mens "alle" snakker om alt annet


Hvis du snakker om denne type Guzzi ... http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38927587" onclick="window.open(this.href);return false;Nanne skrev:Guzzi er jo vakrest i verden - men jammen ville jeg vært forsiktig med å kjøpe en gammel en... Min Nevada var mer på tilhengeren enn på veien...
Men - kanskje jeg var uheldig?
Moto Guzzi Stone, det er en "avkledd" California det. En litt rimeligere utgave, men i bunn og grunn samma sykkern. Tjukk kjærringjhn skrev:Hvis du snakker om denne type Guzzi ... http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38927587" onclick="window.open(this.href);return false;Nanne skrev:Guzzi er jo vakrest i verden - men jammen ville jeg vært forsiktig med å kjøpe en gammel en... Min Nevada var mer på tilhengeren enn på veien...
Men - kanskje jeg var uheldig?
... så må jeg si at jeg er rivende uenig ... det ser nærmest ut som ei tjukk kjærring ... om det skulle finnes noen lubne damer her inne, så ber jeg om unnskyldning ... det finnes jo mange sjarmerende lubne damer, men det er en vesentlig forskjell på tjukke kjærringer og lubne damer :-)å
jhn skrev:Jeg tenkte ikke på vekta, men utseende ... det er et eller annet med den tanken som blir litt feil ... den ser litt "pløsen" ut på en måte ... litt lite elegant. Men smak og behag vettu ....
Hansi skrev:Til dere som har/hatt Dragstar, blir det ikke upraktisk med speedometeret på tanken?
Når det gjelder Shadow, se på disse to
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38487118" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40016504" onclick="window.open(this.href);return false;
Vil det lønne seg her å legge på 25000,- og få en 8 år nyere sykkel? Sånn rent hypotetisk.
Ellers skjønner jeg at det blir vanskelig å finne drømmesykkelen bare ved å se på annonser og lese på nettet.
Det blir jo litt upraktisk ja, hvis du vil ha tankveske ... hvis ikke så gjør det kanskje ikke så mye.Hansi skrev:Til dere som har/hatt Dragstar, blir det ikke upraktisk med speedometeret på tanken?
Godt poeng!Hansi skrev:Til dere som har/hatt Dragstar, blir det ikke upraktisk med speedometeret på tanken?
Når det gjelder Shadow, se på disse to
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38487118" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40016504" onclick="window.open(this.href);return false;
Vil det lønne seg her å legge på 25000,- og få en 8 år nyere sykkel? Sånn rent hypotetisk.
Ellers skjønner jeg at det blir vanskelig å finne drømmesykkelen bare ved å se på annonser og lese på nettet.
Motoren på Gussi'en er det eneste som gjør at jeg kunne tenkt meg en. Liker utseendet på dem. Godt utgangspunkt for et selvbyggejs skrev:Den har jo motoren gal vei også.
Tja, si det du. Jeg har jo hatt begge to, og likt begge to. Kmstand er jo lik på de to, og er jo ubetydelig, begge motorene er vel omtrent skuddsikker ... i hvertfall hadde ikke jeg problemer med noen av de. Suzukien min har samme kmstand som den i annonsen, og Hondaen jeg hadde hadde ca 35000 på telleren når jeg kvittet meg med den.ArcticTiger skrev:http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38487118
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40256002" onclick="window.open(this.href);return false;
@Jhn: Du som har prøvd litt av hvert av sykkler, her er to forskjellige sykkler, men begge har v-twin mottor med bånndrag og "karakter". Hvilket av disse kjøpene ville du etter en totalvurdering si var det beste, mht årsmodell, kmstand, bruksverdi, anvendelighet, gjensalgsverdi, driftsikkerhet, kjøreglede osv osv
Kast deg uti Mclivet Hansi og løs problemer i etterkan- om det skulle dukke opp noenHansi skrev:Mye tankemat her. Vet ikke om jeg får tid/mulighet til å prøve så mange ulike sykler, så kanskje man bare bør kjøpe med hjertet og heller være forberedt på at man muligens må bytte når man har kjørt litt. I så fall virker vel fortsatt Shadow'en som det beste for meg.
Da ville jeg sett om det var en Shadow til salgs i en "rimelig" nærhet.
Men hva med dere har nevnt ang forhandler vs privat. Når man som meg ikke ser forskjell på en to-takts-motor og en slush-maskin, er det da en fordel å kjøpe hos forhandler? Blir jo litt dyrere, men man har litt flere rettigheter. Er det generellt mye snusk ute blant privatselgere?
Er ikke mitt inntrykk, men man kan aldri vite om man treffer på en kjeltring. Råd vedrørende kjøp kan du f.eks. finne hos NAF.
Er det noen forhandlere som er bedre/dårligere enn andre?
Helt sikkert. Det kan du sjekke ut om/når du finner en sykkel du ønsker å kjøpe hos en forhandler.
Har du ikke en kompis eller noen som har hvert fall litt peiling på sykkel som kan bistå ved besiktigelse og testkjøring!?Hansi skrev:Mye tankemat her. Vet ikke om jeg får tid/mulighet til å prøve så mange ulike sykler, så kanskje man bare bør kjøpe med hjertet og heller være forberedt på at man muligens må bytte når man har kjørt litt. I så fall virker vel fortsatt Shadow'en som det beste for meg.
Men hva med dere har nevnt ang forhandler vs privat. Når man som meg ikke ser forskjell på en to-takts-motor og en slush-maskin, er det da en fordel å kjøpe hos forhandler? Blir jo litt dyrere, men man har litt flere rettigheter. Er det generellt mye snusk ute blant privatselgere?
Er det noen forhandlere som er bedre/dårligere enn andre?
OMAAS skrev:Siden du ble advart mot Guzzi så er 3 stk. California på finn.no.![]()
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40204667