Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av AJ »

Ble en 3 mils kjøretur i dag for å fylle bensin. Viktig å få blanda den siste lille resten av hjøsten-2010-bensinen med ny frisk oktan :knegg

Tok en tur også for å se om de seks cm. lange speilarmforlengerene, som jeg monterte i dag, gjorde noen forskjell.
Og jada! det gjorde de!
Det åpenbare var selvfølgelig bedre sikt bakover. Ble ganske mye bedre!

En annen og litt overraskende effekt var at det virker som at jeg nå får mindre turbulens mot hjelmen. Andre Tiger-eiere har meldt om det samme, men jeg tenkte at "det er vel bare innbilning".
Antakelig ikke!
Trenger nok en lengre tur under litt andre kjøreforhold før jeg kan trekke noen bastante konklusjoner, men det vil egentlig ikke forundre meg om forlengerne gir en slik effekt, når jeg tenker meg om.
Turbulens behøver ikke bare ha sin årsak i vindskjerm og vindskjermens avstand og stilling til føreren. Speilene som sitter ganske tett på dagens MC'er gjør at luftrommet mellom kantene på vindskjermen og speilene blir smalt og i dette smale luftrommet tror jeg faktiusk det kan oppstå 'urolige' luftstrømmer som gir ekstra og unødig turbulens mot føreren.

Har ingen gode teorier å slå i bordet med annet enn disse tankene jeg har nevnt om forholdet vindskjerm, speil og fører. Kan også legge til sittestillingen, som har en god del å si på sykler som TDM, SuperTénéré, GS, Tiger, Vstrom og andre som ligner disse.
Kombinasjonen oppreist kjørestilling og avstanden til skjermen på disse syklene gjør at det blir stort rom mellom skjerm og fører hvor fartsvinden kan 'regjere' nærmest som den vil.

Mulig speilarmforlengere er en av flere løsninger som faktisk fungerer? Var i hvert fall en interessant opplevelse da det kjentes slik ut under kjøreturen i kveld.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Gammelgutt

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Gammelgutt »

Hyosung gt 250 nøgen.
Bagster tanktrekk og veske.
Styrehever/flytter.
Flaskeholder på styret.
Varmehåndtak.
Givi vindskjerm med parkeringsbillettholder.
BMC vaskbart luftfilter.
Michelin pilot road 2.
Midtstøtte.
D.I.D X-ringkjede.
Større speil med vidvinkel og lange armer.
Sist redigert av Gammelgutt den 03 apr 2011, 17:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
En annen og litt overraskende effekt var at det virker som at jeg nå får mindre turbulens mot hjelmen. Andre Tiger-eiere har meldt om det samme, men jeg tenkte at "det er vel bare innbilning".
Antakelig ikke!
.
Har sett en del V-strom eiere også som melder det samme, så æ trur nok æ må teste litt, hvis bare våren kunne komme

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MaxTron »

ejs skrev:
StigRune skrev:Jøss, folk har jo gjort masse!

Noen som vet hva Powercommander + mapping koster?
Du kan jo gå inn på hjemmesida til Powercommander ,og se hvilke ferdige maps som ligger der ,og så kjøpe
potte + filter som er likt.

PC 3 + dynokjøring kommer nok på 4-6 tusen.


(jeg betalte 1700 bare for å finne at det oppsettet jeg hadde gjort med prøving og feiling var riktig)
(det varierte 14 hester mellom mest bensin og minst bensin)
Som tidligere nevnt kjøpte æ PCV og AutoTune, eksos, K & N-filter og div fra Amerikansk nettbutikk.
Men innhentet tilbud fra to norske butikker først, de var veldig like på pris, mistenker at de tar varene fra samme grossist..?

Priser fra MC Dyno på Mysen fra Oktober 2010 (kan være litt forskjellig til din sykkel):
Power Commander PC-V Yamaha Vmax 09 3 020,00 + Mva
Auto Tune kit for PC-V, fits all except harley 2 444,00 + Mva

Prisene fra den Amerikanske nettbutikken ble litt under halve...
Vist du finner ett map som er laget for samme modifikasjoner som du vil ha vil det være nær nok til å fungere til daglig bruk, men ikke optimalt da ingen motorer er 100% identiske. Da trenger du strengt tatt ikke verken AutoTune eller benkkjøring.
(Men det er det helt sikkert mange som vil protestere på)
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Kjellrf »

Hva som er forandret på min Z1000:
Først fra før min tid:
Ingen midtstøtte.
Korta bakskjerm...
Borret 0,5, overhalt topp, lading.
Powerfilter, som jeg har byttet til ovale KN (de gamle var snurpa sammen).
V&H Classic 4-1 (blei levert ny ut av butikk med Kerker-anlegg).
Blanke kopper på instrumentklokkene.

Jeg har gjort:
Stålomspunne bremseslanger.
Lavere styre.
Z1000J forgassere (ga 89 hk på bakhjul, kontra 83 på motor)
Lester støpte felger (heftig på slutten av 70-tallet).
Optisk tenning.
HD clutsjfjører (angrer litt, går med senebetemnnelse i clutsjarmen på 3. året...).
Åsså fikk jeg ett svart matt sidedeksel av en gammel Kawagærning som erstattning for det røde som var kjørt over av en lastebil...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av AJ »

Vinteren er sesong for 'modding' av moppa ;e

I fjor vinter fikk Tiger ny ARROW slip-on potte lik denne på videoen ;-), EVOTECH radiator og oljekjølerbeskyttelse, forlenga kjedekasse, kræsjbeskyttere og karbon tankbeskytter (som kan skaffes herfra...).

I vinter blir det ny NITRON bakdemper med hydraulisk tilleggsenhet for lettere justering av forspenninga, som kjøpefinger'n nettopp bestilte herfra ;-)

Så da blir det nok enda mer inspirert kjøring neste år :knegg

Andre med modde-planer i vinter?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av werner »

Ang mapping/prog av moppen:
Kjøpte meg en aprilia rsv mille r for et par uker siden, og den sitter det et annet
anlegg på. Aprilia racing titan, og only for race use står det på. Fikk også med en boks som det lå et chip i. Tror det er det orginale da det er litt silicon og div på det. Har funnet ut, tror jeg at anlegg og potte selges i kit. Skulle det være nødvendig med no nøyere mapping da?
Vet ikke om det er beregnet at det f.eks skal byttes luftfilter i tillegg, og skjødesløs som jeg er har jeg ikke sett om det er orginalt det som sitter der:-)

Modder jeg vil gjøre er å kjøpe bakre ramma så jeg får på passasjersete. Den er one sits og er reg for en..
Så, er det visst litt grøvre spjeldhus å få kjøpt:-)

Så har jeg et håp om lotto'n så jeg får til dette:-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av AJ »

werner skrev:Ang mapping/prog av moppen:
Kjøpte meg en aprilia rsv mille r for et par uker siden, og den sitter det et annet
anlegg på. Aprilia racing titan, og only for race use står det på. Fikk også med en boks som det lå et chip i. Tror det er det orginale da det er litt silicon og div på det. Har funnet ut, tror jeg at anlegg og potte selges i kit. Skulle det være nødvendig med no nøyere mapping da?
Vet ikke om det er beregnet at det f.eks skal byttes luftfilter i tillegg, og skjødesløs som jeg er har jeg ikke sett om det er orginalt det som sitter der:-)

Modder jeg vil gjøre er å kjøpe bakre ramma så jeg får på passasjersete. Den er one sits og er reg for en..
Så, er det visst litt grøvre spjeldhus å få kjøpt:-)

Så har jeg et håp om lotto'n så jeg får til dette:-)
Antakelig ikkeno' behov for et mer nøyaktig map enn det du allerede har, vil jeg tro.
På Tiger-moppa har verkstedet på GMS kjørt inn det nyeste TuneEcu map'et tilpasset ARROW slip-on potta. Forskjellen fra det forrige er ikke allverdens selv om jeg merker at motogangen på lavt turtall er jevnere med den nyeste mappingen enn det forrige.
Og det i seg selv er jo gjerne en velkommen fordel slik at man slipper nykkete gange i gangfart...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av werner »

Da er det sikkert som det skal være:-)
Den går litt urent på lavt, særlig under 3000. Derfor tenkte jeg at den ikke var
helt 100... Hører litt rundt i vinter så får jeg se til våren. Ser ikke ut som
det blir noe mer kjøring i år..
Var på GMS for noen uker siden, 17 sept for å være nøyaktig. Da sto
det en lekker orange speed triple der, men de var ikke sikkre
på om de skulle selge den. Var en 97-98 mod.

Det hadde vært no :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Snikkeren »

Hvis ikke jeg husker feil, så er det vel V motor i den, og da er det gjerne litt ruskete gange på lave turtall.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av werner »

Ok. Godt det er noen her som kan og vet litt.
Da ble jeg beroliget :thumleft
Så blir det mer penger til noe annet "nyttig" på sykkelen.

Da blir det kun ombygging av bakramma og få på sete og fothvilere. Samt
godkjenning for 2 hos biltilsynet, hvis det ikke blir no tull der da..

Lyst på så mye til den, men må styre meg litt!

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av pelsen »

på en så stor V-twin i en R-sykkel er det bare å bruke gearkassa og holde turtall, min RC8R er ikke glad i å tøffe rundt på tomgang.

og så on topic;
har tenkt å modifisere T110RR triumphen med nytt bremse- og clutchhandtak fra crosser for å rydde litt og lage den mer som en dirt tracker. Kanskje et par megafoner for å få litt mer snurr, den har for tett eksos.
Men dette er jo enkle greier, jeg bygde jo sykkelen ifjor vinter :D

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av MaxTron »

Har vel planer om å få gjort det æ ikke fikk gjort i fjorvinter, da satt æ jo for det meste i sofa'n med knekt fot og spamma ned MCsiden med diverse innlegg :redface

Er litt skeptisk til å skrive så mye om planer her, siden det har en tendens til at æ får gjort MYE mindre enn æ planlegg... :ills

Sååå...: Bygge, eventuelt få byggd tilhengerfeste(!!) (finnes ikke ferdig å få kjøpt til Vmax '09 så vidt æ veit) (vist æ får noen andre til å bygge skal det være ett firma som laverer med CE / TÜV - merking eller tilsvarende.)

Bakoverflytting av fothvilere + bremse og girpedal.
Lage braketter og montere "Highway Pegs"
Nedoverflytting av passasjerfothvilere (vist æ ikke bygger om til egosykkel :-k Samboersken har jo egen no så...)
Lavere og bredere styre.
Fjerne "stjert" og flytte opp skilt + miniblinkers
Lage brakett og montere GPS
Montere strømuttak (sigarettenner-plugg)

Lage brakett og montere GPS og montere strømuttak (sigarettenner-plugg) på samboerskens Spyder.

...Og så har æ jo den TZR 125-en som æ skal få liv i...
...Og så har æ jo den XS 650-en som skal bli Caféracer...

PS!!:: Er det noen som vet hvor en får tak i styreendemonterte speil MED innebygd blinklys???!!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Svein2 »

Det er imponerende hvor mye flinke folk det er her og moro
å lese om prosjektene deres. :thumleft
Sjøl så har jeg planer om å..........lade batteriet :redface

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av TBI81 »

Begynner da å bli en fin liten smørbrødliste med modifiseringer som er gjort de siste årene nå. Den vokser stadig, men jeg tror jeg har med det meste her:
-Progressive fjærer (skal også montere zx6r-bakdemper i vinter og heve den en drøy tomme).
-K&N filter (luft og olje)
-R6-rulle for mindre vandring (beste 100lappen jeg har brukt på hojen)
-15-47dreving og DID XMVZ x-link gullkjede (klink)
-Scottoiler (dreide hull i svingarmen og la oljeledningen under her. Så å si usynlig)
-EBC-skiver
-GALFER stålomspunnede bremseslanger foran og bak.
-EBC sintered-HH klosser.
-Syrefast undertray
-Miniblinkers, inkl integrerte bak.
-Shindengen mosfet regulator.
-Bobbins
-TRE-mod (Timing Retard eliminator. her merket man dog null forskjell)
-Hurtigkobling av strøm -til USB og whatnot.
-Diverse kosmetisk som sotet vindaviser og gullmutre.

Og selvsagt er det også en hel del vedlikehold som bytte av slitedeler (dekk, clutchwire, batteri, simringer, oljebytte, filter mm) er utført av undertegnede.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av Crinos »

Crinos skrev:Oisann... Det var ikke rent lite... Får begynne å jobbe med oppsummeringa på min.
Men det er nok lettere å si at ramme og holkene på styret er orginale i fra da sykkelen var ny.

EDIT:
Sykkelen jeg eier har vert i andres eie før meg, og de har også gjort sitt med den. Blant annet byttet drivlinje på den fra Shovel til Evo.

De tingene jeg har gjort med den nå i vinter er:
  • Komplett nytt elektrisk anlegg.
  • Pusset opp gamle kontakter til å lede bedre
  • Lakket bakre eksospotte og puttet på eksos-bandasje fra sylindrene ned til 2-1 overgangen.
  • Nytt LED bak/bremselys med skiltholder.
  • Markeringslys med ekstra dioder for bremselys - Lagt opp strøm til, men ble aldri montert.
  • Nye speil.
  • RFID tenning. (nøkkelløs tenning).
  • Vanlig vedlikehold som nytt drev, kjede, og lignende.
  • Ikke ferdig, lakkering av tanker og bakskjerm. - Denne ble jeg ferdig med.
  • Ikke ferdig, custom tankpanel laget i glassfiber - Denne ble utsatt gitt.
Planer for denne vinter sesongen er:
  • Lakkere tanker på nytt med ordentlig lakk, og påføre dekaler jeg har fått av Monster Energy
  • Gjøre ferdig tankpanelet
  • Legge opp alt elektrisk på nytt, kjøpt nye kontakter som er vanntett og veldig gode, pluss kabelnett med tykkere isulasjon.
  • Bytte ut orginale HD holker på styret.. Valget lander trolig på Joker Machine JX series. Fått en knall bra pris fra CBP. :)
  • Muligens støpe en glassfiber fremskjerm, eller kutte til en i metall, slik at jeg får den slik jeg vil ha den.
  • Muligens bytte ut speedo med et tiny lite led display... (Ble ikke noe av det GPS prosjektet mitt, fungerte dårlig på veldig svingete vei).
  • Bytte bremseslanger. (De som står på er stålomspune, og jeg vet ikke kvaliteten på dem, de ser gamle ut, og om de er i samme stand som alt annet var på sykkelen da jeg kjøpte den, er de moden for bytte).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av AJ »

AJ skrev:Modifiseringer på Tiger:

- ARROW Race slip-on med ditto injection-map
- Spesialtilpassede crashprotecters på motodeksler høyre og venstre side
- Karbon tankpad med Triumph logo :P :p
- Dobbel 12V uttak under setet
- Triumph komfort (low) gel seat
- Forlenget kjedekasse med Triumph logo (forlenget for å redusere/hindre sprut av kjedeolje på bakhjulsfelg...)
- EvoTech radiator- og oljekjølergrill

Under vurdering:
Ekstralykter...
Visste at jeg hadde laga ei liste allerede...
Vel, ekstralykter er vurdert, men funnet ut at jeg heller kommer til å prøve slike pærer i første omgang i stedet:
http://www.triumph-online.co.uk/tiger-1 ... 5489-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Men ny bakdemper blir det! \:D/
Og muligens D.I.D. gullfarget X-ring kjede... :prop:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av ojda »

Jeg har puttet Nightbreaker som er samme pæra bare annen innpakning og lavere pris på bilen, og er fornøyd og kjempeimponert. :thumleft
Jeg er egentlig brukbart fornøyd med lyset på V-Stromen, men kansje jeg bytter på den også. 8)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av ojda »

AJ skrev: men funnet ut at jeg heller kommer til å prøve slike pærer i første omgang i stedet:
Da må vi jo ha en samling iløpet av vinteren da!
Du med sykkel og nye pærer, Snikkeren med verktøysett og meg med lys og papirark klar til å fange opp fallende tigerdeler. :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av ejs »

:thumleft
Osram night breaker plus anbefales på det varmeste..
Har det må min mc ,(andre sesong ,med samme pæra)

:prf :prf :prf
If it ain't broke, I'll break it.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av mekkern »

Bruker osram silverstar da jeg ikke liker fargetoningen som stjeler litt lys på Nightbreaker-dessuten ga jeg 59kr på thorshovbilrek for 2.. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av AJ »

ojda skrev:
AJ skrev: men funnet ut at jeg heller kommer til å prøve slike pærer i første omgang i stedet:
Da må vi jo ha en samling iløpet av vinteren da!
Du med sykkel og nye pærer, Snikkeren med verktøysett og meg med lys og papirark klar til å fange opp fallende tigerdeler. :lol
ojda (som må ha misforstått veldig på et eller annet tidspunkt... ;e) skrev:fallende tigerdeler
:eh
:[-X Nei, nei! Tiger er da ingen Harley heller.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Bosted: Oslo
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av stiandre »

Har tatt det helt ut og modifisert min med følgende:

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av AJ »

stiandre skrev:Har tatt det helt ut og modifisert min med følgende:

Bilde
:knegg
Ja, det var jo voldsomme greier :D

Neste mod på Tiger er ny Nitron Sport bakdemper, nylig bestilt, med påmontert hydraulisk forspenningskontrolljusteringsmekanisme ( :-)å ...).
Men det foresvever meg at jeg kan ha nevnt dette tidligere... :8-[
:redface

:mk
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Hvilke modifiseringer har DU gjort på din MC?

Legg inn av ejs »

AJ skrev:
stiandre skrev:Har tatt det helt ut og modifisert min med følgende:

Bilde
:knegg
Ja, det var jo voldsomme greier :D

Neste mod på Tiger er ny Nitron Sport bakdemper, nylig bestilt, med påmontert hydraulisk forspenningskontrolljusteringsmekanisme ( :-)å ...).
Men det foresvever meg at jeg kan ha nevnt dette tidligere... :8-[
:redface

:mk
Jeg har også en slik beskytter :D
Opp ned for å passe til tanken :notworthy:
If it ain't broke, I'll break it.

Svar