ImpactedCandy skrev: 04 nov 2019, 09:49
Så som sagt, vet mindre nå enn når jeg startet
Ja, sånn blir det gjerne når man får mange innspill og får øynene opp for alternativer man kanskje ikke engang visste om

.
Selv brukte jeg en del tid sommeren 2006 da jeg bestemte meg for å skaffe meg tung-MC igjen.
Da hadde jeg på forhånd bestemt meg for at jeg skulle ha ny sykkel og hadde et budsjett jeg var fast bestemt på å holde meg innafor.
Intet rom for "utskeielser" siden oppsparte midler strengt tatt burde vært brukt på noe annet og et lite ekstra lån, som ikke akkurat bidro til mer romslig dagligøkonomi...

.
Men ny sykkel ble det og jeg fikk etter hvert tunnelsyn etter å ha vurdert flere og endte med to alternativer - Yamaha TDM 900 og Aprilia Caponord 1000.
Glad jeg holdt på TDM'en som førstepri. En sykkel jeg hadde i fire sesonger og tett opp mot 60K uten tekniske feilslag på disse årene. Kun et par sidekåpedeksler hvor festeøyene røyk etter tre år, mener jeg å huske det var. Fikk nye på garantien, uten spørsmål.
Valg av sykkel kan være vanskelig, men også lett. Tror kunsten er å snevre inn til et tunnelsyn og stå på valget uten å la seg friste av alle alternativene der ute.
For mange alternativer kan ført vekk føre til beslutningsvegring, som i verste fall gjør at man kan gå lei og ender opp uten sykkel. Tror jeg.