Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

I dag står V-Star'en tørt og godt i garasje og venter på finvær som forhåpentligvis dukker opp før helgen...

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Ligger forsatt på gjesteværelset med beina i kors og venter på finværet...

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:
Men selv om JEG sitter godt på sykkelen så bør komiske andre gjøre det... :mk
Mistenker iPhone sin geniale stavekontroll :knegg
Hva skulle det stå :-k
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:
Men selv om JEG sitter godt på sykkelen så bør komiske andre gjøre det... :mk
Mistenker iPhone sin geniale stavekontroll :knegg
Hva skulle det stå :-k
Hvem vet??
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror jeg skulle skrive "jo ikke". Mulig det var en skriveleif som snek seg inn også...

Sitter med iPad og iPhone så blir ikke akkurat de lange innleggene denne uken :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Dagen etterpå ble det kun en kjapp kjøretur grunnet melding om dårlig vær. Her er et snapshot langs veien...
Bilde

Å slik ble været...

Har meldt dårlig frem til torsdag så det blir nok stille fra min side frem til det :)[/quote]

Tar jeg ikke feil har du kjørt rundt Fannefjorden, og dette bildet er tatt nesten innerst i fjorden på sørsida. Dette er i så fall bare et par kilometer fra der jeg vokste opp.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Det stemmer det :)

Er det Kortgarden du vokste opp da eller? Eller snakker vi Kleive eller hjelseth?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Da ble det en liten rundtur til. Ble bare 6-7 mil for å lufte meg litt mellom bygene.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Det stemmer det :)

Er det Kortgarden du vokste opp da eller? Eller snakker vi Kleive eller hjelseth?
Ca en kilometer videre fra der du tok dette bildet er det en bro og et veikryss. Du kjørte antakelig til venstre i krysset og tilbake på nordsiden av fjorden mot Molde? Jeg vokste opp på en gård ca en km til høyre i det krysset. Bygda heter Osen og tilhører Kleive (postadresse). Nå bor jeg på Hjelset.

Men ser av de siste bildene du har tatt at du har kjørt til høyre. Kjenner meg igjen i nesten alle disse bildene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Det siste bildet av sykkelen samt bildet av sauene er tatt ved denne gården som ligger ca. 1km. Fra dette krysset... :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Da ble det en liten rundtur til. Ble bare 6-7 mil for å lufte meg litt mellom bygene.

Bilde
Gården Holsbø i Osen

Bilde
Tjellekrysset, Tjellekleiva

Bilde
Dette kjenner jeg ikke igjen

Bilde
Gården Aspelund i Osen

Bilde
Gården Asphol i Osen, med osvatnet i bakgrunnen. Liene på andre siden av vatnet er jeg godt kjent. Har drevet mye hjortejakt og annet der.

Bilde
Her er låven til Aspelund. Gården jeg er fra er en km lenger mot vest, altså den neste gården du kommer til.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Artig :vs

Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Artig :vs

Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.
Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.
Jeg kjørte strekningen Åndalsnes-Vestnes for noen uker siden, og den er ikke så morsom. Mange lange tuneller, og mye anleggstrafikk. Pass deg for løs grus.
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Artig :vs

Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.
Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.
Jeg kjørte strekningen Åndalsnes-Vestnes for noen uker siden, og den er ikke så morsom. Mange lange tuneller, og mye anleggstrafikk. Pass deg for løs grus.
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å
Joda, veien er vist åpnet igjen. Delvis vertfall... :prop:

Skal besøke søskenbarnet mitt på Raudsand utenfor Eidsvåg men som du sier så er den veien fra Åndalsnes til Vestnes litt kjedelig, så,mulig jeg tar veien tilbake igjen mot Molde...

Får ta det litt på,sparket tror jeg :-)å

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Artig :vs

Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.
Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.
Jeg kjørte strekningen Åndalsnes-Vestnes for noen uker siden, og den er ikke så morsom. Mange lange tuneller, og mye anleggstrafikk. Pass deg for løs grus.
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å
Joda, veien er vist åpnet igjen. Delvis vertfall... :prop:

Skal besøke søskenbarnet mitt på Raudsand utenfor Eidsvåg men som du sier så er den veien fra Åndalsnes til Vestnes litt kjedelig, så,mulig jeg tar veien tilbake igjen mot Molde...

Får ta det litt på,sparket tror jeg :-)å
På sparket er tingen sjø :prf Det liker jeg og best.
Fra Rausand og videre mot nord er det også fint å kjøre. Underveis har du flere valg. I Angvik kan du ta til venstre og kjøre over Osmarka mot Molde igjen. Kjører du i stedet videre mot nord, kan du igjen ta til venstre i Flemma og kjøre over Fagerlia til Heggem. Det samme kan du også gjøre om du kjører til Torvikbukt. Du kan også ta hele runden til Batnfjordsøra, hvor veien også deler seg... :P :p

Svar