En BMW RS har en slakt fremoverlent sittestilling, og litt knekk i knæra, sånn er det bare. Jeg trives kjempegodt på dem, og sitter meget bra på dem. Han jeg kjøpte denne av klaget over slitne skuldre grunnet problemer med fartsvind som (ikke) dytter overkroppen bakover. Jeg mener at forankringen til sykkelen er feil, sitter man riktig på den, så skal man ikke ha press på styret i det hele tatt. For meg føltes det helt feil med styrehever, den føltes litt klønete å kjøre og jeg ble faktisk litt sliten da jeg stadig satt litt galt.Jompa skrev: 30 sep 2018, 09:33 Enig i det du skriver om riser, styret er ikke spesielt lavt på sykkelen.
Fjernet styrehever og alt falt på plass. Sitter litt mer fremoverlent, men nå er forankringen til sykkelen riktig, og sykkelen er enklere å kjøre.
Det er merksnodig mange som hever styret på de fleste fremoverlente BMWer og klager over at de aldri sitter godt på dem. På K1200RS er dette justerbart nesten "on the fly", og med styret hevet maks, så blir jeg faktisk sliten og nummen i armene og hendene. Med styret helt fram, så er det meget behagelig.
Jeg trodde at det ville være best å ha styret så langt opp og bakover som mulig da jeg kjøpte K1200RSen, men det viser seg å være fullstendig galt for mitt vedkommende hvertfall.
Jeg blir aldri lei av å snakke om BMW

Hjalp en kamerat idag med å feilsøke på et ladeproblem på hans 2001-modell BMW 525D. Til tross for at det er en kompleks dieselmotor med mye greier og komponenter, så er det gjennomtenkt, og å få skrudd ut dynamoen av bilen kan nesten se umulig ut ved første øyekast, uten å måtte ta av fronten på bilen og fjerne alle nærliggende deler av motoren for å komme til.
Etter nærere øyesyn, så er det vel gjennomtenkt hvordan man skal skru ut dynamoen ovenifra, med fronten sittende på bilen.
Etter 20 minutter var dynamo ute. Etter at verksted hadde tilbudt å skifte dynamoen for flere tusen kroner(ny byttedynamo ligger som regel på 2000kr-ish), så tenkte jeg å gi det en sjans å satse på at børstene var utslitt. Handlet derfor inn børster for hundre kroner. Etter å ha skrudd dynamoen ut av bilen, og demontert regulatoren på den, så kunne man enkelt se at børstene var utslitt. Satt inn nye børster, og satt den i bilen igjen og voilá