Gratulerer med barn og ny tilværelse i livet :) !Svolp skrev: Kjekt og hilse på igjen.
Og velkommen tilbake hit, så klart

Du får holde oss oppdatert om båed det ene og det andre

Gratulerer med barn og ny tilværelse i livet :) !Svolp skrev: Kjekt og hilse på igjen.
Takk AJ og takk for sist, jeg ser du har grodd biker skjegg siden sist jeg så profilbildet ditt her på mcsiden. Sånt kan vi likeAJ skrev: 27 des 2022, 21:20 Hyggelig å se deg tilbake her på MCsiden.no @Svolp etter lang tids fravær!
Jeg kjenner ikke til sykkelen annet en på bilder men jeg liker stilen, formen og tanken med å sette meg på en gammal cruiser og bare nyte de fine dagene.Bjerknez skrev: 27 des 2022, 22:04 Vi har alle våre grunner og prioriteringer angående valgene man tar :)
VN700 har jeg svært lite kjennskap til, men jeg kjenner en som har en slik av eldre type. Han tok nylig MC lappen og ble vel fort vant til denne. Såpass fort vant at han byttet den ut med en større cruiser noen måneder etterpå.
Når det er sagt, så koker det jo hele ned til hva man har bestemt seg for trives med. Om man kjører en 700cc eller en 1200 cruiser er jo ikke den voldsomme forskjellen i pris. Er man vant til ZZR1400 ble nok kanskje en VN700 en massiv nedtur kanskje? Det er vel en sykkel i nærmest stikk motsatt ende?
Hvordan har du lært deg å like VN700? Hva setter du pris på og hva missliker du? For jeg regner med at ZZR1400 fortsatt lever i tankene? :)
Jeg skulle gjerne hatt en sykkel for hver anledning men akkurat i denne fasen i livet kan det ikke forsvares. Derfor blir det noe som kan brukes rundt i nærområdet med en å annen helgetur hvis sjansen byr seg.Bjerknez skrev: 27 des 2022, 23:18 Jeg ser den. :)
Jeg kunne selv tenkt meg noe ala den sykkelen du nevner, eller noe annet som er eldre, men da som nummer to sykkel. Kjører jo ikke mye jeg heller egentlig.
Her hjemme i bygda kan jeg kjlre hva som helst. Men på langtur (ca. 3000km. I løpet av 2 uker) så vil jeg ha noe nytt, rått og pålitelig. :)
Ser den. Vi har alle våre grunner og behov.Svolp skrev: 28 des 2022, 11:01Jeg skulle gjerne hatt en sykkel for hver anledning men akkurat i denne fasen i livet kan det ikke forsvares. Derfor blir det noe som kan brukes rundt i nærområdet med en å annen helgetur hvis sjansen byr seg.Bjerknez skrev: 27 des 2022, 23:18 Jeg ser den. :)
Jeg kunne selv tenkt meg noe ala den sykkelen du nevner, eller noe annet som er eldre, men da som nummer to sykkel. Kjører jo ikke mye jeg heller egentlig.
Her hjemme i bygda kan jeg kjlre hva som helst. Men på langtur (ca. 3000km. I løpet av 2 uker) så vil jeg ha noe nytt, rått og pålitelig. :)
Var forøvrig inne å tittet på nyervervelsen din, heftige saker![]()
Jepp, det er et minimum å ha et eller anna med motor og 2 hjul i garasjen. Blir derfor kjekt å fikle litt med denne i vinter hvis jeg kjøper nå i kveld.dypen skrev: 28 des 2022, 13:51 Tøffel, nei … eldre og mer fornuftig … okLivet består av forskjellige faser der det må prioriteres og alt til sin tid. Apropos motorsykkel valg så er det moro å teste litt forskjellig og i ettertid kan vi alle innrømme noen valg ikke var det optimale men det funket der og da. En ZZR1400 eller GTR1400 er faktisk to sykler jeg godt kunne tenkt meg, en pent brukt av eldre dato ville også vært ett flott «budget» valg idag. Kawasaki VN700 har jeg ingen kjennskap til men store V-Twin liker vi og det er mange merket og modeller å velge av. Men, solskinnsykkel er ett minimum vi må ha for det ser jo ut som du til tider har fått din mc dose :) Lykke til!
Høres sånt ut, useriøs forhandler. Nå èn mnd senere har han enda ikke sendt signert kontrakt i retur..dypen skrev: 19 jan 2023, 09:25 Verbal lærepenge er jeg sikker på det ikke blir, dette er brudd på betingelsene forhandler har som innvilges autoreg. For det første så får de etter en søknads runde tilgang til SVV sine systemer om å foreta av og på registrering av kjøretøy. Kjennemerke kan etter en dato i september i fjor høst sitte på kjøretøyet i egne lokaler, kjøretøyet skal ikke brukes eller selges (flyttes) uten eierskifte (påregistreres). Før september i fjor måtte kjennemerke lagres avlåst som var godkjent ved inspeksjon fra SVV. Forhandlere har som regel også prøveskilt som kan brukes men da må kjennemerke av, ikke begge deler under flytting / kjøring. Bare en ting ikke riktig utfylt / eller ikke utfylt kjøreseddel ved en kontroll vil kjennemerke bli inndratt for en gitt periode på noen måneder. I slike tilfeller blir forhandler / firma innkalt til møte hos SVV hvor saken diskuteres og du får mulighet til å uttale deg om regelverket er uklart og tilliten du har fått men det får veldig sjelden påvirke sanksjons verktøyet SVV har i slike saker. Her har de fått tilbakemelding direkte fra deg eller det kan dukke opp avvik ved kontroll hos forhandler, det kan også være en utekontroll som avdekker slike ting. Mange variabler her men sanksjons verktøyet deres svir i og med de innvilges tillit i deres systemet.
Uten sammenligning men selvopplevd på egen arbeidsplass hvor kjennemerke har vært inndratt flere måneder på grunn av rot med kjøreseddel, etterkontroll på PKK hvor utført reparasjon (ikke festet bremserør i henhold til lovverket) av bileier som ble innkalt til etterkontroll hos SVV førte til flere måneder uten mulighet til å utføre PKK kontroller.
Har lest om bedrifter som utfører PKK hvor bilen fysisk ikke har vært inne på verksted ved kontroll hvor ansatte får «sparken» for å redde bedriften til å kunne beholde sin godkjenning.
SVV sine arbeidsverktøy som veldig mange bedrifter er avhengig av får konsekvenser hvis tilliten brytes.
Uvitenhet og dårlig kunnskap finner man over alt. Desverre kan det se ut som i mine øyne at det blir vanligere og vanligere rundt om.