Godtvoksen blogg: Sesong 2013
Re: Godtvoksen blogg: MC-sesongen 2011
Hehe i lille snile Norge så blir straffen sikkert ingen dessert på minst 2 veker 

Det ble en liten "hav til hei" (113 km) tur i dag også. I dag var eksosrypa med meg og det ser ut til han hun liker Mustangsalen jeg har kjøpt... 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Så ut som en fin rute
Du får tipse meg avgårde når jeg svinger innom på fredag, har ikke kjørt så mye innover disse veien for og være helt ærlig. Sikkert mange nye plasser og bli kjent med.

Du får tipse meg avgårde når jeg svinger innom på fredag, har ikke kjørt så mye innover disse veien for og være helt ærlig. Sikkert mange nye plasser og bli kjent med.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Nå er jeg ikke så kjent på disse plassene selv. Jeg kjørte riksvei 44 helt til Bryne for første gang denne påska, og det var mange fine plasser på den strekningen...:-) Det samme gjelder strekningen fra Ålgård - Øvre Sirdal...Svolp skrev:Så ut som en fin rute![]()
Denne hadde vært moro å testet ut:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=9zJzNW7y ... dded#at=22[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=9zJzNW7y ... dded#at=22[/video]
Jeg var på jobb hele helga, men fikk tatt meg en liten jobbtur i dag. Dog i bil, men vi fikk se vårens vakreste eventyr:
[album]1922[/album]
[album]1922[/album]
For kort tid tilbake siden var jeg på førerutvikingskurs i regi av Senior MC- Rogaland. Det ble avholdt på gokartbanen ved Reve i Rogaland. En fin bane med masse svinger. Her var vi vel godt over 20 deltakere med mange instruktører. Hva lærte jeg? Vel, først og fremst fikk jeg bekreftet at jeg er en kylling/stor pyse i svingene. De aller fleste kjørte forbi meg, og en av instruktørene forbarmet seg over meg og gav med ekstra oppmerksomhet og han lot meg kjøre bak han. Da i et tempo som jeg klarte og følge han. Det var moro, men ser jo det at det vil nok ta en stund (noen år) før jeg får god nok teknikk og mot på plass til å følge flertallet. Min refleksjon over denne kunnskapen om meg selv som MC-fører, gjør at jeg i langt større grad en tidligere kan forstå de som ble irritert på meg når de kjørte bak med ved Randsfjordtreffet i fjor høst. Så med dette vil sterkt beklage den irritasjon jeg skapte for enkelte forumdeltakere og mitt påfølgende mas om hensyntaking ved felleskjøringer mv. En får håpe en lærer så lenge man lever… 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Voksent gjort, GodtvoksenGodtvoksen skrev:Min refleksjon over denne kunnskapen om meg selv som MC-fører, gjør at jeg i langt større grad en tidligere kan forstå de som ble irritert på meg når de kjørte bak med ved Randsfjordtreffet i fjor høst. Så med dette vil sterkt beklage den irritasjon jeg skapte for enkelte forumdeltakere og mitt påfølgende mas om hensyntaking ved felleskjøringer mv. En får håpe en lærer så lenge man lever…

Likevel tror jeg ikke "irritasjonen" du nevner var verre enn man kan leve med.
Også tok det vel av en smule i diskusjonen i etterkant...
Uansett var det flere faktorer som antakelig spilte inn for deg og kanskje også noen andre, som bl.a. ukjent vei og mange nye man ikke hadde kjørt sammen med tidligere.
Så er det ingen særlig tvil om at vi alle har alle noe å lære hele livet igjennom

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
God lesning.... Selv hadde jeg "pyse effekten" (som du selv omtaler den som) inne en god stund.. Det var først da jeg kom i en situasjon jeg enten måtte velge å legge sykkelen lengre ned enn jeg turte eller å krashe med en bil som bare heiv seg ut i veien (jeg kjørte på forkjørsvei).
Jeg lente meg så mye over til siden at primærdekselet skrapte nedi og lagde masser av gnister...
Med en puls på 210 og hjertet i hjelmen fikk jeg stoppet på Statoilstasjonen som var rett etter dette området og roet meg ned.. Da innså jeg at sykkelen klarer langt mer enn hva jeg klarte... I dag er primæren nedslitt på venstre side og eksosen på høyreside, og det er vinkelen på nedknekket som forhindrer meg å kjører fortere i svinger enn hva jeg selv er komfortabel med...
Men det allerviktigste er... Kjør slik du selv er trygg med! Ikke hvordan andre kanskje ønsker at du skal kjøre!
Jeg lente meg så mye over til siden at primærdekselet skrapte nedi og lagde masser av gnister...
Med en puls på 210 og hjertet i hjelmen fikk jeg stoppet på Statoilstasjonen som var rett etter dette området og roet meg ned.. Da innså jeg at sykkelen klarer langt mer enn hva jeg klarte... I dag er primæren nedslitt på venstre side og eksosen på høyreside, og det er vinkelen på nedknekket som forhindrer meg å kjører fortere i svinger enn hva jeg selv er komfortabel med...
Men det allerviktigste er... Kjør slik du selv er trygg med! Ikke hvordan andre kanskje ønsker at du skal kjøre!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Da har vi (kona og meg) endelig fått oss våre Schuberth C3 Gule hjelmer
og selvsagt da med Schuberth SRC S Intercom

Joda - det kostet flesk, men jeg tror det var fornuftig bruk av feriepengene. Har hatt min første lille tur i dag, og kjøring med Schuberth C3 VS halvhjelm fra Biltema var som natt og dag....

og selvsagt da med Schuberth SRC S Intercom

Joda - det kostet flesk, men jeg tror det var fornuftig bruk av feriepengene. Har hatt min første lille tur i dag, og kjøring med Schuberth C3 VS halvhjelm fra Biltema var som natt og dag....

- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
wHohhooo... Grattis med nye hjelmer og intercom system.
Vil tro det er en "liten" forskjell på hjelmene ja.
Vil tro det er en "liten" forskjell på hjelmene ja.
“We adore chaos because we love to produce order”.
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Kjør med den farten som du trives best med og ikke la deg stresse
.Kjøringa skal være kos og gøy.Blir sikker ekstra kos med
de kule hjelmene.
.ha en flott sommer, 

de kule hjelmene.

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Har hatt en fin tur i dag sammen med min kjære fru...og Intercom fungerer veldig bra etter oppdatering og noen råd fra importøren.
Nydelig tur, Kystveien mellom Mandal og Kristiansand - kan anbefales på det varmeste (også anbefalt på Bike), klikk på kartet for større versjon.
Nydelig tur, Kystveien mellom Mandal og Kristiansand - kan anbefales på det varmeste (også anbefalt på Bike), klikk på kartet for større versjon.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Motorsykkelen din: x
Hallo
GV, åssen står det til i Pisa? Er det bare Piker, Vin og Sang
, eller blir det noe
og?

Det blir nok noe senere jeg er i Pisa...og rapport vil nok komme i ettertid... 
Husk politiet advarer mot å offentligjøre på facebook og andre sosiale medier når en reiser fra hjemmet og det viser at det er fritt frem for innbrudd...

Husk politiet advarer mot å offentligjøre på facebook og andre sosiale medier når en reiser fra hjemmet og det viser at det er fritt frem for innbrudd...