Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Dobble (to) tennplugger pr syllinder brukes vel for å få en raskest og jevnest mulig flammefront i syllindern. Særlig aktuellt når du har store syllindre/borringer kombinert med kort slag. Da er det arealet flammefronten skal nå over stort, og tida for forbrenning kort. Flammefronten ("forbrenningen") startes på to steder, slik at mest mulig av bensinblandingen får tid å brenne opp i forbrenningstakten før stemplet når nedre dødpunkt.
Jo mer av bensinblandingen som forbrennes; desto høyere effekt, renere avgasser, bedre gassrespons, mindre forbruk...
Jo mer av bensinblandingen som forbrennes; desto høyere effekt, renere avgasser, bedre gassrespons, mindre forbruk...
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ja der snakker viEasyRider skrev:Her:Bergen skrev:Æhh, link til dette hva for noe??ZZR-Erling skrev:har faktisk akkurat nu Peaks Peak-utgaven over hele min andre skjerm her
http://www.ducati.com/bikes/multistrada ... k/index.do

Men hva er det Ducati prøver å lage her? Med 17" for/bak hjul ser jeg ikke lyst på gruskjøring. Blir jo mest som en oppreist asfaltreser.
Da hadde jeg heller valgt denne http://www.ktm.com/no/travel/1190-adven ... Qwx6x3a2So
Her er mulighet for offroadkjøring også. Og like mye gamp i kjelleren!! Kommer som demo på Ride i Bergen til våren, o'lykke

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
@ZZR-Erling;
En 2-syllindra 1200kubbikker med bare 150 hester blir nok i snaueste laget for deg
, så den der Paiks-[sensurert] ville jeg styrt klar av.....


- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jeg skjønner ikke at mange av dere kan planlegge så langt frem, allerede Pikes Peak som skjermbakgrunn. Vet du har snakket om MTS tidligere. På meg virker du klar, hvordan takler du å vente 2 sesonger til før du bytter?ZZR-Erling skrev:2015er det magiske tallet.kz1300 skrev:
Se der ZZr-Erling Pikes Peak er en skikkelig råtass, så hiv deg på kjøpe rushet før våren kommer. Hadde vært kjempfint med flere Multistradaer når sesongen starter. Og det er ikke noe å bry seg om at det er doble tennplugger heller.![]()
.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Apropos Pikes Peak; I juni skal Guzzin og jeg en tur opp dit og inspisere utsikten http://www.pikespeak.us.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Men desverre ikke når løpet går....
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
At du ikke er overbevist ennå , har du jo bevist flere gangerEasyRider skrev:Jeg er ikke hellig overbevist om det her altsåBringisen skrev:Du tar ikke feil nei , jeg har til og med hatt 2 stk. 1200ccm og 1 stk. 1000ccm. Så jeg også har prøvd å kompensere for "mindreverdighetskomplekser" slik som dere driver med , men heldigvis så gikk det over etter et vågalt forsøk på å gå ned til 800ccm.ZZR-Tom skrev:Tar eg ikkje feil så har du hatt en 1200cc, så du har altso prøvd å kompansere. Så lenge du ikkje har svart på noken av e-mailane som ligger i spam kassen så jahhh. Men bra forsøk å kjøre omvendt psykologiBringisen skrev:ArcticTiger skrev:ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det
![]()
Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester
![]()
![]()
![]()
Kompleksene forsvant og er ikke lenger redd for å innrømme at jeg ikke trenger mer enn ca 800ccm jeg , har det morsomt og herlig uten å måtte bevise noe
![]()
Tipper neste sykkel blir over 1000 cc, så slipper du å stå alene i sandkassa og forsvare ditt valg av 800 cc![]()
![]()

Og det er tydelig enda forvirring om at det skal være jeg som forsvarer mitt valg , når det største hylekoret er dem med motorer fra 1000ccm og oppover. Med en gang noen skriver et pent ord om noe med mindre enn 1000ccm så er hylekoret der med en gang for å jekke oss ned å messe om at deres valg er helligere enn jomfru Maria :-)å Sandkassen der småguttene krangler om hvem som har størst bil , far , sykkel eller hva , er jeg ferdig med som du sikkert ser , men det er sannelig mange her som ikke er over det stadiet ennå

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Drar til USA i april, men det blir en jobbreise. Skal bort å hilse på kollegaer som jeg jobbet sammen med når jeg bodde i Pennsylvania. Blir nok ikke noe MC kjøring på den turen.ArcticTiger skrev:Apropos Pikes Peak; I juni skal Guzzin og jeg en tur opp dit og inspisere utsikten http://www.pikespeak.us.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Men desverre ikke når løpet går....
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Muligens..skal prøve i vår, rapport kommer.ArcticTiger skrev:@ZZR-Erling;En 2-syllindra 1200kubbikker med bare 150 hester blir nok i snaueste laget for deg
, så den der Paiks-[sensurert] ville jeg styrt klar av.....
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Å det går fint. Har jo Sølvpila jegkz1300 skrev:Jeg skjønner ikke at mange av dere kan planlegge så langt frem, allerede Pikes Peak som skjermbakgrunn. Vet du har snakket om MTS tidligere. På meg virker du klar, hvordan takler du å vente 2 sesonger til før du bytter?ZZR-Erling skrev:2015er det magiske tallet.kz1300 skrev:
Se der ZZr-Erling Pikes Peak er en skikkelig råtass, så hiv deg på kjøpe rushet før våren kommer. Hadde vært kjempfint med flere Multistradaer når sesongen starter. Og det er ikke noe å bry seg om at det er doble tennplugger heller.![]()
.

- TFJ
- Innlegg: 47
- Registrert: 26 aug 2012, 11:26
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
- Bosted: Leines. Steigen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.
Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.
Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.
Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.

Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.
Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.
Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.

Håper sommeren blir lang.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Hehe er jo bare for å sette ting på spissen.Bringisen skrev:
At du ikke er overbevist ennå , har du jo bevist flere ganger![]()
Og det er tydelig enda forvirring om at det skal være jeg som forsvarer mitt valg , når det største hylekoret er dem med motorer fra 1000ccm og oppover. Med en gang noen skriver et pent ord om noe med mindre enn 1000ccm så er hylekoret der med en gang for å jekke oss ned å messe om at deres valg er helligere enn jomfru Maria :-)å Sandkassen der småguttene krangler om hvem som har størst bil , far , sykkel eller hva , er jeg ferdig med som du sikkert ser , men det er sannelig mange her som ikke er over det stadiet ennå
Men nå skal jeg gi meg for i kveld. Uansett hva en sier her, så er det jo nok av andre som har en helt annen mening

Sikker på at du er like fornøyd med din 800 som jeg er med min 900.

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Fantastisk mye bra underholdning i denne tråden,
stå på Gutter og Jenter jeg gler meg til fortsettelsen






Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ducati har nok prøvd å lage en sports adventure. Den er ikkje meint for å vere best på grus. Den kan no sikkert best samenlignest med porsche cayenne og bmw X5 og etter min smak så er det veldig tiltrekkandes. Skulle eg i dag ha plukket en ADV sykkel i 1200cc klassen så hadde det blit Ducati, men eg har asfalt veger som pri 1 pr dags dato.Bergen skrev:Ja der snakker viEasyRider skrev:Her:Bergen skrev:Æhh, link til dette hva for noe??ZZR-Erling skrev:har faktisk akkurat nu Peaks Peak-utgaven over hele min andre skjerm her
http://www.ducati.com/bikes/multistrada ... k/index.doSikkert ikke lett å ta en tur der uten å dra på bakhjulet.. og med 150 gamp holder det nok i massevis!!
Men hva er det Ducati prøver å lage her? Med 17" for/bak hjul ser jeg ikke lyst på gruskjøring.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
ZZR-Tom skrev:Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!



- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet.TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.
Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.
Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.
Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Vel det kommer vel an på hvilke damer man ønsker å draZZR-Tom skrev:Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Må nok være en 1340 HD da. En 883 duger nok ikke å dra damer med 

-
- Innlegg: 278
- Registrert: 26 feb 2012, 04:59
- Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
- Bosted: sarpsborg
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Du er nok kanskje inne på noe derArcticTiger skrev:ZZR-Tom skrev:Og angåandes forlengelse effekt så duger verken RR,ADV eller streetfighter. Skal en kjøpe sykkel for å dra damer så er det kun en ting som gjelder, og det er Harley Davidson!![]()
Hmmm, Åja, kanskje det er derfor det er så få Harly-gutter her på forumet, istedet for å sitte å klå på tastaturet, så er de opptatt med å klå på Damene

Triumph Daytona 955i 2003
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
selvfølgelig er det uvitenhet, og selfølgelig må vi tøffe oss.. og klart har vi ikke forstått noen ting?! eller er det fordi vi bare må erte litt i disse PMS tider.Bringisen skrev:TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.
Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.
Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.
Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet.
Lurer på hva det kan være?

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR..
Så kan man alltids si: ja også?
Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best

Så kan man alltids si: ja også?
Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Hvis du mener det slik så er det greit , men trodde ikke det var så galt at det skyldes både uvitenhet , at dere ikke forstår noen ting og at dere skal tøffe dereEasyRider skrev:selvfølgelig er det uvitenhet, og selfølgelig må vi tøffe oss.. og klart har vi ikke forstått noen ting?! eller er det fordi vi bare må erte litt i disse PMS tider.Bringisen skrev:TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.
Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.
Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.
Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet.
Lurer på hva det kan være?

Når det gjelder "å tøffe seg" så mener jeg det samme som "å erte litt i disse PMS tider" , jeg "tøffer" meg jeg også

Men en annen ting som slår meg er at du er med i hylekoret , du har jo "bare" en 900 kubikker , har du "lov" å være med i "gjengen"? Er det ved 900ccm grensen går ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Der er jeg faktisk litt enig......hmm.....er det muligZZR-Erling skrev:Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR..![]()
Så kan man alltids si: ja også?
Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best



Men ellers så er jeg enig i konklusjonen din.
Jeg bryr meg lite om en 200hk sykkel er 0,5 til 1 sek raskere fra 0-100 enn en med 100hk , ikke har jeg klokke som kan måle dette og ikke har jeg tid til å få sjekket tider fra 0-1 sekund. Så derfor verken bryr jeg meg , liker eller ikke liker slike ting og det er for meg bare et tall. Selvfølgelig er det sikkert kjekt å flotte seg med at sykkelen har fått oppgitt et tall som er bedre enn en annen , men det betyr ingenting i praksis.
Sykkelen er kun best i de tingene som jeg liker best med sykkelen.....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Å skryte av å ha den raskeste sykkelen, er i grunn i mine ører egentlig uvitenhet, for det betyr ingen verdens ting annet enn at det kanskje "ruler" ved leirbåklet når flaska snart er tomBringisen skrev:Der er jeg faktisk litt enig......hmm.....er det muligZZR-Erling skrev:Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR..![]()
Så kan man alltids si: ja også?
Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best![]()
( jaja bortsett med at BMW slår i bordet med det meste , de er vel best på det meste så det ble litt feilt formulert
)
Men ellers så er jeg enig i konklusjonen din.
Jeg bryr meg lite om en 200hk sykkel er 0,5 til 1 sek raskere fra 0-100 enn en med 100hk , ikke har jeg klokke som kan måle dette og ikke har jeg tid til å få sjekket tider fra 0-1 sekund. Så derfor verken bryr jeg meg , liker eller ikke liker slike ting og det er for meg bare et tall. Selvfølgelig er det sikkert kjekt å flotte seg med at sykkelen har fått oppgitt et tall som er bedre enn en annen , men det betyr ingenting i praksis.
Sykkelen er kun best i de tingene som jeg liker best med sykkelen.....

Det som for meg betyr noe, er selvfølgelig hvordan den "kjører" og at den er driftssikker. Jeg liker "roen" mye kubikk gir...feks er det mindre "stress" å kjøre GSXR1000 kontra CBR600RR..om det er noen her som forstår, og det er det helt sikkert. Mye kubikk med effekt spredt godt utover i registeret gir for meg flyt og "ro" i kjøringen..om det er en eller annen "hylebike" som måtte klare ett eller annet ,3s raskere, så, ja, betyr det jo ikke en dritt.
Jeg hadde sett at det ble std ved tester at det ble oppgitt en faktor som beskrev arealet under effekt og momentkurvene, det er jo disse som virkelig betegner noe.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
hmm jeg har vel ikke hylet så veldig om ccm daBringisen skrev: Men en annen ting som slår meg er at du er med i hylekoret , du har jo "bare" en 900 kubikker , har du "lov" å være med i "gjengen"? Er det ved 900ccm grensen går ?

Eneste jeg har sakt er at en må ha minimum 140hk og 100nm i motoren

Men ofc. dette var jo bare for å kødde litt. eller "tøffe seg" som du sier.
Er ikke med i noen gjeng jeg!! nekter!! jeg er en einstøing.
Jeg har aldri eid en sykkel med over 1000 ccm, men vil tro at min neste sykkel blir 1000 ccm eller mer.

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------