Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Ok, jeg har ny Fresco mid-pipe og DNA s2 filtercover som ligger å roper, men EVO-mapping blir ikke utført før om en mnd... Fucker jeg opp ved å montere dette nå og kjøre på for mager blanding, eller går det greit? :scratch :twisted

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Akkurat det samme spørsmålet kom opp på ktmforums.com for et par uker siden. Hvis du leter der inne på Duke-underforumet, så mener jeg det ble diskutert grundig. Meningene er delte angående dette, og jeg er en av de som ville ha ventet, dog tror jeg ikke det er krise:) ville ikke under noen omstendighet kjørt på bane el.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg kjørte en mnds tid med samme setup uten mappingen (Leovince rør ikke Fresco).

Nemas Problemas!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:Jeg kjørte en mnds tid med samme setup uten mappingen (Leovince rør ikke Fresco).

Nemas Problemas!
Tror heller ikke det vil by på problemer altså, men det som eventuelt vil representere en risiko er økt slitasje da magrere forbrenning betyr varmere forbrenning, som på sikt ikke er gunstig. Du vil altså uansett ikke få problemer umiddelbart, men for høy forbrenningstemperatur KAN i verste fall føre til endringer i materiell som opererer med veldig nøyaktige klaringer. Men som sagt tror jeg det går greit, men jeg valgte å vente til jeg kunne endre fuelingen:)

Les denne:

http://prius.ecrostech.com/original/Sid ... anBurn.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Da har jeg vært hos Ride og fått lastet inn ny mapping. Har da følgende oppsett;
- K&N filter
- DNA S2 filtercover
- Fresco midpipe
- Ingen db-killer
- O2 controller fra kevxtx
- EVO mapping
- Akrapovic slip-on

Resultat er at sykkelen lydmessig totalt og komplett har gått inn i "mongo-mode" :lol :prop:

Har dyttet på plass db-killeren igjen for å få den ned på noenlunde akseptabelt nivå. Nå er det bra(aaaaaap) lyd og en herlig rumling når man slipper gassen. En mindre hipp og kul kar enn meg kunne nok tenkt det nåværende lydnivå er en anelse slitsomt :twisted Men foreløpig er det bare kult.

Jeg sliter imidlertid fortsatt med at sykkelen oppfører seg som en villhest i 2.gir i 30-35 km/t ved Bryggen-cruising. Hadde håpet dette skulle ordne seg med O2 controller og EVO-map. Kan det ha noe for seg å også bestille fuel-mod'en fra kevxtx?

Synes også sykkelen har mer vibrasjoner etter fjerning av katalysatoren. Den tunge klumpen har vel fungert som en bra vibrasjonsdemper for eksosen, vil jeg anta. Andre som har opplevd dette?

Anywhos, nå høres det kanskje ut som jeg er misfornøyd. Men det er jeg absolutt ikke. Nå ser og høres hoj'en ut som en råtass :prf
Nå mangler det bare at han oppå klarer å utnytte morroa :mc1

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Kjedelig møte med UP her om dagen...

Bilde

Hun sa ingenting på lyden på sykkelen, som er ganske heftig med Fresco midpipe... :prop:

Toven

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Toven »

ett felt så kjørte forbi på vegskulder? Eller to felt? :P :p

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Toven skrev:ett felt så kjørte forbi på vegskulder? Eller to felt? :P :p
To felt i samme retning, ja :P :p Firefelts vei med midtdeler. 70 km/t. En varebil lå å blokkerte i venstrefilen, så jeg passerte denne i litt høyere fart i høyre fil. Etter at jeg hadde passert, la jeg meg ut foran ham og kjørte forbi en lastebil. Det kostet tydeligvis 5200 kr å kjøre forbi den varebilen (som lå feil plassert i utgangspunktet). Synes ikke helt straffen står i forhold til forbrytelsen, men i følge UP kunne de ta meg på mange andre ting hvis jeg begynte å "opponere" :bl3

Toven

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Toven »

cevillan skrev:
Toven skrev:ett felt så kjørte forbi på vegskulder? Eller to felt? :P :p
To felt i samme retning, ja :P :p Firefelts vei med midtdeler. 70 km/t. En varebil lå å blokkerte i venstrefilen, så jeg passerte denne i litt høyere fart i høyre fil. Etter at jeg hadde passert, la jeg meg ut foran ham og kjørte forbi en lastebil. Det kostet tydeligvis 5200 kr å kjøre forbi den varebilen (som lå feil plassert i utgangspunktet). Synes ikke helt straffen står i forhold til forbrytelsen, men i følge UP kunne de ta meg på mange andre ting hvis jeg begynte å "opponere" :bl3
Ah, den er kjip... :P :p Da gjelder de forbikjøringslovene som jeg har sett en plass ja, skal passe på å ikke kjøre forbi på høyere som du gjorde :P :p Nei det var ikke akkurat stor forbrytelse, tydligvis polizei-nazi som var ute :P :p

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Dette med forbikjøringsfelt har vi vansker med å forstå i norge ..
Langlys funker jo også skjelden på de som har bestemt seg for å ligge der.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

TBI81 skrev:Dette med forbikjøringsfelt har vi vansker med å forstå i norge ..
Langlys funker jo også skjelden på de som har bestemt seg for å ligge der.
Nå er vi jo ikke så godt vandt med firefelts-vei heller (hvertfall ikke på Vestlandet), så det kan kanskje forklare noe. I andre land har man ofte skilt som påminner om at venstrefelt er forbikjøringsfelt, hold ellers høyre fil(er). Burde absolutt vært satt opp noen slike her i landet også.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den store KTM Duke 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Snikendeugle skrev:Noen av dere som vil ha en PUIG vindskjerm for kjempebillig?
Nypris 1200,- hos Non-Stop racing

Fungerte dårlig for meg. Prøvd i 30 minutter og tok den av igjen. Fluer medfølger.

Bilde

Bilde

Bilde
Bump.
kr 200,- til førstemann som vil ha (må hentes). Tar bare plass!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

I'll have it please:)

Sjekk PM, må desverre be deg om å sende i såfall, pliiiiiiz!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Til noe helt annet:

Bilde av en Duke 2012 jeg tok i Sveits:

Bilde

Stakkars... Hele sykkelen var i skikkelig dårlig forfatning til å være forholdsvis "ny" på årsmodellen.
Ingen gloss i lakken (slitt? aldri vasket?), rust litt overalt og en Duke 3 hodelykt som ikke passet helt inn.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Den var fuggly altså!!!!

Denne derimot er strøken, kommer flere bilder i morgen:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=53244707" onclick="window.open(this.href);return false;


Spread the word!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg må bare si at Duke funker helt utrolig bra til langtur også, så om du virkelig liker sykkelen er det ikke vits i å bytte ut! :)

Det gikk knirkefritt for meg på Europatur i år ihvertfall. Angrer ikke et sekund på at jeg hadde Duke'n på turen!

Det eneste unntaket er nok Autobahn og lange motorveien, men det er nok dødens kjedelig uansett sykkel.

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Tobben84 skrev:Den var fuggly altså!!!!

Denne derimot er strøken, kommer flere bilder i morgen:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=53244707" onclick="window.open(this.href);return false;


Spread the word!
Trist å se at du selger Tobben84, men du får henge i tråden likevel... :D

Jeg tenker å handle meg handguards i løpet av vinteren. Ser dere begge har dette? Hvor har dere kjøpt? Jeg tenkte disse så staselige ut;
Bilde

Eneste betenkeligheten jeg har er om dette bygger mye i bredden? Er ofte trangt nok når jeg lane-splitter... Føler man seg bredere med disse på?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Det blir ikke bredere i det hele tatt. Tvert i mot egentlig. De originale vektene på styret går lenger ut enn handguarden.
Det er de der jeg også har. Kjøpte hos AMD.
Husk å skru de godt sammen, boltene har en tendens til å løsne!
Jeg har byttet ut alle boltene i settet mitt med lengre bolter så jeg kan ha en låsemutter på enden, samt gummi rundt der de griper på styret for å hindre litt vibrasjoner.

Et greit forfra bilde av mine:
Jeg har "Structure" dekalsettet på.
Bilde


Boldor på KTMForums kjører uten plastikken på, og har lakkert aluminiumen oransj. Ser veldig bra ut det også!

Finner ikke bilde i farta...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Understreker at jeg vurderer salg da, og tar ikke til takke med skambud, da blir det heller en sesong til altså.

Ja, jeg har kjørt 50 mils etapper flere dager på rad jeg også uten at det har vært noe problem, men med fruen bakpå begynner den å slite veldig. I tillegg begynner jeg å bli godt voksen(passert 30;)), så føler den blir litt vel ungdommelig for meg.

Har peila meg inn på 990 SMT nå, så håper bare jeg finner en og at salget av min går bra, spre ryktet, føler den er vanvittig bra. Min bruker nesten ikke olje heller, det er helt minimalt hvertfall...

Handguards er et must syns jeg, både for utseende og beskyttelse mot vind og elementene. Kjøp originale ja.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Das Dooke danker ut konkurrentene:

Fra siste Bike utgave. Her på Finsk... :)
] Bike magazine did a test they called "Cheap thrills"

They put the Duke 690 against
Kawa ER6N
Yamaha MT-07
Honda CB 650F

KTM Duke 690 won the test.

they also Dynoed all the bikes and KTM claims 68hp of the crank and it made 66,4hp of the wheel.
only 0,7hp less than the Yamaha.
And had more torque than any of the competition.

Honda's dyno graphs are impressively smooth thou for a stock bike.
Bilde

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Ingen overraskelse det nei! Den er vel streng talt kapabel til å påta seg større konkurrenter enn de der også. Synes forstsatt at den slår de aller fleste andre sykler jeg har prøvd på lekenhet, lettkjørt-het og generelt kvalitet på bremser og fjærings-komponenter.
Hver gang jeg kjører en tru, så blir jeg i tvil om jeg skal selge :scratch

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg tok en kjapp tur til butikken i går fra jobben (der den står parkert). Ble litt nyforelsket igjen ;)

Men du har et godt poeng med å oppgradere om du skal kjøre med passasjer. Den mister mye mye av egenskapene sine med en gang det er mer enn én person på den.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Ja, det er det store minuset. Sier seg selv at en egenvekt på 150 kg ikke kan bære vekten av to personer +bagasje som lett blir høyere enn egenvekten. Nei, jeg har ikke feit kjerring;)

Senka prisen på min til 85000,- for å se om den blir solgt før vinteren. Når våren kommer greier jeg nok ikke å selge den:) Ser min ligger meeeeget gunstig priset nå i forhold til de andre Dukene til salgs.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Da var min solgt, og jakten på ny begynner. Ser etter 990 SMT, 1190 adventure ellers vurderer jeg å bestille den nye 1050 adventure. Alt avhenger av avgiftsnivået for neste år :[-o<

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

"Gratulerer" :) Lykke til på jaktwn etter ny. Bra du holder deg innenfor go'merket ;)
1050 adv ser interesaant ut, men virker kanskje litt som en "budget 1190". Pris er nok en betydelig faktor her, uten å ha sjekket noe rundt prisene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar