xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:Smaken er som baken vettu kjellemann.... Også hører det jo med til historien at du begynner å dra litt på åra, så slikt har du ikke greie på lengre :lol :lol

Jeg er ikke spesielt begeistret for vindskjermen til min heller, har igrunn aldri likt det design messig. Men jeg er faktisk blitt så gammel selv at jeg ser nytte foran utseende :redface
Jeg dra på åra.... :-k
Noe sånt som mine barn antydet da de tok meg på fersken i kveld etter kveld og studere MC annonser på finn.no for noen få år siden.
Næææ... Jeg er da ikke tilårskommen vel :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av LordShaft »

Hehehe :lol :lol

Uansett hva vi måtte mene eller føle, er det XY som skal kjøre rundt på dette gliset. Å får han samme aha opplevelse som meg, blir han nok å se mye på veiene framover :prf

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Elruts84 »

Fantastisk :D

Har selv prøvd Tracer, kjekk sykkel det på alle måter :D

Gratulerer
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:Hehehe :lol :lol

Uansett hva vi måtte mene eller føle, er det XY som skal kjøre rundt på dette gliset. Å får han samme aha opplevelse som meg, blir han nok å se mye på veiene framover :prf
Det er det, og liker han vindskjermen så mener jeg det er HEEEELT LOV :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Cutless »

Gratulerer! Ser frem til en lengre post om førsteinntrykk etter et par dager på sykkelen :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Takk for turen i dag Xyvind og freddy123 :thumleft

Ett par bilder av en meget blid mc eier:
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Ja, nei, det.. det er vanskelig å skrive så mye fornuftig akkurat nå :knegg :knegg :knegg
Er utrolig fornøyd med sykkelvalget og har hatt en helt perfekt kveld. Bedre dag å hente ny sykkel på skal man vel vente lenge på.

For å ta det kort og gæli. Jeg gikk en time tidlig fra jobb i dag, hadde forhåndskjøpt togbillett og greier. Svetter meg over Grønland med en jævla tung bag på skuldra og hjelmen i hånda. Svetten tar meg igjen før jeg er ved Oslo S. Er så gira nå at det gjør ikke noe. Det er sånn det skal være. Kommer meg inn på statjonen og finner spor 5. Står et tog der som skal til Eidsvoll, altså ikke mitt tog. Det kjører omsider, forsinket avgang. Toget jeg skal ta til Sandefjord er neste opp på skjermen. KANSELLERT står det med gule bokstaver :scratch Hva i helsike.. Kansellert? Hiver på meg bagen igjen og småløper inn igjen. Kaos. Folk over alt. Ser opp på tavla. Kansellert kansellert kansellert.. Buss for tog :thumleft Jeg finner ut at jeg ikke vil rekke å være der i tide. Klokka er snart 16. Hadde avtalt å møte Ove. Sender han en SMS og sier at toget er innstilt og planene går til helvete. Her er det at Ove redder dagen. Han svarer at jeg skal hive meg på et tog til Moss "Gjør som jeg sier, henter deg der". Jeg ser at det går et tog til Moss om et par minutter, rekker det akkurat! På toget var det air-condition :thumleft
Ringer forhandler, han kan heldigvis vente på meg.
I Moss møter jeg Ove utenfor togstasjonen. "Hopp bakpå!" roper'n. "Vi skal rekke ferga!". Slenger på meg hjelmen og kaster den tunge bagen på ryggen. Ove setter de elektronisk styrte demperne sine på det hardeste og gir gass. Det er fader ikke en plass å holde seg fast på baksetet på en S1000R. Har min første tur bakpå en motorsykkel, gjennom Moss. Vi skal rekke ferga til Horten. Holder på å trille av sykkelen flere ganger :lol Dritskummelt!
Vi rekker ferga. Får noen blikk fra mannskapet idet vi ruller inn på bildekket. Prater en del skit på overfarten og tar på meg kjøreutstyret før vi er på andre siden. "Det blir bedre nå, Ove" sier jeg. "Skinn mot skinn..". Ove lager nå noen rare lyder langt nede i halsen. Var han sjøsjuk?
Gjør oss klar til å kjøre. Nå har fergemannskapet store problemer med å slippe blikket. Tror de synes vi var tøffe og kule.
Vi kjører omsider i land. Det går fort gjennom rundkjøringene. Så husker jeg noe Ove sa på ferga: "Du må holde deg fast i stroppen!" og jeg begynner å fomle rundt etter stroppen. Finner den på "setet" jeg sitter på. Får den ene hånda i stroppen og den andre under bakskjermen på bimmern. Bare så vidt jeg greier å holde meg fast. Stroppen til Ove kunne vært tightere. Men snart var vi på E18, og da skulle det visst gå mye bedre. Ove fører skuta trygt i havn hos forhandleren på Skolmar, klokka 18:00 på sekundet. Enestående innsats, jeg er veldig takknemlig for at han tok seg tid til å hjelpe meg :thumleft :thumleft Takk, Ove! :thumleft

Vel. Dette ble mye lengre enn jeg hadde tenkt :scratch

Legger igjen noen autografer og får nøkler, vognkort, refleksvest, Statoil-kopp osv. før vi skynder oss tilbake mot Horten-Moss.
Fyller bensin på Fokserød.

Bilde

Vi tar ferga tilbake til Moss og møter freddy123 på Statoil, Mosseporten

Bilde

Ove demonstrerer cruise-control på vei til Høk

Bilde

Kommer oss til Høk litt seint

Bilde

Skal parkere. Får ikke ned støtta. Uvant. (Peter Griffin moment..)

Bilde

Hjemmelaget burger til 45 kroner. Smakte veldig godt! Lenge siden jeg har spist kinakål.

Bilde

Sparker dekk, juger om turer og nestenulykker, og blir imponert over LED-lysene på Tracer'n - satan som de lyser opp.
Her er bare parklysa på da.

Bilde


Kvelden toppa seg med at da jeg kom hjem kjempeseint, ble madammen såpass imponert at hun ville rett ut og sitte på en tur. Jøss.. hun har aldri sittet på med meg før nå.
Kjører en liten runde rundt nabolaget. Hører hun snakker til meg, men hører ikke hva. Kjører sakte.
Kommer hjem igjen og triller inn på plassen. Hun rikker seg ikke. Stiv av skrekk!! Blir visst ikke noe mer berte på bagga på en stund :sorry

For en ettermiddag og kveld! Dette er livet :thumleft Takk for hyggelig selskap Ove og Fredrik :prf
Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: xyvind's logg [Henter snart en Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Tommas »

xyvind skrev:
"Det blir bedre nå, Ove" sier jeg. "Skinn mot skinn..". Ove lager nå noen rare lyder langt nede i halsen. Var han sjøsjuk?

Stroppen til Ove kunne vært tightere.


Kjører en liten runde rundt nabolaget. Hører hun snakker til meg, men hører ikke hva. Kjører sakte. Kommer hjem igjen og triller inn på plassen. Hun rikker seg ikke. Stiv av skrekk!!
For en dag, for en fortelling!

Jeg lo så godt :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av LordShaft »

Hahaha kanon bra :thumleft

Selv har jeg kjørt snart 4000 på min, å nå først begynner jeg å finne meg helt til rette på den. Alt var så uvant til å begynne med. Hvordan jeg skulle sette ned sidestøtten, hvordan jeg i det hele tatt brukte midtstøtten :redface
Andre bremser, også kroppen måtte omstilles i forhold til sittestilling.

Det er bare å kose seg på tur, ta vare på regndressen din så møtes vi på veien før du aner det :thumleft

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Haha, artig og flott sammendrag dette xyvind :lol

Så du mener stroppen kunne vert taightere altså?
Jaja... jeg får drikke meg full i helgen og slå ned noen småjenter for å få tilbake mandommen igjen :lol

Ja, dette timet vi jævlig bra. Det er faktisk ingen overdrivelse en gang det med tiden. Klokken i dashbordet på den fantastiske BMW'en vippet AKKURAT fra 17:59 til 18:00 da du gikk mot døren på Speed :thumleft

Det og kjøre med folk bakpå er nok ikke noe jeg kommer til å hige etter i fremtiden, men til nødstilfeller går det jo greit. Det kjentes jo ut som om jeg kjørte med et akvarium fult av vann bak på sykkelen og hver gang jeg dro på litt så føltes det som om du hadde like godt feste som et klovdyr på glattisen. Merkelig men litt ironisk artig følelse... for meg vertfall :lol Jeg er bare glad for at du ikke dreit ned salen min samt ødela stroppen.... men den var jo ikke så taight allikevel.... :sorry

Ellers så må jeg si at Traceren ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Rett og slett en flott sykkel. Underlig at man får en flunkende ny slik for 130.000,-. Dette må være en gedigen opptur fra denne litt "smålate" og lite spennende (men fine) CB650'en... noe jeg også fikk en ganske bestemt bekreftelse på, underbygget med et stort smil og et kraftig nikk, mens han trykket i seg HØK's burger :lol

Det ble mye E6 kjøring, men ikke noe grisekjøring (så klart). freddy123 hang bra på, selv om jeg mistenker at Harleyen måtte slite noe mer til tider. På vei hjemmover fra Høk så lå jeg i rundt 120km/t på E6 og i speilet så jeg en sykkel komme rimelig kjapt innpå meg. Jaja tenkte jeg, det var sikkert xyvind som skulle vise seg litt og bruse litt med fjærene, men det var freddy123 som suste forbi meg. Jeg mistenker at gasswaieren var ganske stram akkurat da :lol

Uansett... takk for en hyggelig tur til dere begge, og måtte det komme fler bilder av vidunderet! :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av freddy123 »

Det var bånn gass idet jeg kjørte forbi haha :) værre når du kommer eller xyvind da skvetter jeg nesten litt for at dere kommer jo som kanonkuler :)

Jeg må også si at det er litt underlig at denne ikke koster mer en 130 ny og etter jeg fikk studert den litt nøyere igår og prøvesittet sett led lysene i fronten på kvelden osv. Dette er en pen sykkel penere en på bilder og sportslig utseende :) den røde lakken er også veldig pen og visst den går like godt som jeg har fått inntrykk om så er dette jeg noe definitivt må få prøvd ut neste år . Ingen andre som matcher denne sykkelen foreløpig syntes jeg mht til pris og hva man får utseende og hele pakka .

Xr er jo noe dom kanskje er noe likt denne , men koster jo myyyyeeee mere nesten 100k tror jeg ?

Nei etter jeg fikk studert den nøyere igår så må jeg si du har virkelig fått deg en fin sykkel Øyvind :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

XR'en er nok hakket vassere med tanke på motor, bedre elektronikk med tanke på justering av dempere etc. Den har Quickshifter som funker begge veier, adaptive dempere og i det hele tatt en bedre sykkel sånn sett, hvis man liker den, men i forhold til pris så taper den i mine øyne. Tracer er rett og slett en sikker vinner og jeg er ganske sikker på at at de aller fleste vil slite med å holde følge med en Tracer i spurten.

XR koster tross alt nesten 100.000,- mer og for den summen får man neeesten en Tracer til, haha.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av LordShaft »

Jeg har enda tilgode å prøvekjøre traceren. Men det som hadde vært artig var å se om den store prisforskjellen på din og min er verdt det :mk

Klarer man å se vekk ifra merke, sjel eventuellt andre lidelser :redface

Kanskje vi får oss en tur ilag snart XY.... Så er ikke jeg fremmed for å byttelåne hvertfall. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av mortenolb »

Fordelen med tracer vs. Fullblodstraktor er at traceren føles litt som en supermotard å kjøre. Med tilhørende horn i panna og wheelies :knegg

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Flanker »

Gratulerer med nysykkelen, ser meget bra ut! :\m/:

Låst