Blackbird skrev:Ka mene du Artic Tiger? Du e vel vant t virkelig kalt vær..
For mc-kjøring syns jeg det bør være plussgrader. Her nord er det jo skjelden mange dager over 20+ om sommern, så det blir mye kjøring i kjølig vær, 5 til 15 grader.
Jeg kjører i skinnjakke og skinn snekkerbukse, til vanlig med olabukse og en fleecegenser under. Blir det kaldt, bruker jeg en tynn ullgenser i tillegg, evt en tjukk ullgenser istedet for fleecegensern. Ullsokker i støvla, og votter i stedet for hansker.
Dette brukte jeg på første turen i fjor, som var 9 mai. Det var 2 plussgrader og fint vær, kjørte ca 350 km uten problemer den dagen

.
I gamle dager kjørte vi hele året (i Oslo) med mopeder og lettvektere. Kjøreklærne var pottehjelm, parkas, terylene-bukse og gummistøvler. Det var så mange kalde turer, og jeg frøys så innmari mye, at jeg ble kurert for vinter mc-kjøring.
Vintern 75/76 gikk jeg på skogskolen i Osen i Østerdalen. En av gutta hadde en Tempo Taifun som vi kjørte litt med. En kveld kjørte jeg fra Osen til Deset i tett på 30 minus. Selv om jeg var godt kledd var det kaldt, men den var jo en hendig sykkel den Taifunen, så det var bare å hoppe av og springe ved siden av mens sykkern trillet i tomgang på 1.gir, til jeg fikk varmen i kroppen igjen
Jeg regner med sesongstart først i mai i år og. Blir vel noen småturer på gammel-Tigern, så skal jeg til Vestfold 2 uker midt i mai. Da blir det tur på -09 Tigern til Åland, før jeg ca den 20. kjører med Tigern nordover. Jeg gleder meg hemningsløst