Tja, si det du. Jeg har jo hatt begge to, og likt begge to. Kmstand er jo lik på de to, og er jo ubetydelig, begge motorene er vel omtrent skuddsikker ... i hvertfall hadde ikke jeg problemer med noen av de. Suzukien min har samme kmstand som den i annonsen, og Hondaen jeg hadde hadde ca 35000 på telleren når jeg kvittet meg med den.
Hondaens alder burde ikke bety noe, den virket å ha en litt mere solid finish enn Suzukien.
Suzukien har vel bedre anvendelighet da den er adskillig kvikkere, mere lettstyrt og litt artigere på små svingete veier. Rundt 4-5000 omdreininger er den trivelig, kan vi kalle det.
Hondaen hadde vel sin styrke fra 1000 -3500 ... så var det vel ikke så mye igjen
Men jeg tror jeg ville foretrekke Hondaen som bysykkel ... den var liksom litt enklere å håndtere ... med det lave tyngdepunktet balanserer den nærmest av seg selv, den var meget enkel å kjøre helt snorrett helt ned i gangfart ... det klarer jeg ikke med Suzukien.
Mtp gjensalgsverdi tror jeg Hondaen står seg best ... har inntrykk av at Suzukien faller forholdsvis kjapt i pris, men ikke i nytteverdi

... men det går vel også fram av annonsen.
Kjøreglede er vanskelig å si noe om ... jeg trivdes veldig bra med Hondaen, og den tålte litt mere i svingene enn man skulle tro, fungerte også greit på normale grusveier, men skal man mye på langtur er nok ikke det den beste ... også med tanke på bunkerskapasitet. Hvis jeg husker riktig så var den 13 liter på Honda, og 22 på Suzuki.
Litt svake forbremser på Hondaen, men ok bak ... hvis jeg husker riktig
Så hva som er det beste kjøpet? Som en investering så er det vel kanskje Hondaen, men som motorsykkel blir det nok Suzukien ... den er litt artigere.
Nå ble det nok en litt rotete sammenligning, men det får gå ... det ble bare skrevet i all hast etterhvert som det poppet fram under topplokket. Det er jo 12 år siden jeg hadde Hondaen, så alt e jo litt "blury"
Nå som du har fått meg til å minnes Hondaen så merker jeg at jeg savner den litt