Kiiipe saker, BMW-feiler

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ZZR-Erling

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

Ok, "the war is on" :twisted , K1600:
http://www.k1600forum.com/forum/bmw-k16 ... ance-chat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjekk alle feil og klager over de 14 sidene.. :-)å

Finner du en tilsvarende side for Kawa?

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:
simpson skrev:Tja, alle som leser her er vel i det minste litt datakyndig og kan google, men her er en rask titt på youtube.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=TZE2n-rFSNg[/video]
Var det alt?
Rustsaken er slik på ZZR også..spray på kjedespray i skjøten, (som ligger under salen), og det vil ikke ruste.
http://kawasakiworld.com/concours14/411 ... probs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.speedmonkey.co.uk/2012/09/ka ... laint.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zxforums.com/forums/gtr-1400 ... ilure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er mer enn nok å velg mellom.
Litt naivt å påstå at ikke mange GTR 1400 har problemer, de finnes på alle merker og modeller.
Finner altid en eller anen i alle sykkel modeler som har noke rusk, men enkelte sykkel modeller utmerker seg meir en andre.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:Ok, "the war is on" :twisted , K1600:
http://www.k1600forum.com/forum/bmw-k16 ... ance-chat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Greit du har mensen og vil gå til krig. Men jeg sier at ALLE sykler har feil og mangler, inklusive Kawasaki GTR 1400.
Gidder ikke å bruke kvelden på å finne flere eksempler, for det kan du også få til.

knutk
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Legg inn av knutk »

frodef skrev: ........
Øh.. hva er "points" egentlig?
....
Har Googla litt, uten noe konkret resultat.
Mener dog å erindre at begrepet blir brukt i TV om våren.

Synes så tydlig å høre lyden klinge i øret: " Norvege: Un point". Og så sitter der et bilde på netthinna, likner litt på en jublende Jan Teigen... :redface

Det jeg lurer på da er jo: Hvordan i huleste vet Amerikanerne om Jan Teigen??? Her har nok CIA vært på lur??? :prop:

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:Ok, "the war is on" :twisted , K1600:

Greit du har mensen og vil gå til krig. Men jeg sier at ALLE sykler har feil og mangler, inklusive Kawasaki GTR 1400.
Gidder ikke å bruke kvelden på å finne flere eksempler, for det kan du også få til.
Ja, alle merker har feil, mer eller mindre, som jeg skrev.

Brukeravatar
jodlevann
Motorsykkelen din: BMW R850R

Legg inn av jodlevann »

knutk skrev:
....

http://www.youtube.com/watch?v=RbmfPyWjhAU

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

knutk skrev:
....

Synes så tydlig å høre lyden klinge i øret: " Norvege: Un point". Og så sitter der et bilde på netthinna, likner litt på en jublende Jan Teigen... :redface

Det jeg lurer på da er jo: Hvordan i huleste vet Amerikanerne om Jan Teigen??? Her har nok CIA vært på lur??? :prop:
Finner dere ut av det,kan dere jo slå stiften og feire. :banansplit :banansplit
If it ain't broke, I'll break it.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

ejs skrev:
knutk skrev:
....

Finner dere ut av det,kan dere jo slå stiften og feire. :banansplit :banansplit
Her skal det ikke feires, vi har et problem med BMW her nu assåå!!! :rop :bandana

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Er sikkert ikke den som har kjørt mest sykkel her inne, men ganske sikker på at jeg har kjørt mer enn "mange". Fasiten min, etter en god del sykler og drøyt tredve år siden jeg kjøpte min første (Kawa da) er EN, (1), ONE, UNO, EIN opplevd "feil" på tur :scratch

Og det var på min første sykkel, Kawa Z1000 på tur i 1982. Måtte nødmekke litt siden fuelen rant ut av en av overløpsslangene på gasseren. Som ventet var det et rusk på nåleventilen så en forgasser rant over ute i skauen i Trøndelaget. Fiksa på et gårdstun på et kvarter med lånt verktøy av et trivelig gardspar. Fikk siste bensina til gressklipperen demmers også så jeg kom meg fram til nærmeste bensinstasjonen.

Så aldri mer Kawa på meg nei... Til det er statistikken hos meg altfor dårlig :lol
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Er sikkert ikke den som har kjørt mest sykkel her inne, men ganske sikker på at jeg har kjørt mer enn "mange". Fasiten min, etter en god del sykler og drøyt tredve år siden jeg kjøpte min første (Kawa da) er EN, (1), ONE, UNO, EIN opplevd "feil" på tur :scratch

Og det var på min første sykkel, Kawa Z1000 på tur i 1982. Måtte nødmekke litt siden fuelen rant ut av en av overløpsslangene på gasseren. Som ventet var det et rusk på nåleventilen så en forgasser rant over ute i skauen i Trøndelaget. Fiksa på et gårdstun på et kvarter med lånt verktøy av et trivelig gardspar. Fikk siste bensina til gressklipperen demmers også så jeg kom meg fram til nærmeste bensinstasjonen.

Så aldri mer Kawa på meg nei... Til det er statistikken hos meg altfor dårlig :lol
Er dårlig med feil gitt, her også, (ca 400 000km på 14 bikes):
GSX 750: delvis tett oljesil..la a over på siden , tok av bunnpanna og gjorde reint, ok
FJ1100: mista hovedskruen på styrekrona i ca 160 i 60 sone i Saltdalen midt i svarte natta..kræmt...bestilte ny mutter, ok
ZZR1200: defekt blinklys, ledning gnagd av, tapet, ok
VF500F2: ingen kjølevifte, skifta sikring, ok
Fazer 1000: stoppa over 7000rpm..min feil..12v uttak trekt inn i innsug :P :p
K1200S: helvetes vibrerende girkasse/clutch, inj fjams...recal på oljetilførsel, bike solgt, ikke ok, men er vel fiksa nu
ZZR1400: styreskjelv, justert styrelager, ok

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Mista hovedskruen på styrekrona i godt driv? Hørtes ut som en opplevelse som man kan bli lettere opphausa av det :-)å
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

joo skrev:Og det var på min første sykkel, Kawa Z1000 på tur i 1982.
Vet ikke om jeg tør ta en søndagstur engang med gamlo, ble litt bekymra av dette :lol

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Mista hovedskruen på styrekrona i godt driv? Hørtes ut som en opplevelse som man kan bli lettere opphausa av det :-)å
Ja, men krona og og beina satt nu fast, kjørte nu heim tel Fauske da, 4mil...noe artig var det ikke egentlig :-)å
Tror sånn i ettertid at den skruen der ikke betyr så mye iom at den øvre krona også holdes på plass av innfestinga av beina, og styrelageret har jo sin egen stramming rett under krona.
:mc_p:

Edit...hmmm...ble i tvil her nu...kanskje gikk det bra kun takket være det faktum at hjulet presser gaffelbeina og derved heile lagerstanga i midten opp..

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Av en eller annen grunn sitter jeg å lurer på om Rino, han fra nissene på låven er her på forumet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bergen skrev:
Vet ikke om jeg tør ta en søndagstur engang med gamlo, ble litt bekymra av dette :lol
Ta turen over hit da, så skal det fotograferes!!! :thumleft

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:
Bergen skrev:
Ja, kanskje jeg kjører den over på Sandarcup til sommeren :D
Sitter ombord i en skute med en del MC interresserte og tidligere kjørekompiser som alle har hatt eller har Z1000. Vi er godt på vei til å "trykke på kjøp knappen" på Z900 :yahoo Vi ble rett og slett enige i kaffipausen at det er det beste mc produkt som er laget på design og allt som er :prop:

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bergen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bergen skrev:
Ja, kanskje jeg kjører den over på Sandarcup til sommeren :D
Sitter ombord i en skute med en del MC interresserte og tidligere kjørekompiser som alle har hatt eller har Z1000. Vi er godt på vei til å "trykke på kjøp knappen" på Z900 :yahoo Vi ble rett og slett enige i kaffipausen at det er det beste mc produkt som er laget på design og allt som er :prop:

Goodie goodie goodie! :thumleft

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Det er rart at slike tråder alltid engasjerer både her og alle andre steder uansett om det er motorsykkel , bil , PCer , mobiltelefoner eller fotoapparat.

Nå har jeg hatt Canon fotoapparater siden jeg var konfirmant uten et feilskjær men i følge Nikon leiren er jo Canon det største dritet som finnes , selger bare på navnet. På diverse forum kan du finne nok til å bli helt matt.

Jeg har hatt Mac-produkter både datamaskiner og telefoner , men i følge Microsoft brukerne tåler jo Mac-produktene ingen ting og er noe drit å bruke. For meg virker Mac-produktene hver gang og er en sann fornøyelse å bruke. Det finnes også her nok av forum full av slike diskusjoner.

Jeg har ikke hatt noe annet enn Tyske biler siden 80 tallet bortsett fra en Svenske i 2008 , jeg har hatt flere Opel , en VW og noen Ford , har min andre Ford på rad akkurat nå.
Men for noe drit disse bilene er i følge statistikker og diverse bilforum. Hvis jeg skulle tatt hensyn til det som står på disse forumene og statistikkene så hadde jeg knapt kunne kjørt disse Tyske bilene , kun stått på verksted.
Eneste bilen med feil av som ble merket på disse Tyske bilene var noen barnesykdommer på en Passat jeg kjøpte i 2006 , her var nok forhandler en del av den dårlige opplevelsen.
Ellers har jeg hatt 6 nye Opler og 2 nye Forder uten en eneste feil.

Mulig det er bare meg som er flaksen , men jeg velger heller å tro på dette som min sjef sa til meg en gang , " hvis en kunde blir misfornøyd så forteller han det til alle han treffer , blir han fornøyd forteller han det kanskje til en han treffer"
Dette tror jeg er sakens kjerne og jo mer et produkt selger jo større er sjansen for at folk får høre om de som er misfornøyd.
En annen ting er at jo mer avansert og nøyaktig et produkt skal være , jo større er sjansen for en feil.
Dette kan man jo også se på Toyota de siste årene , de må følge med i tiden ogvfor omsider begynt å lage biler som er teknisk og med med bedre klaringer og nøyaktighet. Dette krever mer av produksjon og menneskene som skal konstruere , derfor ser man at Toyota de siste årene ikke er like feilfri som de var , selv om de fremdeles er over gjennomsnittet. Men etter min mening også kjedelige.

Når det gjelder motorsykler , så har jeg hatt 3 stk Kawasakier som tok meg med ca 20000 km pr.sesong med turer til både kontinentet og lokalt i Norge. Ingen av disse gav meg et feilskjær.
Nå har jeg hatt 2 stk BMWer , heller ikke disse har gitt meg et feilskjær.
Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner om hvem som er mest feilfri , jeg kjøper aldri garanti og produkter jeg synes er kjedelige.
Jeg kjøper med hjertet og lysten , så får andre fordype seg i feilstatistikker og hvem som er mest feilfri.
Men hver sin lyst.....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....

Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen :P :p

Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?
ikkebike.norwegianforum.net

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Kawasaki skrev:
Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....

Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen :P :p

Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?
Sikkert fordi de har såpass mye feil og er iferd med å miste sitt kvalitetsstempel, totalt.

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

ZZR-Erling skrev: Sikkert fordi de har såpass mye feil og er iferd med å miste sitt kvalitetsstempel, totalt.
BMW pleide å være svært mye bedre (og dyrere) enn alle andre.
Som Pirsig skrev: Har du BMW er det fordi du like å kjøre med sykkelen.

Problemet er at de andre efterhvert har blitt like gode og pålitelige.
Dermed er BMW bare bedre i eiernes hukommelse.

En helt annen sak er at denne hukommelsen støttes av BMWs svært gode ingeniører.
GoldWing har skapt et marked, akkurat som HD har.
Men her i Europa domineres totalbildet fullstendig av BMW.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

En anne ting er jo at BMW knuser kawa, og alle andre for den saks skyld andre også, på salgstall.
Siden de selger OVER dobbelt så mange sykler som kawa, kan de ha dobbelt så mange feil og likevel ha samme feilprosenten som kawa.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:En anne ting er jo at BMW knuser kawa, og alle andre for den saks skyld andre også, på salgstall.
Siden de selger OVER dobbelt så mange sykler som kawa, kan de ha dobbelt så mange feil og likevel ha samme feilprosenten som kawa.
Selvf..jeg så den komme fra deg.. :knegg

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev:En anne ting er jo at BMW knuser kawa, og alle andre for den saks skyld andre også, på salgstall.

Dette er så lavmål "pappan min er sterkere en din" kommentar. Og helt ærlig så trodde jeg ikke Mcsiden skulle være så belastet med dette.

Hvis de som er litt involvert og sår i denne saken setter seg litt tilbake i stolen og leser denne tråden engang til med objektive øyne. hva ser du da?
Samme som meg? at åte er lagt ut og dere hoppet på tråden som utmagret ulv i februar måned? :-)

Alt som er laget mekanisk er dømt til å feil en gang, det er naturens lov. Og om det er en kawasaki, BMW eller Honda spiller ingen rolle.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

EasyRider skrev:Og helt ærlig så trodde jeg ikke Mcsiden skulle være så belastet med dette.
Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nåja... Tror vel egentlig ikke det.
Men husk!; det er først og fremst dere som brukere av forumet som er med på å gjøre MCsiden til hva det er.

Et brukbart tips i en del sammenhenger her inne kan være å tenke seg om en gang eller fem før man poster et innlegg...
Ikke myntet på noen bestemte her inne; kun som et velment råd til oss alle for å holde standarden på forumet på et nivå vi alle egentlig ønsker.

:mk

Svar