KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av dypen »

Takker! Den er god :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev: 24 aug 2022, 23:09
AJ skrev: 24 aug 2022, 21:27 Mulig jeg har nevnt det før, men gjør det i så fall igjen;
Blir litt som med VW Golf, dette.
Veldig populær og en bestselger og en bil "alle" skal ha. Bra på det meste, men neppe best på alt.

Tyskerne er svært gode på dette, også med 1200/1250, nemlig å lage en modell som gradvis endres uten de store endringene hver gang modellen oppgraderes og som kjøperne stadig kommer tilbake til.

Gjelder, eller gjaldt nå som Golf er faset ut, og BMW R1200/1250 GS/A, som med de ulike Golf modellene.
Jeg vil ikke si Golf, vi må nok opp på BMW 3/5-serie. Golfen er for billig, og eierne er uinteressert :-k
Gjerne BMW 3/5 seriene.
Poenget mitt er at tyskerne er spesielt flinke på dette med å lage produkter som evner bedre å holde på kundelojaliteten enn andre produsenter.
Og grunnen til at jeg nevnte VW Golf spesielt er at denne modellen ga navn til "Golf"-klassen hvor mange prøvde å komme med en detroniserende konkurrent. Som Opel, Nissan, Toyota og andre. Uten at noen lyktes.
Det samme kan antakelig sies om BMW 3/5.

Suksessen synes å være en evolusjonær modellutvikling. Dvs. ikke altfor store, men likevel sentrale endringer hver gang modellen oppgraderes uten radikale designendringer og selvfølgelig at modellene produseres over lang tid med den forutsigbarheten (og kanskje også tryggheten?) dette oppleves for kjøperne.

Kan selvfølgelig være jeg tar feil, men dette er i hvert fall hva jeg tenker er noe som er helt sentral med BMW GS/A suksessen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 25 aug 2022, 21:21 Aller helst en R1150GS Adventure, ellers er nok helst siste R1200GS før precision cooling(og våtclutch) å foretrekke rent mekanisk, ellers er nok R1250GS den jeg helst ville kjøpt om jeg skulle gått for ny. R1250GSA er rene elefanten :)
Det ser ut som våtclutch ble levert på R1200 samme årene som vannkjølte topper, 2013 på GS og 2014 på GSA.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Solo-rider
Innlegg: 868
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Bosted: Vestfold

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Solo-rider »

Snart modell skifte på GS 1250...
En kan nå få en helt ny 2023 modell for rett under 300000 kr. Alt utstyr , fullt koffertsett og 3år/30000 km frie servicer inkludert.
Kupp ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av BjørnSover »

Solo-rider skrev: 13 jan 2023, 18:00 Snart modell skifte på GS 1250...
En kan nå få en helt ny 2023 modell for rett under 300000 kr. Alt utstyr , fullt koffertsett og 3år/30000 km frie servicer inkludert.
Kupp ?
Det kommer an på om alle ‘pakkene’ er med i prisen. Husker ikke helt, men det er tre pakker som du ‘må ha’. Comfort, performance og dynamic. Hvis det er inkludert er det mye for pengene, men der kommer garantert ut mange bruke 1250 på FINN når R1300GS/A lanseres.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39781
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av AJ »

Husker ikke nå hvor mye boxermotoren til BMW øker i volum med den nye 1300 kubikkeren, men den kommer ikke til å bli mer enn 1300 kubikk, som KTM 1290 motoren.
Så når det gjelder kubikk forblir KTM 1290 fortsatt den største i adventureklassen med sine 1301 kubikk og antakelig også HK.
Men så blir det interessant å se hva BMW får til hva gjelder moment hvor de har vist seg å være svært gode til å få til svært gode verdier på sine boxermotorer.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

ErikW
Innlegg: 877
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Bosted: Skien

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av ErikW »

BMW blir ihvertfall best på moment. Boxern er herlig der. Kommer en 1400 GS også
7CFD2AB6-BF6F-4438-AC1D-7B1D3D6EE3FB.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Bjerknez »

Fortsatt moped :knegg

Personlig føler jeg BMW GSA (til tross for alt jeg mener om denne sykkelen ellers som mest går på utseende og image) er den mest "seriøse" sykkelen av disse to. Føler jeg hadde stolt mer på GSA og mange forhandlere er også en trygghet. Med 1400 kubikk og mye moment så hadde nok ikke motoren vært det avgørende for hvilken av disse syklene jeg hadde valgt heller.

Jeg tror GSA rett og slett befinner seg på toppen i det segmentet.

Nen KTM vinner stort på utseendet, selv om den ikke er spesielt pen den heller etter at man har skrudd på stålkofferter.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av FredrikE24 »

Skal bli spennende å se og prøvekjøre de nye GSene. At de fortsetter som beste i klassen tviler jeg ikke et sekund på.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av dypen »

Der er vi forskjellige @Bjerknez , er veldig fornøyd med utseende på min og med «komplett bagasjerack» ser den litt mer macho ut … Selv vil jeg helt klart foretrekke alu kofferter de få gangene de er på :)

En GSA er helt klart en sykkel jeg har «litt» lyst på :knegg
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 14 jan 2023, 10:31 Der er vi forskjellige @Bjerknez , er veldig fornøyd med utseende på min og med «komplett bagasjerack» ser den litt mer macho ut … Selv vil jeg helt klart foretrekke alu kofferter de få gangene de er på :)

En GSA er helt klart en sykkel jeg har «litt» lyst på :knegg
Ja, vi er nok ikke ovveraskende uenige der, å det er jo greit :twothumbs:

Macho er så absolutt ikke noe jeg forbinder med en adventuresykkel med koffertsett påskrudd. En Rocket derimot, er det jeg kaller en macho sykkel. Eller Hayabusa 1400 og eller en toppspecket RR sykkel i 1000 klassen.

En adventure sykkel er mer en sykkel jeg forbinder med eldre herrer som er ute etter komfort. Macho sykkel for meg er en sykkel som skiller seg ut og som er oitt vågal og voldsom på en eller flere måter. En Adventure sykkel ser man jo over alt og er slik jeg opplever den mer en fornuftig langtur sykkel for dem som vil ha i pose og sekk. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av FredrikE24 »

Det er vel litt hva man ønsker seg ved motorsykkelkjøring. Årsaken til at Adventure-segmentet er så populært er komfort og allsidighet. Jeg kan hvertfall se hvorfor folk favoriserer denne typen sykler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 14 jan 2023, 11:31 Det er vel litt hva man ønsker seg ved motorsykkelkjøring. Årsaken til at Adventure-segmentet er så populært er komfort og allsidighet. Jeg kan hvertfall se hvorfor folk favoriserer denne typen sykler.
Jeg kan også det. :)

Solo-rider
Innlegg: 868
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Bosted: Vestfold

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Solo-rider »

BjørnSover skrev: 13 jan 2023, 21:49
Solo-rider skrev: 13 jan 2023, 18:00 Snart modell skifte på GS 1250...
En kan nå få en helt ny 2023 modell for rett under 300000 kr. Alt utstyr , fullt koffertsett og 3år/30000 km frie servicer inkludert.
Kupp ?
Det kommer an på om alle ‘pakkene’ er med i prisen. Husker ikke helt, men det er tre pakker som du ‘må ha’. Comfort, performance og dynamic. Hvis det er inkludert er det mye for pengene, men der kommer garantert ut mange bruke 1250 på FINN når R1300GS/A lanseres.
Prisen er med Performance . I denne pakken er alle pakken inkludert. Får i tillegg med Akrapovic eksos for denne prisen.
Spørmålet er hvor mye denne sykkelen taper seg i verdi når den nye modellen kommer.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5029
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av FredrikE24 »

BMWer holder seg uforskammet godt i pris om det er rett modell.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tenker alt koker ned til hva du har mest lyst på og om du bryr deg noe om om det kommer en ny modell ganske snart. Siden du spør så ser jeg for meg at det bryr deg vertfall litt, og da hadde jeg nok gått for den nye modellen. Prisdifferansen følger jo sykkelen. Det er bare det at du må legge ut litt ekstra der og da.

Når det er sagt, så ville jeg vært tidlig ute med å bestille den nye modellen hvis det er den du går for. Den kommer sikkert til å gå som varmt hvetebrød som alle de andre GSA'ene som er solgt :)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av biker7 »

Solo-rider skrev: 14 jan 2023, 12:20
BjørnSover skrev: 13 jan 2023, 21:49
Solo-rider skrev: 13 jan 2023, 18:00 Snart modell skifte på GS 1250...
En kan nå få en helt ny 2023 modell for rett under 300000 kr. Alt utstyr , fullt koffertsett og 3år/30000 km frie servicer inkludert.
Kupp ?
Det kommer an på om alle ‘pakkene’ er med i prisen. Husker ikke helt, men det er tre pakker som du ‘må ha’. Comfort, performance og dynamic. Hvis det er inkludert er det mye for pengene, men der kommer garantert ut mange bruke 1250 på FINN når R1300GS/A lanseres.
Prisen er med Performance . I denne pakken er alle pakken inkludert. Får i tillegg med Akrapovic eksos for denne prisen.
Spørmålet er hvor mye denne sykkelen taper seg i verdi når den nye modellen kommer.
..og hvor er det man får dette tilbudet..? :-k
300K eller under med alt det inkl. har jeg ikke fått med meg, ligger på 320-330k det jeg har sett.. :roll
-22modell har jeg sett for noe sånt forøvrig :)
Sist redigert av biker7 den 14 jan 2023, 17:14, redigert 1 gang totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tipper at de pengene man sparer nå, taper man ved salg uansett. Om 2-3 år så er det jo ingen som vil ha forrige modell, så sant ikke prisen er lav nok.

Jeg ville strengt tatt gått dor den nye modellen. Jeg tror den vil holde seg bedre i pris... selv om det nok ikke kommer noe tilbud på denne med det første.

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av BjørnSover »

Solo-rider skrev: 14 jan 2023, 12:20 Prisen er med Performance . I denne pakken er alle pakken inkludert. Får i tillegg med Akrapovic eksos for denne prisen.
Spørmålet er hvor mye denne sykkelen taper seg i verdi når den nye modellen kommer.
Tror ikke det kommer til å være være enn andre GS’er. Det kan se ut som de taper seg 20’ i året og mindre enn det etter en stund. Kanskje litt mer første året.
Ville tro at tap på denne vil avhenge av hvor mye den nye modellen kommer på og hva oppdateringer som evt kommer i tillegg til motor. Kanskje adaptiv cc? Hvis ny fullspekket GS havner på 380-400 kan jeg ikke tro at det er store tapet på en fullspekket ny GS til 300’

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av BjørnSover »

Bjerknez skrev: 14 jan 2023, 17:10 Jeg tipper at de pengene man sparer nå, taper man ved salg uansett. Om 2-3 år så er det jo ingen som vil ha forrige modell, så sant ikke prisen er lav nok.

Jeg ville strengt tatt gått dor den nye modellen. Jeg tror den vil holde seg bedre i pris... selv om det nok ikke kommer noe tilbud på denne med det første.
Kult at vi kommer til forskjellige konklusjoner på samme tidspunkt. Time will show.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 14 jan 2023, 17:10 Jeg tipper at de pengene man sparer nå, taper man ved salg uansett. Om 2-3 år så er det jo ingen som vil ha forrige modell, så sant ikke prisen er lav nok.

Jeg ville strengt tatt gått dor den nye modellen. Jeg tror den vil holde seg bedre i pris... selv om det nok ikke kommer noe tilbud på denne med det første.
Tja... sjekk ut priser på 17-18modeller av 1200gs (forrige/mindre motor) så vil jeg vel ikke akkurat si at dem tapte seg så veldig mye i pris etter at 1250`n kom men.. :roll De ligger jo fort fortsatt på +/- 200K
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, ja time will show. Selvsagt bare synsinger fra min side dette. Hvor mye forrige modell vill tape seg seg kommer jo ann på mye. Så det er vel bare å vente å se...

Personlig hadde jeg nok selv blitt litt for nyskjerrig op den nye npr den kom og jeg hadde trolig angret på at jeg ikke ventet.

Solo-rider
Innlegg: 868
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Bosted: Vestfold

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Solo-rider »

biker7 skrev: 14 jan 2023, 17:07
Solo-rider skrev: 14 jan 2023, 12:20
BjørnSover skrev: 13 jan 2023, 21:49
Solo-rider skrev: 13 jan 2023, 18:00 Snart modell skifte på GS 1250...
En kan nå få en helt ny 2023 modell for rett under 300000 kr. Alt utstyr , fullt koffertsett og 3år/30000 km frie servicer inkludert.
Kupp ?
Det kommer an på om alle ‘pakkene’ er med i prisen. Husker ikke helt, men det er tre pakker som du ‘må ha’. Comfort, performance og dynamic. Hvis det er inkludert er det mye for pengene, men der kommer garantert ut mange bruke 1250 på FINN når R1300GS/A lanseres.
Prisen er med Performance . I denne pakken er alle pakken inkludert. Får i tillegg med Akrapovic eksos for denne prisen.
Spørmålet er hvor mye denne sykkelen taper seg i verdi når den nye modellen kommer.
..og hvor er det man får dette tilbudet..? :-k
300K eller under med alt det inkl. har jeg ikke fått med meg, ligger på 320-330k det jeg har sett.. :roll
-22modell har jeg sett for noe sånt forøvrig :)
Tok en runde med direkte mailer til noen BMW selgere:
Disse er de med det beste prisen.
1.Kristiansand
Jeg har sjekket litt og fått til en god deal med BMW,
Vi kan bestille en splitter ny 2023 Med koffertsett, senket fra fabrikk, Akrapovic eksos og inkludert Serviceavtale 3 år / 30 000km til kun kr 299 200,-

Spurte om hvilken utstyrspakke...
Her er svaret :D
Den kommer med Performance pakke så du har alt utstyr 😊
Dette er som sagt en vanvittig god deal, på en helt ny sykkel , proppet med alt og inkludert at du slipper tenke på service kostnader de neste 3 årene
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av BjørnSover »

Ja, jeg sjekket konfigurator - performance pakken er den du evt skal ha. Et alternativ er å ha is i magen (følger sjelden dette rådet selv) og vente til 1300 er sluppet. Hvis det er noen 1250 igjen, kan de bli enda billigere???

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Legg inn av Olav K »

Jeg er spent på om de får vekta ned på den nye... og helst ville jeg sett den med 21" framhjul.

Ellers er min 1250 så bra spekket, at det ville vært smart å slå til på en ny 1250 nå.
Da kan jeg flytte alt av beskyttelse over på den, jeg har ekstra felger og mye bagasje.

Hmmmm :-k pokker at de skal gjøre det så vanskelig for oss..
(Eller meg :confused )
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar