Njaaa...
Etter en liten stund her inne kan jeg også si noe klokt (?)
Er 46 år, men fremdeles 17 inne i hodet mitt. Fin kombinasjon for da kan jeg ta frem barnet i meg ved passende anledninger.
Er nå på min 3. runde som Mc'ist.
Startet med en CB 100 da jeg var 16, klasset da opp til en CB 1100 F Super Bol D'or da jeg var 21 ca. Den ble da solgt da virkeligheten banket på med lite tid til både kone, barn, hus og krampaktige tak med å opprettholde min fasinasjon for Paragliding. Det kjedelig og trygge/gode ble da familiens trygge havn.
Etter at jeg nærmet meg paikkalderen (39) fikk jeg tillatelse av min bedre halvdel å anskaffe meg en ny Mc. Det ble en BMW K 1200 LT som jeg har hatt siden. Kan ikke si at den er tråbrukt, men tar gjerne den til jobb og en liten 10 mils tur for å handle melk på søndagen.
Forsøker å komme meg på et par treff i året, bl.a Fjordrally i juni samt BMW årstreff i august. Måtte dessverre hoppe over årstreffet i fjor, da beliggenheten av treffet, og manglende feriedager ikke tillot det.
Er som dere kan se bosatt i Vegsund, det er da i Ålesund for dem som ikke visste akkurat det.
Har ikke så mange interesser, annet enn at fotballen til arvingen tar opp en del dager i sesongen, fotballsesongen er da blitt utvidet til å gjelde hele året takket være kunstgress så det er da helårstisdsfordriv.
Bruker å ta små turer i det nære distrikt med bl.a Broderen og andre kjente som har sykkel, men det er stort sett bare endags affærer. Vi er heldigvis godt besatt med kjekke turvalg her omkring, men det er masse igjen å finne/se.
Til sommeren derimot kommer den STORE turen. Da skal jeg og en kollega samt hans bror til Alpene. Vi starter med å komme oss til BMW Motorrad Treffen i Garmich Partenkirchen i juli, og deretter er det vel opp og ned noen fjell i Alpene. De andre skal muligens ta en tur østover, mens jeg ikke kan være med dit, slik at jeg får ta en tur gjennom Tyskland for å se meg litt om og beøke kjente og litt mindre kjente der nede. Det blir en ca 10-12 dager, for det er kun Kielferga på vei nedover som er bestilt. Returen får bli der det måtte passe seg slik. I rett Mc-ånd.
Bilder av mopeden min ser dere under her så jeg orker ikke laste opp et nytt et.
Grunnen til at det ble akurat denne sykkelen er at jeg ville ha en sykkel med ryggstø for guttungen. Valget stod mellom BMW og GoldWing, men jeg synes at GoldWing er litt (ofte) for mye blingbling så den falt igjennom. Ikke for det, det er en god sykkel å kjøre, den har også noen fordeler ovenfor BMW'en, men ikke nok til at det blir et valg for min del.
Fruen velger å ikke sitte på meg på tur, så vi kjøpte en til henne også. En Kawasaki ER-5. Kjekk og grei liten sykkel, og det bodde faktisk mer kjørevillighet enn jeg ante i den. Jeg kjørte den nesten ikke så jeg ble overrasket over den da jeg skulle levere den til den nye eieren.
Kona mi kjørte ikke den noe særlig heller, og i mine øyne var den definitive spikeren i Mc-kista hennes da hun stoppet og slapp forbi en BOBIL !!!!!!!
Så dett var dett (Marve Fleksnes).
Ride On!