Jeg hadde en BMW E24 en gang, nå har jeg en K100

Jeg var igjennom den mølla der, med min -98 K1200RS. Fikk tak i ekstra styreforhøyere, i tillegg til den originale, som flyttet styret ca 2 cm bak, og 3 cm opp. Fant brukte lavere fothvilere på ebay for å få litt mer "beinplass", og også girveksler fra faceliften.FredrikE24 skrev: 30 sep 2018, 21:13 En BMW RS har en slakt fremoverlent sittestilling, og litt knekk i knæra, sånn er det bare. Jeg trives kjempegodt på dem, og sitter meget bra på dem. Han jeg kjøpte denne av klaget over slitne skuldre grunnet problemer med fartsvind som (ikke) dytter overkroppen bakover. Jeg mener at forankringen til sykkelen er feil, sitter man riktig på den, så skal man ikke ha press på styret i det hele tatt. For meg føltes det helt feil med styrehever, den føltes litt klønete å kjøre og jeg ble faktisk litt sliten da jeg stadig satt litt galt.
Fjernet styrehever og alt falt på plass. Sitter litt mer fremoverlent, men nå er forankringen til sykkelen riktig, og sykkelen er enklere å kjøre.
Det er merksnodig mange som hever styret på de fleste fremoverlente BMWer og klager over at de aldri sitter godt på dem. På K1200RS er dette justerbart nesten "on the fly", og med styret hevet maks, så blir jeg faktisk sliten og nummen i armene og hendene. Med styret helt fram, så er det meget behagelig.
Jeg trodde at det ville være best å ha styret så langt opp og bakover som mulig da jeg kjøpte K1200RSen, men det viser seg å være fullstendig galt for mitt vedkommende hvertfall.
Lukter jeg HiFi tråd?FredrikE24 skrev: 20 nov 2018, 15:39 Takker!
K100en er veldig ryddig egentlig, helt original, ingenting av modifikasjoner er gjort.
Litt sliten i lakken dessverre, men utover det, så er den helt prima..
Jeg prøvde å dra over den med Rupes'en for noen måneder siden, og virker som klarlakken er vekk på store deler av tanken. Ikke pent.
Jeg tror uansett at en potensiell K100-kjøper ikke bryr seg så veldig mye om utseendet. Den er tross alt tipp-topp mekanisk, og K100-kjøpere kjøper sikkert først og fremst for å kjøre :)
Litt stille fra meg fremover, ettersom jeg har fokus på å bygge et hjem![]()
Nå er imidlertid det viktigste på plass, stereoanlegget.
Det har vi allerede her inne
Se der ja :)AJ skrev: 20 nov 2018, 19:20Det har vi allerede her inne:
viewtopic.php?p=338065#p338065
For de av oss som kjører sykler med kjededrift er det for flere av oss kanskje interessant å hører litt mer om hva dette kostet? Betyr vel også at oljen må byttes...
Er det vanlig å dreve om en motorsykkel?AJ skrev: 25 nov 2018, 23:24 Dyrere, men likevel mer fleksibelt med kjededrift. Om man skulle ønske å dreve om...![]()