, 16:27 Bare se rundt hvor mange hvite Teslaer du ser. Hvit er gratisfargen. Vannvittig mange hvite Teslaer.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Da tenker jeg at de aller fleste meninger, synspunkter og erfaringer med BMW biler er godt nok belyst til at denne tråden stenges.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.