Skal du/dere på tur de nærmeste påskedager?Duville skrev:Hadde tur på onsdagen også vi... opp dalen til Eiken - over Haddelandsheia til Kvinlog - ned til Pontis Pizza for kaffe - til Farsund og deretter til Lyngdal. Tror vi hadde hatt problemer med 80,3..... på en del av ruta, hm..... men en fin, fin tur i kveldssola
Godtvoksen blogg: Sesong 2013
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Godtvoksen skrev:Snikkeren skrev:Oi oi oi. 103,5 km/t? Er det lov da?
Kan du se det....:[-o< Øver meg til å bli flink nok til å kjøre i fellesskap med andre fra mcsiden, uten å være en sinker eller et irritasjonsmoment...
Hehehehe

ikkebike.norwegianforum.net
Må prøve å opparbeide poeng til lørdan tror je ----- eller bir det mandagen.....Godtvoksen skrev:Skal du/dere på tur de nærmeste påskedager?Duville skrev:Hadde tur på onsdagen også vi... opp dalen til Eiken - over Haddelandsheia til Kvinlog - ned til Pontis Pizza for kaffe - til Farsund og deretter til Lyngdal. Tror vi hadde hatt problemer med 80,3..... på en del av ruta, hm..... men en fin, fin tur i kveldssola
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Selvsagt fristende å dra på litt,men jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si
at jeg er relativt forsiktig ihvertfall.Er kun bøtelagt en gang for fart,og det var i en fotoboks på
Hadeland...
Det gjør ikke meg stort om andre drar på og tar`n ut av og til....måtte skjebnen ville dem
så vel at de kommer trygt hjem !!
Min Intruder er jo ikke akkurat et fartsvidunder,men passer helt inn i hva jeg synes er
OK.
Så får andre...

at jeg er relativt forsiktig ihvertfall.Er kun bøtelagt en gang for fart,og det var i en fotoboks på
Hadeland...

Det gjør ikke meg stort om andre drar på og tar`n ut av og til....måtte skjebnen ville dem
så vel at de kommer trygt hjem !!

Min Intruder er jo ikke akkurat et fartsvidunder,men passer helt inn i hva jeg synes er
OK.

Så får andre...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Duville skrev: Må prøve å opparbeide poeng til lørdan tror je ----- eller bir det mandagen.....
Huffda..har du det sånn du, vi får håpe du har vært "flink gutt" i dag - så tar vi en tur i morgen?
Egentlig tenker vel jeg også sånn Intruder, men så er det mitt behov for sosialt fellesskap på MC som også må søkes dekket. Frem til nå har alle tilbakemeldinger til meg så så lang - vært at jeg kjører for sakte og spesielt svært tregt i svingene. Da er valget mitt følgende:Intruder skrev: Det gjør ikke meg stort om andre drar på og tar`n ut av og til....måtte skjebnen ville dem
så vel at de kommer trygt hjem !!![]()
![]()
1. Lær deg å kjøre i et tempo som er akseptabelt innen MC-miljøet.
2. Kjør som en einstøing, nyt været og nyt fotointeressen med mange stopp.
Jeg har faktisk lyst å veksle mellom begge deler, og derfor øver jeg meg til også og beherske punkt 1...

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Dette med å være ei "sinke" har æ også kjent litt på. Etter et 4 års avbrudd fra mc kjøring pga ulykke hadde æ til tider problemer med marsjfarta til mine kompiser.
Det skyldtes nok både rustne ferdigheter og noen psykiske ettervirkninger sikkert
Men det var aldri noe problem egentlig, æ ga beskjed om at hvis æ blei borte bak de, så møtes vi på neste rasteplass.Vi stoppet som regel en gang pr time ca, så æ va ikke så veldig langt bak. Å trene på å ha litt høyere fart kan være bra å gjøre sammen med et par erfarne kompiser som du vet kjører bra, da e det bare "follow the leader"
Det skyldtes nok både rustne ferdigheter og noen psykiske ettervirkninger sikkert
Men det var aldri noe problem egentlig, æ ga beskjed om at hvis æ blei borte bak de, så møtes vi på neste rasteplass.Vi stoppet som regel en gang pr time ca, så æ va ikke så veldig langt bak. Å trene på å ha litt høyere fart kan være bra å gjøre sammen med et par erfarne kompiser som du vet kjører bra, da e det bare "follow the leader"
- Begge deler er jo like viktige, det er trivelig å ta en liten rundtur i ro og mak, så kan det også være litt viktig å mestre en tur sammen med andre i et normalt og mer tilpasset tempo til resten av gjengen. Hvis mestringen er på ett nivå som gjør at du kjører på dine grenser og kanskje fortere enn at du føler deg trygg så er det vel ikke helt ufarlig. Det blir derfor litt viktig å ha dette nivået inne for å kjøre sikkert. Det er jo bare en treningssak.. Trene på yttersvinger for eks, holde en viss avstand til han foran osv. Som Jhn sier så er det viktig å vite hvor neste stopp er så man kan la de foran kjøre dersom du mister ryggen til den foran. Å være usikker og kjøre inn noen som har kjørt fra er vanskelig.....Godtvoksen skrev:Egentlig tenker vel jeg også sånn Intruder, men så er det mitt behov for sosialt fellesskap på MC som også må søkes dekket. Frem til nå har alle tilbakemeldinger til meg så så lang - vært at jeg kjører for sakte og spesielt svært tregt i svingene. Da er valget mitt følgende:Intruder skrev: Det gjør ikke meg stort om andre drar på og tar`n ut av og til....måtte skjebnen ville dem
så vel at de kommer trygt hjem !!![]()
![]()
1. Lær deg å kjøre i et tempo som er akseptabelt innen MC-miljøet.
2. Kjør som en einstøing, nyt været og nyt fotointeressen med mange stopp.
Jeg har faktisk lyst å veksle mellom begge deler, og derfor øver jeg meg til også og beherske punkt 1...
Vi forsøker vanligvis å få de mest usikre fremst i rekkene etter en leder når vi er mange men det er ikke alltid det er mulig å få dem ut først. De tror det er lurest å ligge å lure langt bak, - så feil det er. Det er jo der det er mest moro når man vil kjøre litt ekstra.....
Gofølelsen ved å dra på i en sving og føle at du mestrer dette er jo ubetalelig. Kreftene til dette har du i fullt monn
nnGodtvoksen skrev:Duville skrev: Må prøve å opparbeide poeng til lørdan tror je ----- eller bir det mandagen.....
Huffda..har du det sånn du, vi får håpe du har vært "flink gutt" i dag - så tar vi en tur i morgen?
Måtte ut på en runde med golf i dag, så da ser det ut til at MCtur kan være i emning i morgen.... Bare ikke prøv å innbille noen at du slipper poengsamling, da skal det bli oppklart relativt kjapt i så fall... - regner med å kjøre gjennom Kvinesdal ca. 0930 i morgen, er du klar da?
Veldig bra - ser deg da på Statoil i sentrum..:-) Eller om du vil, kan du komme oppom meg på en kopp kaffe før vi kjører videre?Duville skrev: - regner med å kjøre gjennom Kvinesdal ca. 0930 i morgen, er du klar da?
Nå har vi det godt dere...
Jeg hørte en stemme som nevnte at det er fint vær til å male huset i..

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jeg har i dag hatt en lang ( 326 km) hyggelig og lærerik tur sammen med Duville, hvor jeg fikk gode tips på sporvalg når en går inn i en sving mv. Det er nok en stund til jeg klarer å forsere svingene så elegant som han, men forhåpentligvis vil jeg lære nok til at jeg ikke blir den aller værste sinkeren på fellessturer.... 

Er ganske sikker på at det var ----- er FOR fint vær til å male huset i ! ! !Godtvoksen skrev:Nå har vi det godt dere...Jeg hørte en stemme som nevnte at det er fint vær til å male huset i..
![]()
Ellers hadde vi en fin tur ja - mange lange fine svinger og mye fin natur - elegant har jeg ikke hørt før men

Kawasaki skrev:
HeheheheOg så jeg som trodde du var en sånn ordentlig og lovlydig kar
Du er jo et råskinn å kjøre
![]()
Er det deg Kawasaki som har vært på tur nå:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/roga ... /1.7603656
Godtvoksen skrev:Kawasaki skrev:
HeheheheOg så jeg som trodde du var en sånn ordentlig og lovlydig kar
Du er jo et råskinn å kjøre
![]()