
Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / type?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg er egentlig veldig godt fornøyd med V-Stromen
og dersom jeg skulle kjøpt ny i dag, vet jeg jammen ikke. Det er så mye fint, men jeg tror at det hadde blitt enten Tiger Explorer, Multistrada eller 1200GS..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde byttet til en Kawa ZZR1400 -12 modell trenger komfort og HP :)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Ikke feil den, nei! Så en bli klargjort hos Kawa-forhandleren - nesten litt misunnelig...!tommen30 skrev:Kawa Z1000 black edition er feeeetTheHaughom skrev:Hadde nok byttet til en Kawa Z1000 om jeg skulle byttet i dag.
KTM forhandleren har lagt ned i regionen, så hadde nok ikke valgt KTM igjen. Hadde de fortsatt hadde det muligens vært en KTM 1290 SuperDuke.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 82
- Registrert: 16 mai 2010, 20:21
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 620
- Bosted: Notodden
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t

2004 800ss hentes forhåpentligvis i morra, gleder meg:-)
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Er nok ganske sikker på at det ville blitt en BMW selv om Ktm har fått et par spennende modeller. Er usikker på om jeg ville hatt den nye BMW F800GSA eller den nye R1200GS. Det viser vel egentlig at jeg er greit fornøyd med den jeg har foreløpig.
Om jeg skulle gått vekk fra ADV segmentet så hadde det kanskje fristet med en ny R1200RT med den nye motoren som kommer. Men ville nok savnet allsidigheten til ADV sykkelen.
Om jeg skulle gått vekk fra ADV segmentet så hadde det kanskje fristet med en ny R1200RT med den nye motoren som kommer. Men ville nok savnet allsidigheten til ADV sykkelen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg skjønner spørsmålet, men ser ikke problemet... Skulle jeg bytte måtte det bli til en gul 1150GS :)
Sent fra min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
Sent fra min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Enig i at det lages mange stygge sykler i dag. Delvis skyldes det antakelig at min kronologiske alder har passert skonummeret..DrGreve skrev:Av samme grunn ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe en nyere VFR enn 2001 siden jeg ikke liker frontstuket med kantede utseende i fronten.Elolz skrev:Å bytte til noe annet enn plastrakett er utelukket![]()
![]()
Er veldig fornøyd med Kawasaki, og er rimelig sikker på at neste sykkel blir en Ninja ZX6R (636) 2006-2007. Årsaken til akkurat denne årsmodellen er at de hadde mye rundere og finere former på denne tiden, og eksosen opp under baksetetEr ikke så glad i de nyere plastrakettmodellene, syns det blir for kantete og futuristisk. Eneste nyere sykkel jeg virkelig liker er ZX10R 2011+.
Men jeg liker pottene under salen, men ikke nok til å overse fronten.
Nyere sykler ligner på spinoff-produkter etter transformers-leketøy :)
En John Glidewell skrev nylig i Cycle World følgende, som muligens deler oppfatnin om en del av dagens sykler med noen av oss:
"When I saw the Suzuki V-Strom on the cover of the May issue, thought it was the ugliest excuse for mtorcycle styling I had ever seen.
However, after seeing the MV Agusta Brutale Dragster in IGNITION, I decided to give the ugly award to the MV. What in the hell has happened
to eye-appealing styling? Who wants to buy and ugly motorcycle - ugly people?"
Personlig synes jeg det er mange dritstygge frontlykter av diverse fordreid og asymetrisk karakter. Mange nye sykler er direkte "usexy", synes jeg.
Jeg så noen svære beist av noen nyere Honda i Sundsvall for non dager siden. Tror det var bokser-sekser i minst en av de. Så ut som en blanding
mellom tannbørste og varmepumpe på hjul. Fysj!
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80