Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!
Ja, sitter en vifte under motordekselet på girsiden :)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Okay. Hva vet vel jeg
Om en time eller to får jeg den levert. Blir nok litt gnikking og pussing på denne i løpet av vinteren :)
Så får jeg krysse fingrene på at den klarer og ta meg til jobb ett års tid (eller gjerne mer) uten større problemer. :)

Om en time eller to får jeg den levert. Blir nok litt gnikking og pussing på denne i løpet av vinteren :)
Så får jeg krysse fingrene på at den klarer og ta meg til jobb ett års tid (eller gjerne mer) uten større problemer. :)
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Støtter denFredrikE24 skrev: 03 nov 2017, 09:38 Selv kjører jeg med muffene på Biltema på Jawa'n.. Kjører jo i kuldekrader med sommerhandsker inni dem og det er bare fryd!

Kjempeprodukt - og sammen med varmeholker på DRZ'en ble det full sommer inne i muffene forrige vinter. De skal på denne vinteren også (Og så koster de nesten ikke'no heller)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ti ... 000020295/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- Bjerknez
- Kontakt:
Da fikk jeg nettopp besøk av min gamle og hyggelige nabo og han hadde med seg den nye damen i varebilen. Ble en liten prøvetur på byggefeltet og jeg kan ikke si annet enn at dette kommer til å bli litt artig.
Det lukter eksos og bensin om hverandre og minnene om den gang jeg kjørte moped kom sagte tilbake. Fikk beskjed om at en overhalling av motor inkludert girkasse kostet 1000 spenn + evt. deler og i værste fall så er jo ikke akkurat det en sum man blir fattig av :)
Et lite mobilshot i mørket etter prøveturen:
Det lukter eksos og bensin om hverandre og minnene om den gang jeg kjørte moped kom sagte tilbake. Fikk beskjed om at en overhalling av motor inkludert girkasse kostet 1000 spenn + evt. deler og i værste fall så er jo ikke akkurat det en sum man blir fattig av :)
Et lite mobilshot i mørket etter prøveturen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Og det kommer det til å lukte av deg også når du kommer på jobben etter å ha kjørt Kårvall.
- Greenone
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
aaah memories

Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
- Bjerknez
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Har nå blitt en stolt Tempo Corvette 380 eier!
Da har jeg fått tatt noen flere bilder av Tempo'en. Litt patina er det rundt om, men så lenge den er i teknisk god stand med nyoverhalt motor i 2016 og starter på første tråkk så tenker jeg dette blir en god følgesvenn som jobbpendler :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Jasså, var en av de første dette da, med gammel gaffel, lykt og speedo, og uten kromskjerm foran. Så jo hel og grei ut med nye støtdempere bak, ny veske og. 

For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg har ikke så mye greie på det, men tror selger nevnte at dette er en modell som kun kom i 1971. Altså med firkantet tank og den gamle fronten. En slags hybrid mellom to modeller.Geiroe skrev: 04 nov 2017, 19:08 Jasså, var en av de første dette da, med gammel gaffel, lykt og speedo, og uten kromskjerm foran. Så jo hel og grei ut med nye støtdempere bak, ny veske og.![]()
Tror det var det han mente og at det er det som gjør den litt mer skjelden.
Men jada, tekniskt veldig god stand. Litt patina er det, men alt fungerer som det skal :)
Den mangler kjedekasse. Koster bare 995 spenn hos Kjell Berg http://www.kjell-berg.no/rammedeler/kje ... kjedekasse
- Bjerknez
- Kontakt:
Ellers så tror jeg sikkert jeg klarer meg med en fra finn også, hvos det finnesRune75 skrev: 04 nov 2017, 21:18 Den mangler kjedekasse. Koster bare 995 spenn hos Kjell Berg http://www.kjell-berg.no/rammedeler/kje ... kjedekasse

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Skikkelig bagger, det der.
Sideveske og nestenapehanger !
Du skriver at du har kjøpt Tempo, men Trygg var da et eget merke ?
Uansett var det Jonas Øglænd som laget den også.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Kontakt:
Det der vet nok du bedre enn meg Jompa. Det står Corvette forran under lykten, Trygg på tanken, men hva det er og hvem som har laget den etc. vet jeg lite om. Opplys meg gjerneJompa skrev: 05 nov 2017, 08:41 Skikkelig bagger, det der.

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Safir 400[rediger | rediger kilde]
Laget fra 1968-1971.
Farge Aquamarin.
Sachs 49 cm³. 501/4 akfx motor,2,5 hk. ved 6 300 o/min.
4 gir
19 toms hjul med hvit side.
5,7 liters bensintank.
I en mnd periode ble den produsert med støtta på høyre side i stedet for på venstre side som var vanlig. Dette var trolig pga problem med forgasser som rant over.
Hadde nedsvingt ramme og liknet mye på Corvette, men med samme vindkjølte motor som samtidig Panter. Den hadde sitt eget særpreg og var en pen sykkel med mye krom. Tofarget sal og hvitt plastdeksel mellom bensintanken og verktøyrommet som var under setet. Krommet bagasjebærer med fjærbelastet klemme. Den hadde gråhvit plastfront med Hellalykt.
Solgt under navnene Tempo, Svithun,Trygg og Olympic.
Safir 410:som Safir 400,bare lakkert sort(også skjermene var sorte).
Dette er klipt ut fra Wikipedia.
Årsmodell og farge ser ut til å stemme med din, men motoren på din er viftekjølt, ikke samme motor som panteren hadde
Laget fra 1968-1971.
Farge Aquamarin.
Sachs 49 cm³. 501/4 akfx motor,2,5 hk. ved 6 300 o/min.
4 gir
19 toms hjul med hvit side.
5,7 liters bensintank.
I en mnd periode ble den produsert med støtta på høyre side i stedet for på venstre side som var vanlig. Dette var trolig pga problem med forgasser som rant over.
Hadde nedsvingt ramme og liknet mye på Corvette, men med samme vindkjølte motor som samtidig Panter. Den hadde sitt eget særpreg og var en pen sykkel med mye krom. Tofarget sal og hvitt plastdeksel mellom bensintanken og verktøyrommet som var under setet. Krommet bagasjebærer med fjærbelastet klemme. Den hadde gråhvit plastfront med Hellalykt.
Solgt under navnene Tempo, Svithun,Trygg og Olympic.
Safir 410:som Safir 400,bare lakkert sort(også skjermene var sorte).
Dette er klipt ut fra Wikipedia.
Årsmodell og farge ser ut til å stemme med din, men motoren på din er viftekjølt, ikke samme motor som panteren hadde
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.