Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Banditmannen skrev:Er for en, og er ikke sikker på om det inkluderer fjæra engang...
Ska få en kar til å sjekke det i morra. Mulig han har noen tips om hvor jeg bør kjøpe også. :-)

Shit happens! :P :p
Uffda, da var det ikke så billig nei :oh
Temmelig garantert at det bare er snakk om demperen ja, selges ikke normalt sammen med fjæra.

Sånne slag livet gir, gamle biler er no dritt :(
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Tysnes »

Er du sikker på att fjøbeinet er ødelagt , i så tilfelle er der vel bunnen i fjørbeinet som er gåent. er du heldig er kun fjøren knekt . fjørbeinet må ut uansett om du kun skal skifte fjøren . er det lenge siden kan skruene i nedrekant på fjørbeinet sitte noe jev.... bare å spraye rustløser på , gjerne noen dager i forveien.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Nei, det er vel sannsynlig et av to, enten fjæra eller beinet...
Men når jeg leita i noen huggedatabaser, som jeg fant her: http://www.bruktdeler.com/svar%20paa%20 ... edside.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Der ser det ut til at ABS spiller en rolle, noe det er på min... Hmmm, enda mer penger! :=D>
Sitat fra lista: 1,6 1 STV 5DR LILLA M/ABS kr 1875,- inkl.mva
eller denne: KOMPLETT BEIN MED SPINDEL-CALIP. ABS

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Tysnes »

har vel ikke behov for spindelen(der er det forskjell ang .abs), mulig den høggeren kun seller komplett fjørbein med fjør og spindel og lager,for å slippe for mye demontering .

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Tysnes skrev:har vel ikke behov for spindelen(der er det forskjell ang .abs), mulig den høggeren kun seller komplett fjørbein med fjør og spindel og lager,for å slippe for mye demontering .
Ah, godt det er noen med litt peiling her! :thumleft
Bilen er såppas gammal, og ikke allverden å samle på, så jeg tror jeg satser på finne noe brukt, og bare bytte på ei side, hvis mulig. :-)

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Tysnes »

forsto att det skulle komme en å sjå på det i morgen . viss det kun er fjøren , ville eg kjøpt ny . morgendagen bestemmer vel ka det blir til . Lykke til :-)

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Tysnes »

skifte på en side går fint , sjøl om det beste er begge sider .

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Tysnes skrev:forsto att det skulle komme en å sjå på det i morgen . viss det kun er fjøren , ville eg kjøpt ny . morgendagen bestemmer vel ka det blir til . Lykke til :-)
Ja, man skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd, for i verste fall får man dem da to ganger! ;e

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Tysnes »

Så sant , så sant :-)

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Den gode nyheten er at det bare er fjæra som er knekt, den dårlige er at det er brudd i den på andre sida også... :mk
Så da blir det to nye fjærer + arbeid(som jeg ikke gidder å tenke på en gang), tilsammen ca. 3800,-
Syns ikke det blei så ille! :-)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Banditmannen skrev:Den gode nyheten er at det bare er fjæra som er knekt, den dårlige er at det er brudd i den på andre sida også... :mk
Så da blir det to nye fjærer + arbeid(som jeg ikke gidder å tenke på en gang), tilsammen ca. 3800,-
Syns ikke det blei så ille! :-)
Vist du skal ha den inn på verksted sørg for å få fastpris!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Forelska!

Legg inn av Banditmannen »

Jeg skjønte det med en gang jeg så deg, det var aldri et øyeblikks tvil, jeg var fullstendig fortapt i det øyeblikk jeg møtte deg!
Hodestups, opp over ørene, helt hinsides dypt forelska! :redface

Nå hadde jeg jo sett bilder av deg, og viste at du var vakker, og var nok allerede ganske betatt allerede før vi møttes, men ikke mer en jeg har følt for andre fotomodeller.
I sin tid var jeg jo også veldig betatt av din noe eldre "lillesøster", hun har mye av dine kvaliteter, bl.a. de samme vakre linjene.
Men med henne ble det aldri mer en en avstandsforelskelse...

Jeg så nok at du flørta hemningsløst med alle som var i nærheten av deg, og jeg tro de aller fleste lot seg sjarmere, og ganske mange ble nok litt forelska også!
Og noen, aner ikke hvor mange, ble like hodestups forelska som meg!
Nå burde jo det gjort meg voldsomt sjalu, men jeg klarer ikke! Skjønner bare alt for godt at de falt for deg! :jada:

Nå skal jeg være så ærlig at jeg innrømmer at jeg også flørta med flere andre der vi møttes, men selv om de var aldri så hyggelige, ja noen prøvde seg meg noen ganske dristige knep mot meg, så var det ingen som kunne måle seg med deg! :notworthy:

Det gjør meg skikkelig trist at det nok aldri blir oss to, i alle fall ikke i overskuelig framtid...
Til det er nok medgiften din alt for stor for meg. :grt

Men jeg kommer ALDRI noen gang til å glemme den første gangen jeg møtte deg, og jeg kommer nok heller aldri til å gi opp håpet om at det en gang likevel KAN bli oss to! :love

Uansett ønsker jeg det alt godt, og at du får noen som er oppriktig glad i deg, du min elskede, Kawasaki W800 :rose
Kawasaki W800.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ArcticTiger »

Jaja. Kjærlighetens veier er jo uransakelige :D Flott og ærlig bekjennelse BM! Og det er jo en av de fineste retro-sykkla, egentlig. Også grønn da, det var tøøfft! Lurer litt på hvordan de er på veien :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av AJ »

Kjempebra skrevet, Banditmannen!
Ble veldig betatt av denne skjønnheten selv, jeg!
Men så står det en Bonneville og lurer i øyekroken også da, vet du... ;-);)
Men W800'en er utrolig flott!
Det er det ingen tvil om!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Intruder »

:b_c: :b_c: Den Kawasakien er lekker,føyer seg fint inn i rekken av samme type skjønne sykler,de er liksom som ei borti nabobygda jeg sikler litt på... :roll :redface
Å bytte tohjuling fører jo til mindre papirarbeid enn å skifte tobeinte,så saken er egentlig
grei,men ... :knegg
Går vel tilslutt for å beholde
begge,resultatet av bytte blir vel egentlig litt å skifte for en drøss
med penger og ende opp med omtrent det samme en har....
Kjøp kjøp sa kjuklingen,hakke mor si i ræva...sa a bæssmor !! :\m/:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar