1988 Yamaha Vmax
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: 1988 Yamaha Vmax
Muligens ett "salgstriks" å legge tørkepapir under støvtettingene ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Det kan virke slik. Tror han som hadde den før meg ble litt lurt, han har ikke kjørt en meter med den...Jompa skrev:Muligens ett "salgstriks" å legge tørkepapir under støvtettingene ?
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Første ordentlige prøvetur etter motoroverhaling. Kjørte ca. 70 km i dag. Faen steike for et beist. Fortsatt noen småjusteringer å gjøre, men... det er en Vmax, ja. Ingen tvil om det. Tar i som bare rakkeren. Ellers er jeg godt fornøyd med gaffelbeina. Sykkelen kjennes tight og fin, girkassa likeså og ingen ulyder av noe slag.
Skal prøve å få tatt noe video på neste prøvetur.
I dag var en bra dag!
Skal prøve å få tatt noe video på neste prøvetur.
I dag var en bra dag!

Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Re: 1988 Yamaha Vmax
Så bra! Herlig at ting fungerer
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: 1988 Yamaha Vmax
Jeg har en kompis med v-max og T-boost ... i følge han er det ingen tvil om at den virker, dvs det har aldri vært et tema om den virker.Alf Torp skrev:*hjemmetrimma totakter...mumle...knurre...Jompa skrev:Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv....*
Neida, er litt enig. Det var gjort så mye rart med de forgasserne at jeg egentlig er forbauset over at den startet i det hele tatt. Det må bli galt når forrige, forrige eier har forsøkt å kompensere for sprukne membraner med mer bensin...
"T-boost" heter den. Kjenner til den saken der. Det diskuteres i det vide og det brede om den har noe for seg, annet enn å flytte på hvor motoren bruker mest suppe. Men jeg har da fått prøve det og mener bestemt det har noe for seg å åpne v-boosten på 4000 omdreininger. Moro åkkesom. Trodde det muligens var montert på denne, men alt jeg fant var en bryter og noen ledninger til ingenting... bummer.
Det blir vel skilter igjen etter påske, og da blir det forgassersynkronsvømming og prøvekjøring samt montering av diverse pynt. Gleder meg allerede.
Husker jeg rett, hadde T-boosten en tredje innstilling også? Full åpning hele tiden?
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Det finnes noen forskjellige varianter, en som er fast av/på, en programmerbar og en med innstillinger. Tviler på at det er full åpning hele tiden, da tror jeg ikke motoren hadde fått til å gå ordentlig i det hele tatt.jhn skrev:Jeg har en kompis med v-max og T-boost ... i følge han er det ingen tvil om at den virker, dvs det har aldri vært et tema om den virker.Alf Torp skrev:*hjemmetrimma totakter...mumle...knurre...Jompa skrev:Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv....*
Neida, er litt enig. Det var gjort så mye rart med de forgasserne at jeg egentlig er forbauset over at den startet i det hele tatt. Det må bli galt når forrige, forrige eier har forsøkt å kompensere for sprukne membraner med mer bensin...
"T-boost" heter den. Kjenner til den saken der. Det diskuteres i det vide og det brede om den har noe for seg, annet enn å flytte på hvor motoren bruker mest suppe. Men jeg har da fått prøve det og mener bestemt det har noe for seg å åpne v-boosten på 4000 omdreininger. Moro åkkesom. Trodde det muligens var montert på denne, men alt jeg fant var en bryter og noen ledninger til ingenting... bummer.
Det blir vel skilter igjen etter påske, og da blir det forgassersynkronsvømming og prøvekjøring samt montering av diverse pynt. Gleder meg allerede.
Husker jeg rett, hadde T-boosten en tredje innstilling også? Full åpning hele tiden?
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
I dag: Nye blinklys og ny slip-on:




Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Litt mer i dag.
Speil:

Polering av scoop. Tidligere helsvart. Nå, nesten finishen jeg vil ha:

Speil:

Polering av scoop. Tidligere helsvart. Nå, nesten finishen jeg vil ha:

Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Re: 1988 Yamaha Vmax
Ah, fin cruiser dette som er fin å lage svarte spor med! Har koset meg stort hver gang jeg har lånt. Både denne typen og siste modell. De har litt liten tank da - tømmes fort.
Anyways, keep up the good work. Ser du har hatt litt å stri med
Anyways, keep up the good work. Ser du har hatt litt å stri med

- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Synes ikke den er så ille, siden mine har gått på ca. 0,5 -> 0,7 på mila. Etter ca. 15-20 mil er det igrunnen fint å ta en pause for å fylle tanken, drikke kaffe og kjøre videre. Vi nevner IKKE noe om at ræva ikke synes det er moro lenger etter ca. 15 mil heller...TBI81 skrev:Ah, fin cruiser dette som er fin å lage svarte spor med! Har koset meg stort hver gang jeg har lånt. Både denne typen og siste modell. De har litt liten tank da - tømmes fort.
Anyways, keep up the good work. Ser du har hatt litt å stri med
Men som sagt, jeg er fortsatt forelsket i Vmax`en. Den har noe ingen andre har, etter min mening.
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Har nå fått ca. 20 mil på Vmax`en. Fungerer greit, selv om den altså skal finjusteres. Byttet olje og filter på ca. 5 timers gange, deretter på 10 mil og i går igjen. Innkjøring har foregått på turtall opp til 6000 rpm stort sett, med en og annen avstikker over dette. Sykkelen ellers er tight og bra, ingen unormale vibrasjoner eller lyder.
Fikk meg en overraskelse i går, syntes sykkelen virket litt slapp i akselerasjonen. Stoppet på en bensinstasjon og gikk en runde. Da hang en pluggledning løst ned siden på motoren. Plugget denne på plass så gikk alt så meget bedre.
Nå sitter jeg i kjøredressen og ser på sluddbyger over åsene rundt meg og tvinner tommeltotter i påvente av oppholds og solgløtt...
Fikk meg en overraskelse i går, syntes sykkelen virket litt slapp i akselerasjonen. Stoppet på en bensinstasjon og gikk en runde. Da hang en pluggledning løst ned siden på motoren. Plugget denne på plass så gikk alt så meget bedre.
Nå sitter jeg i kjøredressen og ser på sluddbyger over åsene rundt meg og tvinner tommeltotter i påvente av oppholds og solgløtt...
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: 1988 Yamaha Vmax
Mulig jeg husker feilAlf Torp skrev:Det finnes noen forskjellige varianter, en som er fast av/på, en programmerbar og en med innstillinger. Tviler på at det er full åpning hele tiden, da tror jeg ikke motoren hadde fått til å gå ordentlig i det hele tatt.jhn skrev:Jeg har en kompis med v-max og T-boost ... i følge han er det ingen tvil om at den virker, dvs det har aldri vært et tema om den virker.Alf Torp skrev:*hjemmetrimma totakter...mumle...knurre...Jompa skrev:Jepp, nå høres det mere ut som en V4.
Ville ikke skrive det i forrige kommentar, men motorn hørtes ut som en hjemmetrimma totakter.
Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men kollegaen min som har en "dings" som gjør at V-boosten åpner tidligere har en bryter på styret som han
slår på når han vil ha ekstra guffe litt tidligere enn boosten åpner av seg selv....*
Neida, er litt enig. Det var gjort så mye rart med de forgasserne at jeg egentlig er forbauset over at den startet i det hele tatt. Det må bli galt når forrige, forrige eier har forsøkt å kompensere for sprukne membraner med mer bensin...
"T-boost" heter den. Kjenner til den saken der. Det diskuteres i det vide og det brede om den har noe for seg, annet enn å flytte på hvor motoren bruker mest suppe. Men jeg har da fått prøve det og mener bestemt det har noe for seg å åpne v-boosten på 4000 omdreininger. Moro åkkesom. Trodde det muligens var montert på denne, men alt jeg fant var en bryter og noen ledninger til ingenting... bummer.
Det blir vel skilter igjen etter påske, og da blir det forgassersynkronsvømming og prøvekjøring samt montering av diverse pynt. Gleder meg allerede.
Husker jeg rett, hadde T-boosten en tredje innstilling også? Full åpning hele tiden?


En fascinerende drittsykkel i mine øyne,

Han har et bredt lavt styre, og han har løftet setet og flyttet fotpinnene opp og bak.
Det er blitt en foroverlent hissigpropp ... det føles litt mere "riktig"
Den rundet 200.000 km for et par - tre år siden og ser ut som et dass
Artig sykkel

- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Tror ikke kompisen din sin sykkel er representativ for Vmax generelt, gitt 
Men jeg må innrømme at jeg liker sykler og biler som har sine særegenheter, hvor man må "lære beistet å kjenne" før man legger avgårde. GSX-R` en en kamerat av meg bygde er slik.
"Ikke slå på choken for ETTER at den har startet, og da skal den bare ha halv choke til den begynner å fuske litt, da kan du slå den av igjen. Husk at bremsene tar dårlig før de har blitt varme. Og DA tar de noe så inn i helvete! Hvis det lukter brent olje er det ikke noe å bry seg om, det drypper litt ned på eksosrøret. Og setet sitter ikke helt fast ennå. Ha det gøy!"

Men jeg må innrømme at jeg liker sykler og biler som har sine særegenheter, hvor man må "lære beistet å kjenne" før man legger avgårde. GSX-R` en en kamerat av meg bygde er slik.
"Ikke slå på choken for ETTER at den har startet, og da skal den bare ha halv choke til den begynner å fuske litt, da kan du slå den av igjen. Husk at bremsene tar dårlig før de har blitt varme. Og DA tar de noe så inn i helvete! Hvis det lukter brent olje er det ikke noe å bry seg om, det drypper litt ned på eksosrøret. Og setet sitter ikke helt fast ennå. Ha det gøy!"
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: 1988 Yamaha Vmax
Nei, den er kanskje ikke det, men det er et sjarmerende beist.
Helt enig, det er artig med sånne kjøretøy ... men det finnes vel en smertegrense der også?
Helt enig, det er artig med sånne kjøretøy ... men det finnes vel en smertegrense der også?
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Det gjør det nok. Jeg vet imidlertid ikke hvor grensa for meg går ennå. 
AAaaanyway... 5 timer med sliping og aluminiumspolering i dag. Begge scoopene og sidedekslene fikk gjennomgå, men det er nok enda 5 timer med polering igjen før jeg er fornøyd. I morgen, kanskje. Nå skal jeg sette meg ned og kose meg med en kald øl eller to. Eller tre.
Og så fikk jeg pakke til Vmaxen i posten i dag... :)

AAaaanyway... 5 timer med sliping og aluminiumspolering i dag. Begge scoopene og sidedekslene fikk gjennomgå, men det er nok enda 5 timer med polering igjen før jeg er fornøyd. I morgen, kanskje. Nå skal jeg sette meg ned og kose meg med en kald øl eller to. Eller tre.
Og så fikk jeg pakke til Vmaxen i posten i dag... :)
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Da har luftscoopene og sidedekslene kommet på plass igjen:

Så er det bare å lakkere opp clutch og vannpumpedeksel og litt touch up lakkering så begynner det å nærme seg.

Så er det bare å lakkere opp clutch og vannpumpedeksel og litt touch up lakkering så begynner det å nærme seg.
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: 1988 Yamaha Vmax

Re: 1988 Yamaha Vmax
Dette har blitt bra!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: 1988 Yamaha Vmax


Enn pakken da ? Det var da vel mer enn ei pappeske ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Pakken ja... Den kunne like godt vært tom. Det skulle være deksel til radiatoren, som skulle passe med eksisterende sidedeksel.Jompa skrev:![]()
![]()
Enn pakken da ? Det var da vel mer enn ei pappeske ?
http://www.ebay.de/itm/190591117096?_tr ... EBIDX%3AIT
Men det holdt langt ifra de de lovet, og passet ikke med originale sidedeksel eller uten. Forbanna mainnskit for å si det på trøndersk. Forsøkte å modifisere det til å passe, i et "desperat" forsøk på å bruke det. Så nå ligger det i kassen for "små biter av rustfritt stål.
Kjøper naturlig nok ikke noe mer fra de der, selv om jeg kan skylde meg selv for at jeg ikke får igjen pengene...
Men jeg fikk da i det minste lakkert clutch- og vannpumpedeksel i dag:

..så det er da noe. Fikk også gjort litt touch-up på resten av sykkelen og polert litt.
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: 1988 Yamaha Vmax
Vær bare glad den ikke passa, den va ikke nokka fin uansett.
Men som rist på utegrillen ?
Men som rist på utegrillen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax
Nja, finere en Biltemagitteret som sitter der originalt ihvertfall. En Rema 1000-pose ser bedre ut enn originalfluenettingen. Og fanger trolig småstein bedre også...
Jaja, får lakkere det rosa istedenfor

Jaja, får lakkere det rosa istedenfor


Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Alf Torp
- Innlegg: 89
- Registrert: 25 jan 2015, 15:37
- Motorsykkelen din: Yamaha Vmax / Yamaha TR1
- Bosted: Skaun
Re: 1988 Yamaha Vmax

Da er det rent og pent, i det minste. En del godbiter på denne sykkelen har jeg funnet ut etterhvert.
- Kerker 4:1 eksos (G-force potte istedenfor Kerkerpotta som var defekt)
- Progressiver fjærer i framgaffelen
- 17" bakfelg fra Boxenstopp
Den er rett og slett en fryd å kjøre sammenlignet med min 99. Må vel kjøpe noe stasj til den også etterhvert...
Mvh,
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
Alf
- 78 Yamaha XS450
- 81 Yamaha Tr1
- 83 Suzuki GSX 1100E
- 88 Yamaha Vmax
- 99 Yamaha Vmax
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 86 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle 1.6TD Trufa Halvcamper
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: 1988 Yamaha Vmax
Har et blitt noe "dragracing" i sommer ?
Har en kollega som monterte NOS på V-maxen sin i vår.
Etter hva han sier går den noe inn i h..
Og det tror jeg gjerne, for nå er han sykemeldt med verk i skuldra.
Har en kollega som monterte NOS på V-maxen sin i vår.
Etter hva han sier går den noe inn i h..
Og det tror jeg gjerne, for nå er han sykemeldt med verk i skuldra.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.