Cutless sin blogg
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Foreslår at dere begge blir med på demodager på monsterbike til våren!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Det har jeg ikke tenkt på. Hoftevinkelen er ca det samme på Hypern og MT'n for min del.Kjellrf skrev:Ser du nevner det med knevinkel. Min erfaring er at jeg kan ha svært spiss knevinkel, så lenge hoftevinkelen er middelmådig.
Så det viktigste er ikke bare knevinkel, men hoftevinkel + knevinkel sammen.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Jeg fant jeg fant: https://dl.dropboxusercontent.com/u/124 ... 6%20pm.png" onclick="window.open(this.href);return false;
En test mellom Hypermotard, Street Rally og Rivale - var jo som besilt for min del. Dette teller selvfølgelig i favør til MT'n.
En test mellom Hypermotard, Street Rally og Rivale - var jo som besilt for min del. Dette teller selvfølgelig i favør til MT'n.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Du får den vist i "Sport Tracker" utgave også ser det ut til...
Langt langt tøffere synes jeg og her synes jeg stylingen virker mer riktig og gjennomført:

Langt langt tøffere synes jeg og her synes jeg stylingen virker mer riktig og gjennomført:

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Du kan vel strengt talt lese så mange tester du vil. Er ikke alltid de tester etter dine kriterier. En annen ting skal være sagt.... sjelen i en ducati kan ikke måles i kroner eller antall sekunder på et papir 
Note 4

Note 4
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Njea, jeg liker ikke Street Trackeren - da foretrekker jeg Transformeren "min"Bjerknez skrev:Du får den vist i "Sport Tracker" utgave også ser det ut til...
Langt langt tøffere synes jeg og her synes jeg stylingen virker mer riktig og gjennomført:

Du har nok rett i det, men jeg synes det er greit å lese tester da det gir meg mer info. Kanskje de kritiserte en ting jeg ikke hadde tenkt på etc.LordShaft skrev:Du kan vel strengt talt lese så mange tester du vil. Er ikke alltid de tester etter dine kriterier. En annen ting skal være sagt.... sjelen i en ducati kan ikke måles i kroner eller antall sekunder på et papir
Note 4
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Bosted: på ei øy
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Har prøvd Hyper`n, likte den ikke, da man sitter PÅ sykkelen, ikke I
Skal prøve MT 09 neste år, helst i "adventure" utgave

Skal prøve MT 09 neste år, helst i "adventure" utgave

Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Jeg likte å sitte på sykkelen jeg, litt uvant i starten, men i svingene var det nydelig. Men skal innrømme at det føles mer motorsykkel å sitte på MT'n sammenlignet med Hypern.
Ja, blir spennende å se om de presenterer "adventure" versjonen (sports touring) på EICMA.
Ja, blir spennende å se om de presenterer "adventure" versjonen (sports touring) på EICMA.
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Interessant å lese dine tanker om sykkelen
men litt skummelt at demperne var så dårlige.
Så du hvilket nivå bakdemperen sto på? Må vel nesten være på nivå 1?
Hvis det står så dårlig til med demperne så blir jo det en mods man må gjøre i det man kjøper
sykkelen. Jeg får vel vente til neste år før jeg prøver en slik jeg også.
Ellers så presenterer Yamaha sine nye modeller i kveld.
Her: http://yamaha-we-r1.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Spent på om det kommer en sportstourer bygget på MT-09

Så du hvilket nivå bakdemperen sto på? Må vel nesten være på nivå 1?
Hvis det står så dårlig til med demperne så blir jo det en mods man må gjøre i det man kjøper
sykkelen. Jeg får vel vente til neste år før jeg prøver en slik jeg også.
Ellers så presenterer Yamaha sine nye modeller i kveld.
Her: http://yamaha-we-r1.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Spent på om det kommer en sportstourer bygget på MT-09

"Only boring People are brilliant during breakfest"
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Jeg vet ikke så mye om fremdemperen bortsett fra det som allerede er nevnt i tråden, men bakdemperen sakk sammen som en dårlig kontorstol når jeg så Cutless satt seg på den i butikken. Den var såpass myk at jeg ikke kan forstå annet enn at Yamaha har gjort dette med vilje.... av en eller annen merkelig grunn....
Det var vertfall tydelig at det er spart inn akkurat på dempersiden...
Men oppgraderer man demperne fremme og bak til noe heftigere så tror jeg sykkelen blir mer "hel". Jeg liker som sagt fronten da den virker bøllete og selv om jeg stiller meg litt på sidelinjen vedrørende hva jeg mener om Street Rally kittet (som virker litt påklistret) før jeg får sett den live, så mener jeg det er en tøff sykkel med kraftig bøllete motor man kan ha mye morsomt med.
Det malplasserte speedometeret virker også veldig påklistret, men det er sikkert en tanke bak det...
Jeg tror at hvis man velger (i mine øyne) en "riktig" farge og et kit som ikke har så sterke kontraster til resten av sykkelen, samt oppgraderer demperne så tror jeg at jeg liker sykkelen godt. En litt røff og rampete sykkel man kan dra wheelies med og bølle rundt med. Men spesielt raffinert og elegant har jeg ikke for meg at den er... men slik skal den sikkert heller ikke være...?
Blir spennende å se hva Cutless ender opp med uansett! Er jo tross alt han som skal like sykkelen, hehe.
Er jo ikke mange som liker utseendet på min heller, men akkurat det er noe jeg hopper og driter i, for JEG er fornøyd
Denne derimot... har en styling som glir litt mer inn og som i mine øyne ser langt bedre ut... Men igjen..det er MINE øyne, hehe:

Det var vertfall tydelig at det er spart inn akkurat på dempersiden...
Men oppgraderer man demperne fremme og bak til noe heftigere så tror jeg sykkelen blir mer "hel". Jeg liker som sagt fronten da den virker bøllete og selv om jeg stiller meg litt på sidelinjen vedrørende hva jeg mener om Street Rally kittet (som virker litt påklistret) før jeg får sett den live, så mener jeg det er en tøff sykkel med kraftig bøllete motor man kan ha mye morsomt med.
Det malplasserte speedometeret virker også veldig påklistret, men det er sikkert en tanke bak det...
Jeg tror at hvis man velger (i mine øyne) en "riktig" farge og et kit som ikke har så sterke kontraster til resten av sykkelen, samt oppgraderer demperne så tror jeg at jeg liker sykkelen godt. En litt røff og rampete sykkel man kan dra wheelies med og bølle rundt med. Men spesielt raffinert og elegant har jeg ikke for meg at den er... men slik skal den sikkert heller ikke være...?
Blir spennende å se hva Cutless ender opp med uansett! Er jo tross alt han som skal like sykkelen, hehe.
Er jo ikke mange som liker utseendet på min heller, men akkurat det er noe jeg hopper og driter i, for JEG er fornøyd

Denne derimot... har en styling som glir litt mer inn og som i mine øyne ser langt bedre ut... Men igjen..det er MINE øyne, hehe:

Sist redigert av Bjerknez den 03 nov 2014, 14:07, redigert 1 gang totalt.
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Tror noe slikt blir min neste. Ser på å ta en tur over til Tyskland etter nyttår, artig å prøve seg på import 
edit: ment som et forslag til alternativ til MT-09 etc, ikke bare for egenreklame


edit: ment som et forslag til alternativ til MT-09 etc, ikke bare for egenreklame


-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
En virkelig flott sykkel TommasTommas skrev:Tror noe slikt blir min neste. Ser på å ta en tur over til Tyskland etter nyttår, artig å prøve seg på import

men med tanke på TS sine preferanser så blir nok dette for dyr, samt at man sitter vel mye fremoverlent til at det er en Streetfighter.
Men utseendemessig er den konge. Nesten like flott som Street Triple R

Faktisk koster den nesten 100 k mer enn MT09, og forsikringen er sikkert heller ikke nådig

Men ja... tøff sykkel

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
For ordens skyld, jeg tenkte ikke på ny 
Og må nok ha en med litt riser bar for å få overkroppen litt opp.

Og må nok ha en med litt riser bar for å få overkroppen litt opp.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt MT-09 !"
Du kan jo ikke anbefale CB1000R, Tov, du har jo prøvd den!