MaxTron skrev:
Uansett er det arti å sjå hvordan folk som vanlig hopper i skyttergrava og forsvarer sine valg, og til og med prøver å rasjonalisere de
Har sagt det før, og sier det igjen. Det handler om utseende og følelser. Sånn er det bare. Uansett om det gjelder bil, MC eller kvinnfolk, trenger jeg ikke forsvare mine valg. Kan selvsagt bli mye etterpåklokskap og "hva var det jeg sa.", men der og da er MITT valg det enrste rette :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
MaxTron skrev:
Uansett er det arti å sjå hvordan folk som vanlig hopper i skyttergrava og forsvarer sine valg, og til og med prøver å rasjonalisere de
Har sagt det før, og sier det igjen. Det handler om utseende og følelser. Sånn er det bare. Uansett om det gjelder bil, MC eller kvinnfolk, trenger jeg ikke forsvare mine valg. Kan selvsagt bli mye etterpåklokskap og "hva var det jeg sa.", men der og da er MITT valg det enrste rette :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sliter litt med å forsvare mine valg på mannfolkfronten altså, sykler og biler derimot er en mye enklere sak
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
MaxTron skrev:
Uansett er det arti å sjå hvordan folk som vanlig hopper i skyttergrava og forsvarer sine valg, og til og med prøver å rasjonalisere de
Har sagt det før, og sier det igjen. Det handler om utseende og følelser. Sånn er det bare. Uansett om det gjelder bil, MC eller kvinnfolk, trenger jeg ikke forsvare mine valg. Kan selvsagt bli mye etterpåklokskap og "hva var det jeg sa.", men der og da er MITT valg det enrste rette :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sliter litt med å forsvare mine valg på mannfolkfronten altså, sykler og biler derimot er en mye enklere sak
Noe du vil snakke om Carpa
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
MaxTron skrev:
Uansett er det arti å sjå hvordan folk som vanlig hopper i skyttergrava og forsvarer sine valg, og til og med prøver å rasjonalisere de
Har sagt det før, og sier det igjen. Det handler om utseende og følelser. Sånn er det bare. Uansett om det gjelder bil, MC eller kvinnfolk, trenger jeg ikke forsvare mine valg. Kan selvsagt bli mye etterpåklokskap og "hva var det jeg sa.", men der og da er MITT valg det enrste rette :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sliter litt med å forsvare mine valg på mannfolkfronten altså, sykler og biler derimot er en mye enklere sak
Noe du vil snakke om Carpa
Nei, med et forum bestående av 98% mannfolk så tror jeg kanskje vi lar den ligge. Føler at jeg kommer til å bli fort nedstemt her
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
MaxTron skrev:
Uansett er det arti å sjå hvordan folk som vanlig hopper i skyttergrava og forsvarer sine valg, og til og med prøver å rasjonalisere de
Har sagt det før, og sier det igjen. Det handler om utseende og følelser. Sånn er det bare. Uansett om det gjelder bil, MC eller kvinnfolk, trenger jeg ikke forsvare mine valg. Kan selvsagt bli mye etterpåklokskap og "hva var det jeg sa.", men der og da er MITT valg det enrste rette :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sliter litt med å forsvare mine valg på mannfolkfronten altså, sykler og biler derimot er en mye enklere sak
MaxTron skrev:
Uansett er det arti å sjå hvordan folk som vanlig hopper i skyttergrava og forsvarer sine valg, og til og med prøver å rasjonalisere de
Har sagt det før, og sier det igjen. Det handler om utseende og følelser. Sånn er det bare. Uansett om det gjelder bil, MC eller kvinnfolk, trenger jeg ikke forsvare mine valg. Kan selvsagt bli mye etterpåklokskap og "hva var det jeg sa.", men der og da er MITT valg det enrste rette :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sliter litt med å forsvare mine valg på mannfolkfronten altså, sykler og biler derimot er en mye enklere sak
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
MaxTron skrev:
Uansett er det arti å sjå hvordan folk som vanlig hopper i skyttergrava og forsvarer sine valg, og til og med prøver å rasjonalisere de
Har sagt det før, og sier det igjen. Det handler om utseende og følelser. Sånn er det bare. Uansett om det gjelder bil, MC eller kvinnfolk, trenger jeg ikke forsvare mine valg. Kan selvsagt bli mye etterpåklokskap og "hva var det jeg sa.", men der og da er MITT valg det enrste rette :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sliter litt med å forsvare mine valg på mannfolkfronten altså, sykler og biler derimot er en mye enklere sak
Noe du vil snakke om Carpa
Nei, med et forum bestående av 98% mannfolk så tror jeg kanskje vi lar den ligge. Føler at jeg kommer til å bli fort nedstemt her
Kan være inne på noe der.... Kanskje...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
ojda skrev:Så,så,så Bringisen.
Det var en helt uskyldig ert, ikke forsøkt kamuflert engang
Kjennetegnes lett med denne smily
Nå er veldig snart sykkelen på veien, så ytteligere forsøk
på terging legges tilside til neste høst :-)å
Ha en flott BMW-sessong
Okay da. Dette er for meg som noe annet enn en uskyldig ert , mer som en irriterende pirking for å få noe til å eksplodere
Og slike undersøkelser kan være ødeleggende for uerfarne og uvitende motorsyklister (og bilister) som har vanskelig for å velge. De kan gå glipp av mye spennende. Men ha en flott sesong du også og god påske :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Rottenikken skrev:Joda men kvalitetskontrollen ivaretas av japsene
Min japsebil f.eks er produsert i England, den bare går og går..
Tyskerbilen min går og går IKKE! (Audi)
En ting du glemmer er at nyere japanske biler faktisk ikke lenger er så feilfri som tidligere , og man kan spørre seg hvorfor.
En ting man ser er at de japanske bilene blir mer og mer lik de europeiske , de blir til og med produsert i Europa for å bli mest mulig lik det vi ønsker i Europa.
De skal være mer kompakte i alle ledd , mer teknikk og prøve å være ny vinnende , slikt koster......også i antall mulige feilskjær. Dette har Japanske ingeniører selv sagt. Klart at Japanerne har en annen arbeidsdisiplin enn mange av oss europeere men det hjelper bare litt om man vil være nyskapende og produsere annen kvalitet enn mest feilfri.
Utsagn som "min japsebil bare går og går , det gjør ikke min tyske" virker bare ubetydelig og litt flåsete på dem som har gjort seg helt andre erfaringer , men det er jo helt normalt. Jeg mener virkelig at det er synd for uerfarne og uvitende motorsyklister og bilister som lar slike utsagn og slike undersøkelser være avgjørende for sitt valg. De går glipp av mange spennende kjøretøy.
Et eksempel fra et forum i England om en gedigen undersøkelse om feil og stopp mellom forskjellige bilmerker. Skilnaden mellom 1 plass og 10 plass var på 70 % i følge en forumdebattant. Men når man leste undersøkelsen nøye så man svært små avvik mellom 1 og 10 plass , men regnet man i prosent ble likevel forskjellen grådige 70%.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
Er vel dårlig skrytefaktor i å kjøpe noe som ikke er dyrt
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.
Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.
Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Jeg er også helt enig, men har full forståelse for sånne som mora mi, som ikke har greie på bil, blåser i alt som har med bil å gjøre, bare den starter når hun skal på butikken, og er så billig som mulig (Forøvrig er ikke fatter'n av samme formening, så de kjører en Mercedes GL..)
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Jeg er så enig så enig i alt du sier her , men er litt mer forsiktig med den siste setningen selv om jeg ser hva du mener
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.
Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Jeg er også helt enig, men har full forståelse for sånne som mora mi, som ikke har greie på bil, blåser i alt som har med bil å gjøre, bare den starter når hun skal på butikken, og er så billig som mulig (Forøvrig er ikke fatter'n av samme formening, så de kjører en Mercedes GL..)
Jaha, når jeg setter meg inn i vår mers så setter jeg meg inn i en riktig nok etter hvert en noe gammel men uansett noe som i flere år har vært en skikkelig rusthaug.... Stått i garasje og kun 185 000 god motor da, med 2,4 V6 men det er lite verd når rammen rundt er bare dritt. Blir i praksis en nr 2 bil -venter på kondemnasjon så jeg kan få noe nytt....
Artig debatt å følge med på, men som vanlig tar debatten en retning hvor subjektiviteten råder, debattantene går i skyttergravene og forsvarer sine valg. Og grunnen til at dette skjer er fordi man blander ordet *best* og ordet *driftsikker*
En slik undersøkelse gjør tyske TUV ang. biler og de baserer seg på hvor mange ganger en spesifikk bilmodell må ha veihjelp. Undersøkerlsen definerer alderen i 3 års sykluser, 1-3, 3-6 og så videre. Der kommer japanske biler best ut, men den måler kun driftsikkerheten, ikke kvalitet når det kommer til girkasse, plastfølelse eller om dørene går mykt og deilig igjen.
Forøvrig, så viste en undersøkelse gjort av TUV at når bilene blir over 20 år, så kom Porsche godt ut. Det ble forklart med at i den alderen begynner entusiastene å ta over eierskapet med restaurering som mål.
Ett annet moment jeg skulle ha likt å tilføyd debatten er summen av tilbakekallinger i garantitiden en modell har.
Jeg har en gammel Honda V-4 og gudene skal vite at mellom lanseringstidspunktet i 1983 til 1986 når de fleste VF-modellene ble faset ut, så var ikke kvaliteten på motoren all verden. Men jeg har en på tross av det og elsker den motoren, men jeg innrømmer at min mening er subjektiv
Og Honda Cub ble vel valgt til den mest driftsikre moped/motorsykkel ever maid?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
simpson skrev:
Jeg er så enig så enig i alt du sier her , men er litt mer forsiktig med den siste setningen selv om jeg ser hva du mener
Hehe, kan nok moderere denne påstanden litt.
Men jeg kan si at for øyeblikket er det uaktuelt
Men jeg er mer possitiv til enkelte japsesykler enn biler, men tror nok at det blir italiensk, tysk eller kanskje en engelsk sykkel for meg uansett i framtiden.
Mulig det bare er jeg som er teit, men har aldri forstått dette med støy, kjørekomfort etc.....
Skjønner overhodet ikke hvordan folk kan betale mer penger for en Mercedes/Audi/Bmw fremfor en Toyota. Du kommer frem like fort... Du har et tak over hodet... Du har varmeapparat... Hva annet er nødvendig??? I mine øyne er hvertfall driftsikkerhet et MYE MER positivt enn å ha en bil som "ikke føles ut som plastikk"......
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.
HeHe, men det er jo ikke bare billig, det er bra og pålitelig også. Jeg mener man overdriver sterkt om man sier at "Japser" har dårligere kjøre egenskaper enn andre. Komforten er ikke så mye å si på det heller, sikkerheten er bra.
Men jeg er ganske sikker på at status også har en del å si for mange også. Man vil ikke "nedverdige" seg med å kjøre Japansk. Derfor er det BMW, Mercedes, o.s.v. som gjelder. Jeg vet det, for jeg tenker sånn selv og er ikke alene om det.
superduper skrev:Mulig det bare er jeg som er teit, men har aldri forstått dette med støy, kjørekomfort etc.....
Skjønner overhodet ikke hvordan folk kan betale mer penger for en Mercedes/Audi/Bmw fremfor en Toyota. Du kommer frem like fort... Du har et tak over hodet... Du har varmeapparat... Hva annet er nødvendig??? I mine øyne er hvertfall driftsikkerhet et MYE MER positivt enn å ha en bil som "ikke føles ut som plastikk"......
Jammen godt vi er forskjellige. Jeg deler ikke den oppfatningen, vil ikke bo campingvogn istedenfor hus selv om det er tak over huet, mye billigere, plastikkføelse over alt, har kokemulighet og kjøleskap......
JEG mener at jeg har mye mer glede av å nyte komfort fremfor å spare penger for å kjøre japsebil.
Verdt hver krone.
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt?
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.
Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Vel, DET er relativt ja. Man finner mange 10 år gamle Mercedeser fulle av rust, bremseerør som har rustet, o.s.v. Hvordan en bil er etter 10 år har kun med vedlikehold å gjøre. Blir det ikke tatt vare på, så havner Mercedeser på fyllinga også.
Vi byttet bli nå nylig etter 3 BMW etter hverandre. Var så drit lei elektronikkfeil på BMW så vi så på og prøvekjørte flere brukte Mercedeser både C-klasse og E-klasse og endte opp med Volvo V70 2.0 Turbo. Mercedesene vi prøvde var som å kjøre "en bøtte møkk" i forhold til Volvoen.