Trenger sikkerhetsutstyr...

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: Trenger sikkerhetsutstyr...

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:
mortenolb skrev:Sort er ikke så synlig nei. Synes forresten ikke knæsj gul er SÅ stygg om man har noe matchende farger på resten av klærne. Personlig kommer jeg til å gå for hovedsaklig hvitt fremover, både når det gjelder klær og sykkel(så godt det lar seg gjøre).
Har du prøvd å holde rent hvitt kjøreutstyr? Jeg kommer nok ikke til å gå for skinndress med for mye hvitt i igjen, heller ikke sko :redface
Det har jeg ikke prøvd nei, haha. Har en hvit jakke nå, og tror det skal bli vanskelig å holde det ordentlig rent. Uansett ser det så konge ut at jeg tør å påstå at det er verdt slitet.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja det ser jævlig bra ut, men herregud for en jobb det er å holde rent og pent :-P også skal jo en kjøredress se litt brukt ut, etter min smak. Men er jo også slutt på den tiden at folk har samme dress i år etter år. Fleste jeg kjenner bytter hvert 3 eller 5 år. Ofte for den har krympet litt i skapet :knegg

Sendt fra Note2

Brukeravatar
wamporey
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987

Legg inn av wamporey »

Jeg kjøpte jakke og bukse på Biltema, og er godt fornøyd (men har ikke brukt dem på lengre tur, og ikke i regn).
Har visstnok vanntett membran, men jeg har ikke fått testet vanntettheten.
Jeg har riktignok ikke noe sammenligningsgrunnlag annet enn et vagt minne om en lånt MC-dress for noen år siden, men både jakken og buksa sitter godt og er behagelig å ha på. CE-godkjent polstring på albuer, skuldre og knær (uten at jeg er helt sikker på hva det innebærer, annet enn at jeg føler meg bedre beskyttet i disse enn i vanlige klær - føler meg nesten naken hvis jeg kjører uten MC-dressen).

Skal sies at lommene på jakka er så upraktiske at jeg så og si aldri bruker dem, men buksa har gode lommer.

http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... kke-82781/
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... kse-82786/

Skulle gjerne hatt mer iøyefallende farger, men alt annet enn Biltema sitt var så dyrt at jeg heller bruker refleksvest utenpå.
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

wamporey skrev:Jeg kjøpte jakke og bukse på Biltema, og er godt fornøyd (men har ikke brukt dem på lengre tur, og ikke i regn).
Har visstnok vanntett membran, men jeg har ikke fått testet vanntettheten.
Jeg har riktignok ikke noe sammenligningsgrunnlag annet enn et vagt minne om en lånt MC-dress for noen år siden, men både jakken og buksa sitter godt og er behagelig å ha på. CE-godkjent polstring på albuer, skuldre og knær (uten at jeg er helt sikker på hva det innebærer, annet enn at jeg føler meg bedre beskyttet i disse enn i vanlige klær - føler meg nesten naken hvis jeg kjører uten MC-dressen).

Skal sies at lommene på jakka er så upraktiske at jeg så og si aldri bruker dem, men buksa har gode lommer.

http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... kke-82781/
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... kse-82786/

Skulle gjerne hatt mer iøyefallende farger, men alt annet enn Biltema sitt var så dyrt at jeg heller bruker refleksvest utenpå.
Biltema har sikkert mye bra, men å kjøpe sykkel til 150.000,- for så og spare inn på sikkerhetsutstyret føles litt feil i mitt hode. Nå vet ikke jeg kvaliteten på MC klærne fra Biltema utover det du sier og da må jeg si jeg blir skeptisk...

Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Legg inn av KydeX »

Her er du inne på noe. Husker kjørelæreren min for snart 20 år siden anbefalte å kjøpe kjøreutstyret først, også sykkelen etterpå. Jeg fulgte nok ikke det, men jeg kjøpte ihvertfall skikkelig utstyr da jeg kjøpte min første egne sykkel for halvannet år siden. Kjøpte komplett Rukka dress til både meg og kona, samt Schuberth C3 og skikkelig ryggskinne. Totalt kom det sikkert på 20k pr. Sett, men jeg angrer ikke på det i dag, og kommer sikkert ikke til å angre den dagen jeg tryner heller.

Svar