Zadnez skrev:jeg vet ikke om noen andre enn Bjerknez som ut fra at han har sittet en gang på en sykkel kan si om den er bra eller ikke. Søker du på internett etter reviews på MT09 får du alt overveiende positive omtaler. Noen mener til og med at den er bedre enn streeten. Det er ihvertfall ikke noen som helst tvil om at dette er en kjempebra sykkel selv om Bjerknez ikke liker den.

Vi kjenner jo Bjerknez de fleste av oss, og vet at han har lett for å promotere sin egen sykkel ganske sterkt.
Fram til i fjor høst var det en Yamaha XVS1300A, en stor og tung cruiser som var best og ble anbefalt for de aller fleste. Ett eller annet skjedde i fjor høst, og en kort periode vurderte han faktisk ganske sterkt en MT-09 før han brått kjøpte Triumphen. De fleste av oss har vel siden da fått med oss at Street triple R er den beste sykkelen...
Heldigvis er det slik her i verden at vi har forskjellig smak, og gjør våre egne prioriteringer. Derfor er det også et stort mangfold av sykkeltyper og merker, og de fleste av oss har nok noen favoritter vi setter over alle andre.
MT-09 kom i fjor, og gikk helt til topps i salgsstatistikken med MT-07 (som også var ny i fjor) hakk i hæl. (I statistikken er det ellers et godt stykke ned til du finner verdens beste sykkel...)
MT-07/09 er et trygt kjøp. Du får en sprek og leken sykkel uten at det koster skjorta. Den har allerede blitt veldig populær, og vil derfor også gjerne være lett å få solgt igjen og få en grei pris for den. I år kommer den også i mange flere varianter enn i fjor, og ingen av dem er kjedelige
I fjor manglet det er god del på utstyrssiden til de to MT-ene. Det tar gjerne litt tid før utstyrsprodusentene rekker å tilpasse utstyr til nye modeller. Men slapp av, allerede til denne sesongen skal nok dette bildet endre seg. Disse syklene har solgt veldig bra over hele verden, og vil bli gull verdt for utstyrsprodusentene.
Selv kommer jeg nok aldri til å kjøpe/eie Street triple R, uansett hvor god den er. Men jeg gleder meg til i sommer med mulighet for felles tur med den gode Bjerknez. Er jeg heldig kan det kanskje bli en ørliten prøvetur med vidunderet også, det hadde vært artig