Kiiipe saker, BMW-feiler

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
joo
Motorsykkelen din: '

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av joo »

Mista hovedskruen på styrekrona i godt driv? Hørtes ut som en opplevelse som man kan bli lettere opphausa av det :-)å
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

joo skrev:Og det var på min første sykkel, Kawa Z1000 på tur i 1982.
Så aldri mer Kawa på meg nei... Til det er statistikken hos meg altfor dårlig :lol
Vet ikke om jeg tør ta en søndagstur engang med gamlo, ble litt bekymra av dette :lol

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Mista hovedskruen på styrekrona i godt driv? Hørtes ut som en opplevelse som man kan bli lettere opphausa av det :-)å
Ja, men krona og og beina satt nu fast, kjørte nu heim tel Fauske da, 4mil...noe artig var det ikke egentlig :-)å
Tror sånn i ettertid at den skruen der ikke betyr så mye iom at den øvre krona også holdes på plass av innfestinga av beina, og styrelageret har jo sin egen stramming rett under krona.
:mc_p:

Edit...hmmm...ble i tvil her nu...kanskje gikk det bra kun takket være det faktum at hjulet presser gaffelbeina og derved heile lagerstanga i midten opp..

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Av en eller annen grunn sitter jeg å lurer på om Rino, han fra nissene på låven er her på forumet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bergen skrev:
Så aldri mer Kawa på meg nei... Til det er statistikken hos meg altfor dårlig :lol
Vet ikke om jeg tør ta en søndagstur engang med gamlo, ble litt bekymra av dette :lol
Ta turen over hit da, så skal det fotograferes!!! :thumleft

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:
Bergen skrev:
Ja, kanskje jeg kjører den over på Sandarcup til sommeren :D
Sitter ombord i en skute med en del MC interresserte og tidligere kjørekompiser som alle har hatt eller har Z1000. Vi er godt på vei til å "trykke på kjøp knappen" på Z900 :yahoo Vi ble rett og slett enige i kaffipausen at det er det beste mc produkt som er laget på design og allt som er :prop:

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bergen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bergen skrev:
Ja, kanskje jeg kjører den over på Sandarcup til sommeren :D
Sitter ombord i en skute med en del MC interresserte og tidligere kjørekompiser som alle har hatt eller har Z1000. Vi er godt på vei til å "trykke på kjøp knappen" på Z900 :yahoo Vi ble rett og slett enige i kaffipausen at det er det beste mc produkt som er laget på design og allt som er :prop:

Goodie goodie goodie! :thumleft

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Det er rart at slike tråder alltid engasjerer både her og alle andre steder uansett om det er motorsykkel , bil , PCer , mobiltelefoner eller fotoapparat.

Nå har jeg hatt Canon fotoapparater siden jeg var konfirmant uten et feilskjær men i følge Nikon leiren er jo Canon det største dritet som finnes , selger bare på navnet. På diverse forum kan du finne nok til å bli helt matt.

Jeg har hatt Mac-produkter både datamaskiner og telefoner , men i følge Microsoft brukerne tåler jo Mac-produktene ingen ting og er noe drit å bruke. For meg virker Mac-produktene hver gang og er en sann fornøyelse å bruke. Det finnes også her nok av forum full av slike diskusjoner.

Jeg har ikke hatt noe annet enn Tyske biler siden 80 tallet bortsett fra en Svenske i 2008 , jeg har hatt flere Opel , en VW og noen Ford , har min andre Ford på rad akkurat nå.
Men for noe drit disse bilene er i følge statistikker og diverse bilforum. Hvis jeg skulle tatt hensyn til det som står på disse forumene og statistikkene så hadde jeg knapt kunne kjørt disse Tyske bilene , kun stått på verksted.
Eneste bilen med feil av som ble merket på disse Tyske bilene var noen barnesykdommer på en Passat jeg kjøpte i 2006 , her var nok forhandler en del av den dårlige opplevelsen.
Ellers har jeg hatt 6 nye Opler og 2 nye Forder uten en eneste feil.

Mulig det er bare meg som er flaksen , men jeg velger heller å tro på dette som min sjef sa til meg en gang , " hvis en kunde blir misfornøyd så forteller han det til alle han treffer , blir han fornøyd forteller han det kanskje til en han treffer"
Dette tror jeg er sakens kjerne og jo mer et produkt selger jo større er sjansen for at folk får høre om de som er misfornøyd.
En annen ting er at jo mer avansert og nøyaktig et produkt skal være , jo større er sjansen for en feil.
Dette kan man jo også se på Toyota de siste årene , de må følge med i tiden ogvfor omsider begynt å lage biler som er teknisk og med med bedre klaringer og nøyaktighet. Dette krever mer av produksjon og menneskene som skal konstruere , derfor ser man at Toyota de siste årene ikke er like feilfri som de var , selv om de fremdeles er over gjennomsnittet. Men etter min mening også kjedelige.

Når det gjelder motorsykler , så har jeg hatt 3 stk Kawasakier som tok meg med ca 20000 km pr.sesong med turer til både kontinentet og lokalt i Norge. Ingen av disse gav meg et feilskjær.
Nå har jeg hatt 2 stk BMWer , heller ikke disse har gitt meg et feilskjær.
Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner om hvem som er mest feilfri , jeg kjøper aldri garanti og produkter jeg synes er kjedelige.
Jeg kjøper med hjertet og lysten , så får andre fordype seg i feilstatistikker og hvem som er mest feilfri.
Men hver sin lyst.....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....

Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen :P :p

Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?
ikkebike.norwegianforum.net

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Kawasaki skrev:

Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen :P :p

Sikkert fordi de har såpass mye feil og er iferd med å miste sitt kvalitetsstempel, totalt.

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

ZZR-Erling skrev: Sikkert fordi de har såpass mye feil og er iferd med å miste sitt kvalitetsstempel, totalt.
BMW pleide å være svært mye bedre (og dyrere) enn alle andre.
Som Pirsig skrev: Har du BMW er det fordi du like å kjøre med sykkelen.

Problemet er at de andre efterhvert har blitt like gode og pålitelige.
Dermed er BMW bare bedre i eiernes hukommelse.

En helt annen sak er at denne hukommelsen støttes av BMWs svært gode ingeniører.
GoldWing har skapt et marked, akkurat som HD har.
Men her i Europa domineres totalbildet fullstendig av BMW.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

En anne ting er jo at BMW knuser kawa, og alle andre for den saks skyld andre også, på salgstall.
Siden de selger OVER dobbelt så mange sykler som kawa, kan de ha dobbelt så mange feil og likevel ha samme feilprosenten som kawa.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:En anne ting er jo at BMW knuser kawa, og alle andre for den saks skyld andre også, på salgstall.
Siden de selger OVER dobbelt så mange sykler som kawa, kan de ha dobbelt så mange feil og likevel ha samme feilprosenten som kawa.
Selvf..jeg så den komme fra deg.. :knegg

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev:En anne ting er jo at BMW knuser kawa, og alle andre for den saks skyld andre også, på salgstall.

Dette er så lavmål "pappan min er sterkere en din" kommentar. Og helt ærlig så trodde jeg ikke Mcsiden skulle være så belastet med dette.

Hvis de som er litt involvert og sår i denne saken setter seg litt tilbake i stolen og leser denne tråden engang til med objektive øyne. hva ser du da?
Samme som meg? at åte er lagt ut og dere hoppet på tråden som utmagret ulv i februar måned? :-)

Alt som er laget mekanisk er dømt til å feil en gang, det er naturens lov. Og om det er en kawasaki, BMW eller Honda spiller ingen rolle.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

EasyRider skrev:Og helt ærlig så trodde jeg ikke Mcsiden skulle være så belastet med dette.
Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nåja... Tror vel egentlig ikke det.
Men husk!; det er først og fremst dere som brukere av forumet som er med på å gjøre MCsiden til hva det er.

Et brukbart tips i en del sammenhenger her inne kan være å tenke seg om en gang eller fem før man poster et innlegg...
Ikke myntet på noen bestemte her inne; kun som et velment råd til oss alle for å holde standarden på forumet på et nivå vi alle egentlig ønsker.

:mk

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

AJ skrev: Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nei, så ille er det ikke. Men selv om en veldig kjær for det merke en selv har.
Så går det ann å prøve å holde diskusjonen på et obejtivt nivå og ikke gå helt it i kjelleren og bare tenkte subejektivt. ](*,)

Amen :-J
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

EasyRider skrev:
AJ skrev: Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nei, så ille er det ikke. Men selv om en veldig kjær for det merke en selv har.
Så går det ann å prøve å holde diskusjonen på et obejtivt nivå og ikke gå helt it i kjelleren og bare tenkte subejektivt. ](*,)

Amen :-J
Du snakker om....
Å snakke dritt og lage en tråd om hvor dårlig ett merke er, selv om det er markedsleder fler år på rad er ok.
Men kom med fakta om ditt merke så skal det moderes og det er lavmål osv.
Hele denne tråden er lavmål og jeg tipper de fleste tar den for det for den er. Nemlig sløsing med tid.
Gud bedre meg.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Kawasaki skrev:

Ja huff jeg har vel hele 9 innlegg i denne tråden som allerede er blitt alt for lang. :-k Tror den også er overepresentert av Kawaeiere.
Men akkurat nå forstår jeg at det sikkert ikke blir det siste innlegget mitt i denne tråden heller.....F...
Det er vel et paradoks at det er som oftest er de som har Japsesykler som er mest bekymret for BMW kvaliteten , har du lagt merke til det ? :lol

Og da kommer vi inn på hårsårheten i din neste setning.......på meg virker det som det nettopp er Japseeierne som er de mest hårsåre i slike diskusjoner , og andre diskusjoner der det er snakk om f.eks BMW. Det som oftest alltid andre enn BMW eierne selv som tar opp slike diskusjoner. Kankje de aller felste BMW eierne er fornøyd med kvaliteten og det syklene leverer ;-)

Kan ta et eksempel fra en lignende diskusjon , men om biler da , fra et Engelsk bilforum.
Der var det en Honda eier som bedyret sin bekymring over at Audi hadde 70% mer feil enn Honda i en undersøkelse han hadde studert. Audi var jo noe stort møkk som hele tiden stod på verksted og langs veien. Etter en lang diskusjon med skittkasting ble plutselig denne undersøkelsen hostet frem og den viste at Hondaeieren hadde nesten riktig. Undersøkelsen viste at ved pr.1000 bil så hadde Honda 0,3 biler med feil og Audi hadde 1,0 biler med feil. Altså med første øyekast var Audi mye dårligere enn Honda men i virkeligheten når det spyes ut tusenvis av biler hver dag fra fabrikkene så vil iallefall ikke jeg bruke den lille feilmarginen som et argument i det hele tatt i et eventuelt valg mellom Audien og Hondaen. Da er det helt andre ting som spiller en mye viktigere rolle for meg , og slik er det når jeg velger sykkel også.
Men kall det gjerne surmuling :prf
Sist redigert av Bringisen den 08 jan 2013, 12:45, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev: Du snakker om....
Å snakke dritt og lage en tråd om hvor dårlig ett merke er, selv om det er markedsleder fler år på rad er ok.
Hele denne tråden er lavmål og jeg tipper de fleste tar den for det for den er. Nemlig sløsing med tid.
Gud bedre meg.
Unnskyld meg, men har du sett jeg har sakt noe om BMW eller Kawasaki (som du tydligvis mener er mitt merke) i denne tråden?

Eneste jeg har sakt noe om er den komentaren du kom med.
Sist redigert av EasyRider den 08 jan 2013, 12:40, redigert 2 ganger totalt.
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
EasyRider skrev:Og helt ærlig så trodde jeg ikke Mcsiden skulle være så belastet med dette.
Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nåja... Tror vel egentlig ikke det.
Men husk!; det er først og fremst dere som brukere av forumet som er med på å gjøre MCsiden til hva det er.

Et brukbart tips i en del sammenhenger her inne kan være å tenke seg om en gang eller fem før man poster et innlegg...
Ikke myntet på noen bestemte her inne; kun som et velment råd til oss alle for å holde standarden på forumet på et nivå vi alle egentlig ønsker.

:mk
Jeg er helt enig AJ , ikke begynn å bruke kjeppen. I allefall ikke før noen sender deg en PM som fører til bekymring rundt det.
Takhøyden her er større enn man finner på svært mange andre forum og jeg liker det veldig godt , så godt at jeg sitter her i arbeidstiden på kontoret og skriver innlegg på et MC forum :P :p
Jeg innbiller meg i allefall at de fleste motorsyklister tåler en støyt mer enn andre og takler slike litt opphetede diskusjoner.
Hvis ikke er det som med TVen , man kan bare slå av det man ikke ønsker å se på.
MCsiden sitt forum kan for min del være åpen for det meste , liker jeg ikke en diskusjon så er jeg ikke med i den. Og ofte liker jeg andre diskusjoner bedre om vinteren enn sommeren , kanskje det har litt med PMS og gjøre :P :p

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

OBS edit...trodde plutselig jeg skrev på et jobbdokument men så ble det et innlegg :knegg

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Som jeg skrev, det fins ikke bedre chassie i sport/turer, enn fra BMW...K1300S, det er min mening..også kan jeg vel skru igjen mæla ei stund, men æ har PMS! :[-X

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Tidligere dykket jeg mye og noen i miljøet var veldig opptatt av hvor bra det utstyret de hadde var. Husker jeg spurte en som hadde holdt på lenge om det virkelig var så mye bedre. Hans svar husker jeg enda og det var veldig dekkende; alle skryter av sin egen dritt. Sånn er det vel med det aller meste vi kjøper oss. Stort sett når jeg kjøper noe så er det fordi jeg liker eller tror det er bedre en andre ting. Når det gjelder sykkelkjøp så er det 80% hjertet og 20% økonomi. Lite fornuft i sykkelvalg fra min side.

Enig med AJ om at man bør tenke seg om før man poster. Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

EasyRider skrev:
simpson skrev: Du snakker om....
Gud bedre meg.
Unnskyld meg, men har du sett jeg har sakt noe om BMW eller Kawasaki (som du tydligvis mener er mitt merke) i denne tråden?

Eneste jeg har sakt noe om er den komentaren du kom med.
Ja og den kommentaren er basert på rene fakta.
Kawa er norges 7 mest solgte og BMW er nr 1 med over dobbelt så mange solgte.
Og det betyr at om kawa har feil på 10 nye sykler i norge kan bmw ha 21 sykler med feil men likevel har ikke bmw mere feil enn kawa.
Og hvis du mener det bør moderes synes jeg du bør finne på noe annet å gjøre.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev: Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Har lett for å bli sånn når de ikke deler samme syn som deg ser du :-k
Men du vet at ting går to veier......

Svar