Smia MC, det er søndag

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av JRO »

Jeg var også en kjapp tur til Smia idag. Hadde litt dårlig tid så stoppen på Smia ble bare ca. 15 min. Ble forbikjørt noen kilomter før Smia av Bjønnevind med GW'en sin. Traff Dexter, Gammelgutt og en rekke andre fra MCsiden.no.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av Dexter »

Welshen skrev:Hadde en kjempefin tur til Smia idag....fant jo fort ut at jeg ikke kjenner noen av utseende untatt noen få....og siden jeg ikke fant noe treff sted for MCsiden ble det i grunn en prat med mange "ukjente":) Men veldig mange trivelige folk. Uansett: moro var det og vaffel ble det. Litt kikking og så ble det hjem til unger igjen. Flott kjørevær og fin tur.....

I det jeg kjørte ut fra plassen tror jeg at jeg så deg Dexter? Hvis du var der da?? Men da var hjelm på og sykkelen rullet, så neste gang så stopper jeg og slår av en prat.

Takk for et flott arrangement.... bra jobba og god oppslutning. Frister absolutt til gjentakelse.
:thumleft
Hei. Ja jeg var der. Jeg og lillegutt. Det ble dessverre ikke til at jeg fikk tatt fram banneret. Litt frem og tilbake med gutten, så måtta han på do, åsså var MCsiden folk spredt alle veier, åsså ville gutten videre, så vi dro bare til slutt...

Ta gjerne kontakt neste gang du ser meg! Jeg hadde forøvrig på meg grå og grønn MCsiden jakke med Patch og nick foran og stor logo bak. Sykkelen og også lett å kjenne igjen i disse dager da jeg må være den eneste som kjører rundt med barnesete :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av Menalux »

Så ikke banneren jeg altså og kjente ikke noen igjen, foruten dexter på vei til toalettet. :scratch det ble en fin tur, friskt! :-)
Medlem Just Girls MC.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av RuneMC »

Traff Dexter m/lillegutt, Bjønnavind, Gammelgutt og mekkern og så Busa Trond, Knut Morten, tomsnes og KZ1300
Relativt mange folk så da har man også en tendens til å ikke se alle. Hjem igjen tok jeg turen om Hanekleiva - Eikeren - Vikersund - Sylling. I Hanekleiva var skiltet med glatt/oljesøl byttet med glatt/grus men så ikke annen grus enn litt på rett strekket forbi grustaket, ellers finfint.

Dyno-benken skapte litt underholdning for de som liker motorlyd... spørs om Smia MC blir uglesett blant naboene i lang tid nå, for V-max med Akrapovich lager myyyye lyd :lol
Og Bjønnavind prøvekjørte Versys 1000 idet jeg dro :oh Dramatisk forskjellig fra en GoldWing vil jeg tro.

Div bilder
1: Plassen med utstillerne 2: Moto Guzzi V7, et smykke av en sykkel 3,4,5: Kawa stand'en med mulighet for prøvekjøring. WR800 også meget pen retro 6: plassen med folk ...
[album]3345[/album][album]3346[/album][album]3347[/album][album]3348[/album][album]3349[/album][album]3350[/album]
7: Dynojet'en med V-max montert.. 8: Dexter's med barnesete nærmest 9: Tøff Africa Twin med flammemønsteret tanktrekk 10,11,12: Mange fine sykler å kikke på
[album]3351[/album][album]3352[/album][album]3353[/album][album]3354[/album][album]3355[/album][album]3356[/album]
13: mekkern's nærmest tror jeg 14: oversiktsbilde igjen 15,16: et par detaljer fra Bjønnavind's "ratifiserte" GW :D
[album]3357[/album][album]3358[/album][album]3360[/album][album]3359[/album]
Sist redigert av RuneMC den 13 mai 2012, 21:04, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av Welshen »

Det skal jeg gjøre Dexter. Absolutt. Hadde vært moro å hilse på noen herfra utenfor nettet også:)

Fine Bilder RuneMC. Ser jo at vi var der samtidig da det blå "gliset "mitt har sneket seg med på et av bildene....:)

Kjørte svelvikveien til og fra Drammen begge veier. Fint føre hele vegen.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av Bjønnavind »

kz1300 skrev:Ble forbikjørt noen kilomter før Smia av Bjønnevind med GW'en sin.
Hehe... *host* :redface

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av JRO »

Bjønnavind skrev:
kz1300 skrev:Ble forbikjørt noen kilomter før Smia av Bjønnevind med GW'en sin.
Hehe... *host* :redface
Ja, men det var jo sant. Merker at jeg er en bilfører som kjører MC litt innimellom bilturene, det vil si at jeg sjelden gjør forbikjøringer er vant til å holde plassen i rekka. Ser at de som kjører mye sykkel ligger ute på midstripa og bare plukker biler kjapt og sikkert, jeg er nok langt unna det ennå. Vet heller ikke om jeg kommer dit noengang.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av Bjønnavind »

kz1300 skrev:
Bjønnavind skrev:
kz1300 skrev:Ble forbikjørt noen kilomter før Smia av Bjønnevind med GW'en sin.
Hehe... *host* :redface
Ja, men det var jo sant. Merker at jeg er en bilfører som kjører MC litt innimellom bilturene, det vil si at jeg sjelden gjør forbikjøringer er vant til å holde plassen i rekka. Ser at de som kjører mye sykkel ligger ute på midstripa og bare plukker biler kjapt og sikkert, jeg er nok langt unna det ennå. Vet heller ikke om jeg kommer dit noengang.
Kjør mer sykkel og ta det som det kommer! Trenger ikke stresse fram forbikjøring dersom du ikke er komfortabel! Jeg var jo også bilist i mange år før jeg begynte med mc, og det tok litt tid før jeg "skjønte" at sykkelen trenger mye kortere veistrekke for å dra forbi en bil! :thumleft

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av JRO »

Bjønnavind skrev:
kz1300 skrev:
Bjønnavind skrev:
kz1300 skrev:Ble forbikjørt noen kilomter før Smia av Bjønnevind med GW'en sin.
Hehe... *host* :redface
Ja, men det var jo sant. Merker at jeg er en bilfører som kjører MC litt innimellom bilturene, det vil si at jeg sjelden gjør forbikjøringer er vant til å holde plassen i rekka. Ser at de som kjører mye sykkel ligger ute på midstripa og bare plukker biler kjapt og sikkert, jeg er nok langt unna det ennå. Vet heller ikke om jeg kommer dit noengang.
Kjør mer sykkel og ta det som det kommer! Trenger ikke stresse fram forbikjøring dersom du ikke er komfortabel! Jeg var jo også bilist i mange år før jeg begynte med mc, og det tok litt tid før jeg "skjønte" at sykkelen trenger mye kortere veistrekke for å dra forbi en bil! :thumleft
Ja, jeg vet nok "medisineringen" flere mil på sykkel. Men jeg har tre begrensninger når det gjelder Mc kjøringen, jobb, familie og været. Vet jeg har krefter nok i sykkelen til å kjøre aktivt, men som du sier jeg for ta det som det kommer ikke stresse forbikjøringer.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Smia MC, det er LØRDAG 19. MAI

Legg inn av rogg »

Det er motorsykkelens dag 19. mai. I år vil det etter opplegget i Drammen gå en kortesje fra Drammen til Smia MC. Den 19. mai er en lørdag, så vi flytter vår søndagsåpen til lørdag. Håper mange tar turen innom oss på denne markeringsdagen.
Smia MC nå på en LØRDAG 19. mai
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av Pollti »

På lørdag kan jeg ikke men helga etter går det bra. Regner med å kjøre i følge med KawaBæiben, det blir hennes Jomfru tur til Smia i såfall :prf

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Smia MC, det er LØRDAG 19. MAI

Legg inn av rogg »

rogg skrev:Det er motorsykkelens dag 19. mai. I år vil det etter opplegget i Drammen gå en kortesje fra Drammen til Smia MC. Den 19. mai er en lørdag, så vi flytter vår søndagsåpen til lørdag. Håper mange tar turen innom oss på denne markeringsdagen.
Smia MC nå på en LØRDAG 19. mai
Jo Inge vil også denne dagen fyre i grillen.

http://www.smia-mc.org/lordagsapent-i-morgen-19-mai/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av Welshen »

Passer jo egentlig bra...kan jo ikke på søndag, så da får jeg se i morgen etter dugnad. Når går siste vaffel i pressa?
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av rogg »

Welshen skrev:Passer jo egentlig bra...kan jo ikke på søndag, så da får jeg se i morgen etter dugnad. Når går siste vaffel i pressa?
Vi er nok der til 16-1700 eller lengre hvis det er godt med folk innom. Velkommen skal du være..
Jeg vil være der hele dagen hvis mulig. Har vakt så i en krisesituasjon må jeg stikke av. Men dette vil være lite sannsynlig.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Smia MC, det er søndag

Legg inn av EasyRider »

Skal en tur til drammen i morgen. Er fristet til å svinge en tur innom Smia MC.
Da kan det hende vi ses i morgen :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar