Kjellrf skrev:MLeikarnes skrev:Går helt fint å kjøre Varadero på vinterstid, har kjørt tre vintre med min varadero. Den er litt vanskeligere å kjøre med all plasten som er foran, da min varadero ble påkjørt er all plasten borte og man har bedre sikt forover og nedover mot hjulet. dette gjør det litt lettere å se hva man gjør.
jeg brukte Kenda K761 med pigg bak og et billig endurodekk med bilpigger jeg skjøt inn selv foran.
En varadero er god å kjøre på vinter, men batteriet er litt lite dersom man kjører bare korte turer, bruker en del batteri for å starte, og ved korte turer rekker man ikke å få ladet opp batteriet. Skru av lysene under start.... har selv mistet strømmen mange ganger, måtte renne den igang, (vilket ikke er så enkelt på vinterstid...)
Har hørt (av en verksmester) at veisalt tærer voldsomt på Varadero 125, men veisalt er kanskje ikke noe stort problem der dere bor?
Veisalt er det alt for mye av her i Romsdal også...
Har ikke hatt noe problem med tæring på min varadero. var ikke noe rust på den i det hele tatt (foruten litt på eksosrøret under motoren, på grunn av grunnstøting med en stein...) Saltet i min mening er verst for visiret på hjelmen!
Vi har en BMW med sidevogn som også går som vintersykkel, har ikke hatt noe tæring/rust på den heller. Kjøpte en Suzuki for snart et år siden som hadde gått en god del som vintersykkel på Sotra/Bergen den var en del tært i aluminiumen, og en god del rust rundt om kring, men en god sandblåsing og lakkering senere var den god som ny igjen!
Jon Martin skrev:Skjønte ikke helt hva du mente med de dobble 55w pærene og det?
Men angående extralysene så leveres de med egen bryter og alt, så de blir ikke å gå igjennom bryteren som allerede er der :)
På min varadero var det doble 55W H4 pærer i forlykten, hvis man da satte på ekstra lykter/større pærer mm. brente man opp bryteren. vanligvis har den låst seg i langlysposisjonen. for å unngå dette måtte vi koble om lysene til å gå gjennom et rele med styre strøm fra bryteren.
Men jeg tror/eller har en vag formening om at det ikke er likt på den nye typen varadero... er vel bare en av sidene som lyser på den ved nærlys mener jeg... Da vil det vel ikke være det samme med deg som det var med meg, kan godt hende Honda har koblet lysene via rele også.
Han som hadde sykkelen før meg hadde satt på 1 Hella Rallye 3003 Compact på hver av veltebøylene, dette fungerte bra sålenge man hadde full gass for å holde på strømmen. Tror jeg kanskje har koblingsskjema og verkstedbok på varaderoen liggende hvis du vil ha?