Vel, det var en bil med østeuropeiske skilter det og. Viser nok hvilket miljø som tar imot smuglervarene med åpne armer.Carpa skrev:...Og hva folk for seg til å gjøre :shock:
http://dt.no/nyheter/var-vitne-til-olst ... -1.7842975" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har vært en del bisarre ulykker senere årene, og en fellesnevner i de fleste er sjåfører fra øst-EU.
Jeg vet jeg er noe på kanten kategorisk og kritisk, men det har også med at en sjåfør fra Litauen nesten kolliderte med meg i fjor når han vrengte ut i kollektivfeltet før Blommenholm, lenge før det var tillatt og uten å se seg for... pluss at jeg har sett generelt mye både rar og dårlig kjøring. Det er visst lett å bare kjøpe seg lappen i de landene - dvs mange sløyfer kjøreskolen helt og bare kjøper seg lappen fordi det er mulig og billigere selvfølgelig...
Har ingen fasitsvar, men synes Vegvesenet er for passive ift å informasjonskampanjer rettet mot disse sjåførene (les: sende de info på sitt eget språk), og at det nok trengs skjerpinger av reglene ang kjøring i rus. Gjeldende praksis er vel at en person kan bli tatt 5-6 ganger før politiet endelig inndrar bilen - bør skje allerede ved andre gangs kjøring i rus mener nå jeg. (Her finnes det forsåvidt norske som er ille også, og ta gjerne bilen deres også...)