Gi gass syndromet, roten til alt ondt?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Gi gass syndromet, roten til alt ondt?

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:Etter en liten biltur i går ettermiddag (120 mil) kan æ konstatere at suget etter fart ikke nødvendigvis forsvinner, heller ikke i bil.

Etter å ha kjørt 2-3 mil tok æ igjen noen biler. Det var ei kø på 10-15 personbiler, med og uten henger, varebiler, bobiler, busser og trailere.
Æ begynte jo å tråkle mæ forbi en etter en. 80 sone og ganske smal svingete vei.
Etter å ha kjørt forbi bussen ringte tlf. det var en kompis som sa:
"skal du forbi den neste også? he he he" Han e busssjåfør.
Den neste bilen i køa var en politibil av varebiltypen, så da var jo mine avansement-planer i køa lagt på is.
Det lå to personbiler foran politibilen, og en trailer aller først.
Farta lå på omkring 80 km/t, av og til opp i 90-95 uten at politiet foretok sæ noe.
Men det var jo kø og de fleste ville nok helst kjøre litt fortere, men ingen turte å gjøre noe de 5 neste mila.
Politimannen så nok at hans synlige nærvær i køa var ødeleggende for trafikkflyten, så han stoppet på en liten utkjøring.
Så gikk det 1 minutt og køa var borte ... .. langt der bak :knegg
Så til de som vi ha mere synlig politi. Tja ..mulig det, men i går var det kjedelig
Sånn kø klarer jeg å lage på E18 på vei til eller fra jobb.. Ingen tør å kjøre forbi meg når jeg har på meg den knall gule regndressen min. Trodde ikke jeg lignet på noe som helst, men det er helt tydelig at jeg lager kaos.. Da er det to ting å gjøre. Enten gi gass og kjøre fra hele køen, eller slakke ned litt. Siden jeg stort sett kjører lovlydig (og mener selv jeg er født med uflaks) velger jeg å slippe gassen et lite øyeblikk, og køen er borte.. Helt til neste gang.. :-)å
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

SuperMorten skrev:

Sånn kø klarer jeg å lage på E18 på vei til eller fra jobb.. Ingen tør å kjøre forbi meg når jeg har på meg den knall gule regndressen min. Trodde ikke jeg lignet på noe som helst, men det er helt tydelig at jeg lager kaos.. Da er det to ting å gjøre. Enten gi gass og kjøre fra hele køen, eller slakke ned litt. Siden jeg stort sett kjører lovlydig (og mener selv jeg er født med uflaks) velger jeg å slippe gassen et lite øyeblikk, og køen er borte.. Helt til neste gang.. :-)å
Merke! Merke på regndressen! Alt som ligner på snuten é gode greier når en kjører blant morgentrøtte tryner :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

fikse skrev:
SuperMorten skrev:

Merke! Merke på regndressen! Alt som ligner på snuten é gode greier når en kjører blant morgentrøtte tryner :knegg
Kjører V-strom, men det står BMW :redface på ryggen.. Og så er det handsfree'n. Scala rider blinker blått nederst på venstre siden av hjelmen.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

Superbrightleds.com har også små ting som lyser skarpt blått.... Men...nei... :[-X Vurderer å klistre på noen oransje lapper på speilene i det minste :yeyeye
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar