AJ skrev:Jeg bare lurer...
Er det sånn at norske motorsyklister bare må ha mer og mer kubikk?
Sånn har det vel vært i mange år allerede her i landet; at vår neste sykkel skal ha (mye...) mer kubikk enn den vi har nå.
Må vi ha Kawasaki 1400, BMW 1600, Honda 1800 og Triumph med 2300 kubikks motor for å ha glede av MC-livet?
Vel...? Er det slik at vi nordmenn lider av en form for "størrelsen teller" syndrom når det gjelder MC?
Ser det er en del svar her, og har lyst til å nevne mine egne tanker.
For meg, har det fra starten av kun vert snakk om Harley big-twin, og min første sykkel var en early-shovel med 1200 som senere ble tunet opp til 1340.
Etter å hatt denne i noen år, og også satt den i fin custom stand. Ble jeg litt bitt av kubikk syndromet som er i HD miljøet, hvor big is allways better. Jeg endte opp med en Panhead lookalike maskin på 2 liter. Men er nå tilbake på en 1340.
I mellomtiden har jeg vurdert andre alternativer. Blandt annet Ducatier, og de jeg har sett mest på er Monster 600.
I dag, med 15år på en mc-sadel betyr kubikk nada for min del. Det som betyr noe er følelsen jeg får når jeg kjører.
HK betyr heller ikke så mye for meg, men NM betyr mye, og da blir ofte svaret en stor motor. (eller tvangs mating, men det er ikke så veldig vanlig).