Ja, K1 er neimen meg fin. Denne må du bare ta vare på og kjøre fine turer med. Urørte eksemplarer som er godt vedlikeholdt med sansen for detaljene er sjelden vare nå tildags. Det er alltid noen som skal modde og fikle med det perfekte. Det er nok ikke noe fare for å tape penger med mindre man herper den eller går helt bananas med delebytting. Som strengt tatt ikke bør være nødvendig på en BMW. Denne tråden, og min egen tråd sier kanskje noe annet

Nå skal det sies at jeg tror vi to er litt mer nøye enn mange andre med at ting skal være 100% i orden på den tekniske biten.
Etter å ha sett flere bilder av din i svart, kanskje dette er 'fargen' fremfor rød/gul?
Allikevel så synes jeg K100RS16V er greia. Er det bare jeg som er rar som synes K100RS16V(ikke K100RS, og ikke K1100RS, men K100RS16V) er en av de kuleste syklene som finnes?

Hadde min gamle K100RS16V innom her om dagen.. Blir litt mo i knærne. En 30år gammel sykkel. Starter med et pust på startknappen, alle brytere og hendler fungerer som nytt, motoren går som et velsmurt ur.
Nå er den både langt kjørt(rundet 133 333km nylig) og har litt skavanker, men når jeg ser bilder av din så blir jeg veldig glad.
Perfekt kompresjon, fine plugger, starta på første etter vinteren på 95Oktan (selvfølgelig). Bare fryd.
Eneste jeg kunne ha gjort noe med var refleksene og speedometeret, samt bakdemper. Jeg har inntrykk av at disse USA-modellene ble laget for litt høyere vedvarende belastninger og fikk SHOWA-demper fremfor Bilstein. Holdbarheten er ikke den beste på noen av dem. Skal man imidlertid oppgradere, så er mye gjort med 3-4 lapper tror jeg. Marzochi-inserts i framgaflene hadde også vært ganske så nice.
Jeg peisa på forbi Trondheim her på Mandagsmorgenen, tror det var i 5-tida. Det er jammen meg tullete fartsgrense-setting i området. Skiltingen står tett som haggel og skal ha deg til å minke og øke med 10-20km/t hele tiden..